InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Attracties > De nieuwe kleren van de keizer, november 2012 in de Efteling

De nieuwe kleren van de keizer, november 2012 in de Efteling

De Efteling is in heel Nederland, maar ook in het buitenland bekend als attractiepark. Naast de vele attracties heeft de Efteling ook een groot sprookjesbos. Per 8 november 2012 wordt dit sprookjesbos uitgebreid met een nieuw sprookje: De nieuwe kleren van de Keizer. Hierover leest u meer in dit artikel.

De Efteling

De Efteling is 60 jaar geleden begonnen met het verbeelden van verschillende bekende sprookjes. Deze sprookjes zijn tot op de dag van vandaag nog steeds te zien in het sprookjesbos van de Efteling en dit is nog steeds een groot succes. Van overal ter wereld komen toeristen naar de Efteling om de sprookjes te kunnen bewonderen. Naast de sprookjes die te vinden zijn in de Efteling, is de Efteling de laatste jaren flink uitgebreid tot een groot attractiepark met allerlei achtbanen en andere spannende activiteiten. Het hoofdthema van de Efteling blijft echter sprookjes, dit is ook terug te zien in de attracties van de Efteling, zoals in de achtbaan Joris en de Draak, Het schommelschip of De Vliegende Hollander.

De Efteling is een attractiepark voor jong en oud, voor iedereen is er namelijk wat te beleven. Kleine kinderen en oudere mensen bezoeken vaak het sprookjesbos terwijl jongeren en volwassenen vaak het attractiepark bezoeken. De Efteling moet, zoals alle recreatieve bedrijven, blijven uitbreiden om bij te top te kunnen blijven horen. Dit artikel gaat over de uitbreiding van het sprookjesbos van de Efteling. Per 8 november 2012, het jaar waarin de Efteling zijn 60 jarige leeftijd behaald, komt er namelijk een nieuw sprookje bij in het grote bos. Het sprookje dat wordt toegevoegd is het sprookje: De nieuwe kleren van de Keizer.

De nieuwe kleren van de Keizer

De nieuwe kleren van de keizer is een sprookje dat geschreven/bedacht is door Hans Christian Andersen, bedenker van meerdere sprookjes. Het sprookje De nieuwe kleren van de Keizer verscheen in het jaar 1837. Het verhaal van het sprookje vertelt kortweg dat er eens een keizer was die veel om zijn uiterlijk gaf, hij gaf hier veel geld aan uit maar niets was echt naar zijn zin. Er werden overal vandaan kleermakers gehaald om iets voor de keizer te bedenken. De kleermakers van de keizer bedachten toen om de keizer toch tevreden te maken een stof die niet bestond. De stof kon volgens de kleermakers alleen maar gezien worden door echte slimme mensen, niemand durfde dan volgens hen toe te geven dat de keizer niets aan had. Dit vond de keizer wel wat, hij liet de kleermakers een gewaad voor hem maken van de stof die niet bestond. Toen het gewaad af was trok de keizer dit aan en liep hier trots mee rond. Het volk van de keizer schrok hier natuurlijk erg van, hij was immers poedelnaakt! Een klein kindje riep vervolgens dat de keizer naakt was, het volk van de keizer stemde hiermee in en begon ook te joelen. De keizer was echter nog steeds overtuigd van het feit dat hij kleding aan had van de stof die niet bestond.

Waar in de Efteling is dit te vinden?

Het nieuwe sprookje wordt gerealiseerd in het sprookjesbos, vlakbij de grote sprookjesboom van de Efteling. Hier komt een theetuin en een paleistuin van de keizer te liggen. Dit sprookje is het 28e sprookje van de Efteling. Op de website van de Efteling is het sprookje nu al te beluisteren.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/De_nieuwe_klere
  • http://cryptocheilus.wordpress.com/2010/06/13/centrum-integrale-psychiatrie-goed-initiatief-of-nieuwe-kleren-van-de-keizer/n_van_de_keizer

Reageer op het artikel "De nieuwe kleren van de keizer, november 2012 in de Efteling"

Infoteur: Dobel
Laatste update: 24-01-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Attracties
Schrijf mee!