InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Wintersport > Goedkoop op Wintersport in Alta Badia, Italie

Goedkoop op Wintersport in Alta Badia, Italie

Goedkoop op Wintersport in Alta Badia, Italie Steeds meer mensen kiezen voor een betaalbare wintersport. Hier vind je een aantal handige tips om de wintersport zo goedkoop mogelijk te houden, zonder dat je een minder leuke vakantie hebt. Het wintersport gebied Alta Badia is een erg mooi een uitgebreid wintersport gebied.

Algemene informatie

Het skigebied Alta Badia ligt op een hoogte van 1325 tot 2775 meter. Hierdoor is het gebied vrij sneeuwzeker. Als er een keer minder sneeuw valt zijn er altijd de sneeuwkanonnen die er voor zorgen dat je toch kunt genieten van een heerlijke wintersportvakantie. In totaal bestaat het gebied uit 130 km piste. Hiervan is het grootste deel blauw (70km), maar er is ook genoeg rood (53km) en zwart (7km). Het gebied heeft 52 skiliften. Hiervan zijn er 14 sleepliftjes, 30 stoeltjesliften, 7 cabine liften en daarnaast hebben ze ook nog een gondellift. Voor langlaufers is er iets meer dan 20 km aan loipes.

Ligging

Alta Badia ligt in Italië, vlak bij de Oostenrijkse grens. Het gebied ligt ten noordoosten van Trento, vlakbij Bolzano. Het dichtstbijzijnde stadje is Badia.

Gratis skipas voor kinderen

Tot eind 2008 zijn erg gratis skipassen voor kinderen onder de acht jaar te verkrijgen. Jongeren hebben ook recht op een korting. Deze korting bedraagt zoín 30 %. Kijk op de website van het gebied voor meer informatie.

Helmplicht voor kinderen onder de 14 jaar

In heel Italië geldt dat kinderen onder de 14 jaar een helm op moeten tijdens het skien of snowboarden.

World Cups

Zowel voor het skien als voor het snowboarden worden er regelmatig World Cup wedstrijden georganiseerd in Alta Badia. Veel mensen vinden het leuk om tijdens hun wintersport vakantie een van deze webstrijden te bezoeken. Het kan zorgen voor een beetje afwisseling en is goedkoper dan een dagkaart.

Skiís huren? Zoek de goedkoopste uit!

Er zijn veel gelegenheden om ski en of snowboards te huren in de omgeving van Alta Badia. Vaak zijn er erg grote prijsverschillen tussen de verschillende verhuurders. Als je dus niet te veel wilt betalen kun je het besten een paar verhuurders af gaan en de prijzen bekijken. Het is wel handig om naar de prijs/kwaliteit verhouding te kijken, omdat de goedkopere verhuurders meestal wat oudere modellen verhuren.

Dolomiti Superski

Voor de ervaren skiër is het leuk dat dit gebied deel uitmaakt van het grootste aaneengesloten skigebied van de wereld, namelijk de Dolomiti Superski. In totaal bestaat dit gebied uit 1220 km piste.

Goedkoop (uit) Eten

In de omgeving van Alta Badia zijn er veel leuke gelegenheden om uit te gaan eten. Vooral in de kleine dorpjes kun je goedkoop eten. Als je echt goedkoop uit wilt zijn is het natuurlijk het goedkoopste om zelf te koken. Je moet hiervoor wel de beschikking hebben over een kookgelegenheid en vaak heb je na een dag skiën weinig energie over.
© 2008 - 2017 Dribbel, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop op Wintersport in ItalieGoedkoop op Wintersport in ItalieWintersport is meestal erg duur, maar er zijn mogelijkheden om de kosten beperkt te houden. In Italië kun je heerlijk ge…
Populaire skigebieden: Dolomiti SuperskiDolomiti Superski is een lustoord voor de echte wintersporter. Het gebied bestaat uit een keten van twaalf wintersportoo…
Wintersportverzekering (wintersport reisverzekering)Wintersportverzekering (wintersport reisverzekering)Wanneer je op wintersport gaat, is een wintersportverzekering geen overbodige luxe, met name de wintersport reisverzeker…
'Sur la planche': wat je verdient als je garnalen peltEen garnalenpelster in Tanger, Marokko werkt hard, maar haar loon is laag. Ze verdient net genoeg om rond te komen. Als…
Goedkoop op Wintersport in SlowakijeGoedkoop op Wintersport in SlowakijeGoedkoop skien of snowboarden? Dit kan in Slowakije. Er zijn veel mooie en goede skigebieden in Slowakije. De kwaliteit…

Reageer op het artikel "Goedkoop op Wintersport in Alta Badia, Italie"

Infoteur: Dribbel
Gepubliceerd: 10-09-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Wintersport
Schrijf mee!