InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Een dagje shoppen in Maastricht

Een dagje shoppen in Maastricht

In Maastricht zijn er honderden winkels van populaire ketens als H&M, V&D, Mediamarkt tot kleinere maar ook gezellige boetiekjes te vinden. Er is dus voor iedereens wil wel iets te vinden: kleding, boeken, multimedia,enz.Je geraakt het allemaal niet gezien, een waar shopparadijs voor jong en oud.

Koopavonden en Koopzondagen Maastricht

Iedere donderdagavond zijn de winkels in Maastricht doorlopend open tot 21.00 s'avonds. Ook dagen voor kerstmis zullen er extra koopavonden georganiseerd worden. Sommige winkels zullen ook op andere dagen langer open zijn omdat dit wettelijk toegelaten is tot 22.00 uur s'avonds. Voor informatie wanneer welke winkels langer zullen open zijn buiten donderdag vraag je best ter plaatse zelf.
Iedere eerste zondag van de maand zullen de winkels ook open zijn van 12.00 tot 17.00 uur. In December zal er ook iedere zondag (buiten kerstmis) een koopzondag georganiseerd worden.

Winkelketens

De bijenkorf Maastricht

Bijenkorf in Maastricht is een groot winkelketen gelegen in een van de grote winkelstraten van Maastricht. Er is hier voor iedereen wel iets te vinden, zo vind je er kleding, juwelen, multimedia, enz. Het gebouw van bijenkorf sluit aan met het gebouw van V&D dat zich in de andere grote winkelstraat bevind waardoor je gemakkelijk heen en weer kan lopen . Het beschikt ook over verschillende etages met op de bovenste etage de kans om een hapje te eten of iets te drinken om eventjes te bekomen. Tevens kan je hier iedere eerste koopzondag van de maand ook nog eens komen winkelen.

Adres: Achter het vleeshuis 26, 6211 GS Maastricht

Openingsuren Bijenkorf Maastricht:
  • Maandag: 11.00-18.30
  • Dinsdag: 10.00 - 18.30
  • Woensdag: 10.00 - 18.30
  • Donderdag: 10.00 - 21.00
  • Vrijdag: 10.00 - 18.30
  • Zaterdag: 09.30 - 18.00
  • Zondag: Alleen op koopzondagen van 12.00- 17.00

V&D Maastricht

V&D (Vroom & Dreesmann) is net als De bijenkorf een winkelketen met verschillende assortimenten maar heeft tegenover De bijenkorf deze wel veel meer eigen merken maar natuurlijk ook andere grote merken. Het is ook de grootste V&D winkel in heel Nederland. Over vijf verschillende etages vind je wel voor iedereen wel iets: boeken, juwelen, speelgoed en natuurlijk kleding voor jong en oud. Ook kan je hier eveneens overgaan naar het gebouw van De bijenkorf.

Adres: Grote Staat 5-15, 6211 CT Maastricht

Openingsuren V&D Maastricht:
  • Maandag: 11.00 -18.00
  • Dinsdag: 9.00 -18.00
  • Woensdag: 9.00 -18.00
  • Donderdag: 9.00 -21.00
  • Vrijdag: 9.00-18.00
  • Zaterdag: 9.00 - 18.00
  • Zondag: Alleen op koopzondagen van 12.00-17.00

Mediamarkt Maastricht

Multimediagigant Mediamarkt kan in een stad als Maastricht niet ontbreken en staat dus gevestigd net over de noorberbrug. Ook vind je hier langs de Mediamarkt een winkel van het bekende webwinkel kijkshop.nl. De mediamarkt zal iedere dag (buiten zaterdag) geopend zijn tot 21.00 uur s'avonds

Adres: Franciscus Romanusweg 2, 6221 AE Maastricht

Winkelcentrums Maastricht

Winkelcentrum Entre Deux Maastricht

Entre deux wat wil zeggen tussen twee heeft zijn naam niet gestolen, het ligt namelijk net tussen het vrijthof en de grote markt van Maastricht en is dus verbonden met de grote winkelstraten. Je vind hier een 30 tal winkels verspreid over 3 etages zoals H&M, Zara, Jack and Jones, enz. Het werd in 2008 nog uitgeroepen tot het beste winkelcentrum van Europa.

Winkelcentrum Mosea Forum Maastricht

Mosea Forum bestaat pas sinds 2007 maar heeft het shoppinggehalte nog meer vergroot dan het al was. Je vind hier een 20-tal winkels maar ook eetgelegenheden zoals restaurants, traiteurs en er is ook een supermarkt. Onder dit winkelcentrum is er ook een grote parkeergarage met een 1000-tal plaatsen voor parkeerwagens, ook vind je er een alcoholtester voor wanneer je twijfelt of je met de auto mag gaan rijden of niet.

Kerstmarkt Maastricht

Van begin tot eind December zal er een gezellige kerstmarkt te vinden zijn op het vrijthof in Maastricht genaamd Winterland. Er zijn tal van overdekte winkelstandjes waarin traditionele kerstgeschenken kan terug vinden. Ook kan je er genieten van gluhwein, jenevers, en allerlei hapjes als duitse braadworsten, hollandse poffertjes, enz. Ook is een groot reuzenrad waar je in kan gaan zitten om de hele kerstmarkt van boven af te kunnen bewonderen, een grote schaatsbaan, een roetsjbaan en de hut van de kerstman waarmee je samen op de foto kan gaan staan.
© 2011 - 2017 Krisdeprest, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Een dagje shoppen in Maastricht"

Infoteur: Krisdeprest
Laatste update: 17-03-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!