InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Vrije tijd > Waterspelletjes voor hete dagen

Waterspelletjes voor hete dagen

Waterspelletjes voor hete dagen Buiten spelen terwijl het snikheet is? Jazeker! Want waar je ook bent, op de camping of gewoon thuis, spelen met water zorgt voor verkoeling en is ontzettend leuk voor kinderen om te doen. Dus spetter, spatter, spater: lekker spelen met water met deze 6 tips!

Watersproeierballet

Zet een sproeier aan en laat de muziek maar uit de boxen komen! De kinderen dansen op de muziek door het water heen. Zodra de muziek stopt, moeten ze bevriezen en zo lang mogelijk stil staan.

Waterballon volleybal

Verdeel iedereen, kinderen en volwassenen, in twee teams. Elk team bestaat uit een even aantal kinderen en volwassenen. Hang een touw of net op tussen twee palen. Vul een aantal ballonnen met water. Het spel wordt met één ballon gespeeld, maar hou een aantal gevulde ballonnen achter de hand. De lol is namelijk dat de ballonnen gegarandeerd kapot gaan! Elk tweetal krijgt een theedoek. Net als bij gewoon volleybal moet de ballon overgespeeld worden, maar nu moet de waterballon overgegooid en gevangen worden met behulp van de theedoek.

Glibberbal

Wrijf de handen van de kinderen in met zonnebrand en laat ze in het water een natte strandbal over gooien. Door de glibberhanden kost het veel moeite om de bal vast te pakken, wat juist de grootste pret oplevert.

Spons tikkertje

Spelen met water kan zo simpel, maar ook zo leuk zijn. Gewoon door ouderwets tikkertje te spelen, maar nu met een kletsnatte spons. Tik, jij bent hem!

Emmerrace

Voor dit spel heb je twee of meer kinderen nodig. Elk kind, of elk team krijgt een emmer met water, een lege emmer en een kopje. Plaats de volle en de lege emmer ver uit elkaar. Elk kind vult het kopje met water uit de volle emmer en rent daarmee naar de lege emmer, om deze te vullen. Het spel stopt zodra de volle emmers leeg zijn. Het kind dat het meeste water in de emmer heeft gekregen en dus het minste geknoeid heeft, wint.

Touwtrekken

Zet de sproeier aan en pak een lang touw. Aan elk kant van de touw komt een kind te staan, bij meerdere kinderen verdeel je ze in teams. Laat het touwtrekken maar beginnen, terwijl het touw boven de sproeier hangt. Door het spattende water is dat nog best lastig! En wie wordt als eerste echt nat?

Lees verder

© 2012 - 2017 Mikster, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Waterspelletjes voor hete dagen"

Infoteur: Mikster
Gepubliceerd: 30-12-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Vrije tijd
Schrijf mee!