InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Winkelen in Keulen

Winkelen in Keulen

Winkelen in Keulen Keulen is een prachtige stad vol historie, daarnaast is Keulen ook bekend om zijn grote en populaire kerstmarkten. Je kan je ook helemaal uitleven met winkelen in Keulen, want het winkelaanbod is groot en divers en het centrum is netjes en schoon. Lees snel verder voor informatie en tips over dit fantastische winkelgebied. Shop till you drop is de beste zin die past bij het centrum van Keulen. Je vindt er allerlei soorten winkels, van grote ketens tot kleine boetiekjes. Het centrum zelf is autovrij en erg gezellig en schoon. Als je wilt gaan winkelen in Keulen moet je daar toch zeker een hele dag voor uit trekken, want het centrum is erg groot. De winkels zijn in Keulen op van maandag t/m zaterdag van 10:00 tot 20:00 uur. Zondag is alles gesloten, Keulen heeft slechts drie zondagen per jaar een koopzondag. Die is dan van 13:00 tot 18:00 uur.
Ook op het gebied van eten en drinken kom je in Keulen niets te kort. Je vindt er betaalbare restaurants, maar ook erg luxe sterrenrestaurants. Daarnaast kan je er ook prima uitgaan in de vele clubs van Keulen waar het elk weekend en soms zelfs elke avond feest is. Keulen is zeker een stad om langer dan een dag te verblijven, want er is heel veel te zien en te doen. Gelukkig biedt Keulen ook een groot aantal hotels aan in allerlei prijsklassen.

Bereikbaarheid

Als je wilt winkelen kun je het beste per trein of per auto reizen. Met de trein kun je uitstappen bij het Centraal Station en dan loop je zo het centrum in. Als je met de auto reist kun je je auto het beste parkeren in een van de vele parkeergarages die de stad telt. Verder kun je je in Keulen het beste te voet verplaatsen of met het openbaar vervoer. Het openbaar vervoer in Keulen heeft een zeer uitgebreid netwerk. Voor weinig geld kan je de hele stad rond reizen.
Als je met de auto gaat houdt dan rekening dat je een milieusticker dient te hebben, deze kun je aanschaffen bij de TÜV of de DEKRA in Duitsland. Je vindt ze ook langs de wegen bij verschillende tankstations. In Nederland kun je je sticker heel gemakkelijk bestellen bij de ANWB.

Kerstmarkten

Keulen staat ook bekend om zijn jaarlijkste kerstmarkten, er zijn er maar liefst zes, verspreidt over het centrum en allen op loopafstand. Het centrum van Keulen hangt dan vol kerstsfeer en natuurlijk vindt je hier de allerleukste en origineelste kerstcadeau's. Natuurlijk kun je er genieten van gluhwein en allerlei overheerlijke Duitse specialiteiten.

De moeite waard

Hieronder volgen een aantal dingen die je zeker gezien moet hebben. Van mooie bezienswaardigheden tot leuke winkeltjes.

Hoofdwinkelstraten

De hoofdwinkelstraten, de Hohe Strasse en de Schildergasse, van Keulen zijn eigenlijk de hoofdaders van het centrum. In deze straten alleen al vind je heel veel winkels, om dan nog maar niet over de zijstraten te spreken.

Globetrotter

Met een klimmuur, kwallenaquarium en de niet te missen kanovijver is dit een enorme sportzaak. Globetrotter telt maar liefst vier verdiepingen. Je vindt hier sportkleding, artikelen en zelfs campingspullen.

LEGO winkel

In deze winkel verkopen ze uitsluitend Lego, je vindt hier heel veel Legopakketten en je hebt er zelfs de mogelijkheid om zelf Lego te scheppen. Ook vind je hier verschillende soorten kleding van Lego. Ook als je niet van Lego houdt is deze winkel zeker een bezoek waard.

De Dom
De Dom is toch wel een van de bekendste bezienswaardigheden van Keulen. Over de bouw van deze kerk is ruim 600 jaar gedaan en nog steeds wordt er jaarlijks aan de kerk gebouwd, dit gebeurd om deze in een goede staat te houden. Je hebt de mogelijkheid om tegen betaling een rondleiding te volgen door de kerk en dit is zeer indrukwekkend, het is een prachtig en reusachtig gebouw.

De Rijn

De Rijn is een van de bekendste rivieren en je kan hier heerlijke wandelen over de Boulevard. Het is ook mogelijk om een boottocht over de Rijn te maken. Je hebt de keuze uit vele boten en je hebt ook de mogelijkheid om naar Dusseldorf te varen. Langs de rijn vindt je heel veel bankjes, zo kun je lekker genieten van de zon en het uitzicht.

Het Rheinpark

Het Rheinpark in Keulen is een groot park van 50 hectare. Je kan hier heerlijk tot rust komen van alle drukte van de stad. In het park heb je lange zandstranden aan de Rijn, maar ook mooie wandelpaden en zelfs een kabelbaan waarmee je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Een aantal jaren geleden zijn er uit de zoo van Keulen een paar papegaaien ontsnapt en die hebben zich voorgeplant in dit park, je ziet hier dus ook veel papegaaien. Erg leuk! Met zonsondergang is het Rheinpark een echte aanrader.

Aqualand Thermenwelt

Dit is een reusachtig waterpark met maar liefst 15 verschillende sauna's. Er zijn ook verschillende glijbanen, whirlpools en zelfs een cocktailbar. Je kan ook gebruik maken van diverse massages en er is ook een kinderprogramma. Met mooi weer kun je in de grote ligweide nog lekker bruin bakken.

Het Chocolademuseum

Het Chocolademuseum is een grote trekpleister in Keulen, jaarlijks komen er een half miljoen bezoekers. Het gebouw ligt aan de zuidkant van Keulen en heeft de vorm van een schip. In het museum krijg je een geschiedenis van 3000 jaar chocolade. Je kan ook zien hoe de chocolade gemaakt wordt en zeker met bonbons is dat erg leuk om te zien. In het museum vindt je ook een restaurant waar je kunt genieten van allerlei lekkernijen.
© 2011 - 2017 Linda1986, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De Kerstmarkten in KeulenDe Kerstmarkten in KeulenIn Keulen zijn maar liefst zes verschillende kerstmarkten, leuk opgezet en aangekleed en een heerlijke sfeer. Maar in Ke…
Bezienswaardigheden van KeulenAls je er een weekendje uit wilt kun je natuurlijk kiezen voor een leuke stad in je eigen land, maar, waarom niet naar o…
Winkelen in RotterdamVoor een ruim aanbod aan winkels kun je het beste eens gaan winkelen in Rotterdam. Hier vind je zeker wat je zoekt. Ga w…
Winkelen in BredaBreda staat onder andere bekend om haar uitgaansleven, maar ook op het gebied van winkelen kom je in Breda niets te kort…
Winkelen in Den HaagIn Den Haag kan je winkelen tot je er bij neervalt. Je vindt er heel erg veel leuke winkels, voor ieder wat wils. Een ru…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Winkelen in Keulen"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 21-10-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!