InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > The Wizarding World of Harry Potter Orlando

The Wizarding World of Harry Potter Orlando

The Wizarding World of Harry Potter Orlando The Wizarding World of Harry Potter is een themagebied in het Amerikaanse pretpark Islands of Adventures, een gedeelte van Harry Potters wereld is tot in detail nagemaakt. In het tovernaarsdorp Zweinsveld (Hogsmeade) kan naar hartenlust gewinkeld worden. Er is vanuit het dorp een prachtig uitzicht op het kasteel Zweinstein (Hogwarts), je kunt het kasteel zelfs van binnen bewonderen.

Hogsmeade (Zweinsveld)

Zweinsveld is het bekende dorpje waar enkel tovenaars wonen, het ligt in de buurt van Zweinstein. Er zijn een hoop winkeltjes sommige zijn gesloten en je kunt enkel de etalage bewonderen. Deze winkels kun je nooit betreden aangezien enkel de etalages ingericht zijn en er verder binnen niets is om te beleven of kopen. De winkels die open zijn hebben een grote keus in Harry Potter souvenirs, waaronder verschillende replica's uit de films.

Zonko's

De fopwinkel bevat artikelen zoals: the boxing telescope, U-No-Poo, Screaming Yo-Yo, Fanged Flyer en vele andere bekende spullen uit de Harry Potter boeken. Naast de bekende artikelen zijn er bijvoorbeeld ook mokken te koop met daarop het logo van Zonko's.

Honeydukes

In deze snoepwinkel koop je het allerbeste snoepgoed uit de tovenaarswereld. Onder andere te koop smekkies in alle smaken, chocokikkers, suikerveren, pompoensap, ketelkoek en nog veel meer.

Three Broomsticks en The Hog's Head

Dit zijn de twee restaurants van het park ze serveren traditionele engelse maaltijden zoals Shepherd's pie, Fish and chips en Cornish pasties. In The Hog's Head kun je verschillende alcoholische dranken bestellen maar ook butterbeer (boterbier) en pompoensap.

Owl Post

Verstuur hier je brieven en kaarten en ze zullen bezorgd worden met een authentiek Hogsmeade stempel. Er zijn speciale Wizarding world of Harry Potter kaarten en briefpapier te koop die je mee naar huis kunt nemen of direct kunt versturen naar vrienden en familie.

Ollivanders

Elke tovenaar heeft zijn eigen toverstok nodig en de beste komen bij Ollivanders vandaan. Hier kan iedereen zijn eigen toverstok uit komen zoeken, maar onthou de toverstok kiest de tovenaar! In een interactieve ervaring krijg je hulp bij het uitkiezen van jouw toverstok als je het geluk hebt gekozen te worden. Niet uitgekozen? Niet getreurd je kunt zelf opzoek gaan in de winkel om de beste toverstok te kiezen.

Dervish & Banges

Deze winkel bezit een hoop tovenaarsartikelen waaronder: Remembralls, Golden Snitch, the Quibbler , the Triwizard cup en vele andere artikelen. Ook T-shirts met opdruk, mokken, sleutelhangers en andere spullen allemaal bedrukt met verschillende Harry Potter thema's.

Filch's Emporium

Hier vindt je net als in Dervish & banges verschillende souvenirs er is een hoop keus. Er zijn knuffelbeesten van bekende fabeldieren, de sluiwegwijzer, sjaals in de kleuren van de verschillende afdelingen op Zweinstein. Er zijn een hoop artikelen om uit te kiezen waardoor iedereen met wat leuks naar huis gaat.

Attracties

Harry Potter and the Forbidden Journey

Deze attractie bevindt zich in Zweinstein en is een combinatie van een dark ride en een robocoaster. Speciaal voor deze attractie is een film opgenomen waarin je meerdere personages uit de Harry Potter films tegenkomt. Je wordt door scenes van een zwerkbalwedstrijd, de spinnenkolonie van Aragog en de beukwilg geleid. Naast deze scenes zijn er nog vele andere die speciaal gemonteerd en gemaakt zijn hiervoor. De wachtrij is bijna nog beter dan de daadwerkelijke attractie, je slingerd dwars door zweinstein en komt op meerdere exact nagebouwde plaatsen uit de films. De schilderijen praten, je komt de sorteerhoed tegen, en in het klaslokaal van verweer tegen de zwarte kunsten zie je een levensechte Harry, Hermelien en Ron samen met special effects zoals sneeuw. Naast deze dingen is er nog een hoop te zien in de wachtrij, het is dan ook de populairste attractie van het park op dit moment.

The Flight of the Hippogriff

Een achtbaan bedoeld voor kinderen al is het ook een leuke rit voor volwassene. In een karretje in de vorm van een hippogrief race je over de baan net alsof je op zijn rug door de lucht vliegt. In de buurt van deze achtbaan vind je het huisje van Hagrid, betreden is niet mogelijk.

Dragon Challenge

Twee achtbanen die om elkaar heen kronkelen, kies je favoriet en geniet van een wervelende rit. Beide achtbanen hebben loopings, kurkentrekkers en steile afdalingen, alleen voor waaghalzen geschikt en zeer spectaculair. De wachtrij is geheel in het thema van het toverschool toernooi, met als hoogtepunt de 'triwizard cup'. Naast de wachtrij hangen verschillende spandoeken die alle kandidaten van het toernooi aanmoedigen. Dit alles samengebracht door de muziek uit de vierde Harry Potter film. Bij deze attractie in de buurt staat de bekende Ford Anglia van de Wemels die in de tweede film is neergestort.

Optredens

Er zijn twee verschillende optredens in het park beide het bekijken waard. The Triwizard Spirit Rally is een show die de twee andere tovenaarsscholen naast zweinstein voorstelt: Beauxbatons en Durmstrang. De leerlingen van deze scholen doen een optreden in hun schooluniformen onder de leiding van een zweinstein leerling. Dan is er nog The Frog Choir: leerlingen van zweinstein zingen een lied onder begeleiding van grote kwakende kikkers. Beide optredens vinden plaats in de buurt van the Flight of the Hippogriff.

Uitbreiding: de wegisweg (Diagon Alley)

Er is een complete wegisweg (Diagon Alley) later bijgebouwd inclusief de tovenaarsbank Goudgrijp. In de tovenaarsbank is een achtbaan aanwezig zodat je een rit kunt maken zoals in de film. Verder zijn alle bekende winkels uit het boek aanwezig waaronder: Tovertweelings Topfopshop en Ollivanders. Dit gedeelte staat in verbinding met Zweinsveld (HogsMeade) via de zweinsteinexpres zodat je heen en weer kunt reizen tussen het oorspronkelijke park en dit nieuwe gedeelte. Om beide gedeeltes te bezoeken zulle er twee toegangskaartjes per persoon gekocht dienen te worden daar ze in verschillende pretparken zijn gebouwd.
© 2012 - 2019 Reneemonty, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Harry Potter in Orlando of Everglades, avontuur in FloridaWil je een weekje weg met de herfst-, voorjaars- of meivakantie en wil je een keertje iets anders dan een skivakantie? D…
Biografie: Harry PotterBiografie: Harry PotterHarry James Potter is het wereldbekende fictieve personage dat de hoofdrol speelt in de serie die zijn naam draagt: Harr…
Fabeldieren en Waar Ze Te Vinden, (film)trilogieFabeldieren en Waar Ze Te Vinden, (film)trilogieDavid Yates, bekend als regisseur en filmmaker van diverse Harry Potter-films, maakt in 2014 bekend dat er een nieuwe tr…
Hermione Granger / Hermelien GriffelHermione Granger / Hermelien GriffelHermione Jean Granger is een van de drie hoofdrolspelers in de zeer bekende Harry Potter serie die geschreven werd door…
Engelse kinderboekenschrijvers: J.K. RowlingDe boeken en films over Harry Potter zijn wereldwijd bekend. Schrijfster J.K. Rowling heeft zeven delen van de Harry Pot…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "The Wizarding World of Harry Potter Orlando"

Infoteur: Reneemonty
Laatste update: 28-06-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!