InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Wintersport > Voorjaarsvakantie 2010: met kinderen op wintersport

Voorjaarsvakantie 2010: met kinderen op wintersport

Voorjaarsvakantie 2010: met kinderen op wintersport Veel gezinnen grijpen de voorjaarsvakantie aan als de ideale gelegenheid om op wintersport te gaan met de kinderen. In de voorjaarsvakantie ligt er in de meeste skigebieden nog volop sneeuw om heerlijk van de wintersport te genieten. Hier lees je handige tips voor wie op wintersport wil met kinderen. En tevens vind je hier de leukste wintersportbestemmingen voor kinderen.

Op wintersport met kinderen

Lekker spelen in de sneeuw, sleeën of misschien wel een eerste skiles. Wintersport is ontzettend leuk voor kinderen. De kinderen zijn actief buiten bezig en kunnen zich helemaal uitleven in de sneeuw. Steeds meer wintersportbestemmingen richten zich dan ook op kinderen en bieden steeds uitgebreidere wintersportfaciliteiten voor gezinnen met kinderen aan.

Tips voor wintersport met kinderen

Hieronder vind je een aantal belangrijke en handige tips voor als je op wintersport gaat met kinderen.

  • Vermijd liever de hoge pistes. Op de eerste plaats staat hier vaak een harde koude wind die zeer onaangenaam kan zijn. Op de tweede plaats kun je beter met de hele jonge kinderen op de kinderhelling blijven, die meestal wat lager ligt, zodat de kinderen geen last krijgen van hoogteziekte.
  • Houd er rekening mee dat het in de schoolvakanties erg druk kan zijn op de pistes. Ben extra alert. Er gebeuren dan meer ongelukjes.
  • Omdat kinderen snel groeien, kun je beter de skispullen voor de kinderen huren. Het volgend jaar hebben ze anders weer nieuwe skispullen nodig. Maar je kunt ook websites als Marktplaast.nl raadplegen waar je vaak goedkope skispullen kunt kopen en daarna weer verkopen.
  • Laat je kinderen tijdens het skiën een helm dragen. In veel landen is dit overigens al verplicht.
  • Ook al schijnt het zonnetje, laat kinderen hun handschoenen aanhouden. Handschoenen beschermen namelijk niet alleen tegen de kou, maar ook tegen de scherpe randen van ski´s of bij vallen.
  • Vanwege de drukte op de skipistes, zeker in de schoolvakanties, kun je elkaar gemakkelijk kwijtraken. Zorg daarom altijd dat je kind een naamplaatje draagt met je mobiele telefoonnummer en het adres van je vakantieverblijf.
  • Zorg dat je jezelf en je kinderen goed verzekerd als je op wintersport gaat.

Wintersport bestemmingen met kinderen

St. Jakob im Haus- Bobopark
Dit dorpje ligt in het Pillerseetal. Je kunt hier heerlijk genieten van je wintersportvakantie. Er zijn mogelijkheden om te skiën, te langlaufen, om winterwandelingen te maken of om te roddelen. Speciaal voor de kinderen vind je hier het Bobopark; een sneeuwspeeltuin die iedere dag bezocht wordt door Pinguïn Bobo om samen met de kinderen te dansen en te zingen. Ook zijn er skiklasjes voor de kinderen met ervaren en enthousiaste ski-instructeurs.

Ellmau
Ellmau is een redelijk rustig dorpje aan de rand van het Wilder-Kaiser skigebied in de buurt van Scheffau. In dit dorp vind je uitgebreide mogelijkheden voor wintersportvakanties met kinderen. Er zijn heel veel skischolen met kinderspeelplaatsen en toegankelijke pistes voor kinderen. Er is een kindercarrousel, een babylift en een lopende band lift. Ook is er een kinderopvang voor de allerkleinste.

Voor meer tips voor ideale wintersportbestemmingen kun terecht bij:
Pharos Reizen Skikids
© 2010 - 2017 Faffie, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De leukste wintersportbestemmingenDe leukste wintersportbestemmingenIeder jaar zijn duizenden Nederlanders weer op zoek naar de leukste bestemmingen voor de wintersport. Landen als Frankri…
Skivakantie in Oostenrijk met kinderen onder de vier jaarOp wintersportvakantie met kinderen onder de vier jaar kan heel goed. Sterker nog, meestal vinden ze het fantastisch om…
Axamer Lizum - Wintersport dichtbij Innsbruck in OostenrijkAxamer Lizum - Wintersport dichtbij Innsbruck in OostenrijkHet wintersportgebied Axamer Lizum ligt in Oostenrijk dichtbij Innsbruck. Het skigebied van Axamer Lizum valt onder de O…
Wintersport in Kaprun, Pinzgau in SalzburgerlandLeuke wintersportvakantie in een sneeuwzeker skigebied? Dat kan in Kaprun! Het dorp aan de gletsjer Kitzsteinhorn en de…
Wintersportvakantie met kinderen; is dat leuk?Toen ik klein was kregen mijn ouders al de vraag: "Heb je nou zelf wel wat aan je skivakantie met je kinderen erbij?" En…

Reageer op het artikel "Voorjaarsvakantie 2010: met kinderen op wintersport"

Infoteur: Faffie
Gepubliceerd: 13-01-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Wintersport
Schrijf mee!