InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Stedentrips in Europa

Stedentrips in Europa

Veel mensen zijn toe aan een lekker weekendje weg naar een grote stad. In Europa zijn veel verschillende grote steden om naar toe te gaan. Waar kun je het beste naar toe gaan?

Londen

In Londen wonen ongeveer 7,5 miljoen inwoners, het is één van de grootste metropolen ter wereld. In Londen zul je niet snel rust vinden, het is een stad die altijd leeft. Door de stad loopt de rivier de Theems. Je kunt een mooie wandeling lang die rivier maken. Je ziet dan ook de mooie skyline van de stad. Londen is gemakkelijk te bereiken met de ferry, het vliegtuig of de trein. Een overnachting is gemakkelijk te vinden. In Londen zijn veel beroemde winkels. Je vindt er veel verschillende warenhuizen, winkels en winkelstraten. Er zijn ook veel prachtige bezienswaardigheden, markten, musea, restaurants en uitgaansgelegenheden.

Berlijn

De grootste stad van Duitsland is Berlijn. Het is tevens de hoofdstad van Duitsland. Er wonen 3,4 miljoen inwoners. Door de stad stroomt de rivier de Spree. Berlijn is één van de groenste steden van Europa. In de zomer vind je ook stadstranden. In Berlijn zijn ook veel interessante bezienswaardigheden zoals de Berlijnse muur. Je kunt er goed uitgaan, een sightseeingtour doen en ontspannen in de groene stad. Er zijn ook veel winkels. Nadeel is dat de winkelgebieden ver uit elkaar liggen dus je moet het wel goed plannen. Voor meer informatie over Berlijn vind je hier Steden naar Berlijn

Istanbul

In Istanbul wonen 12,5 miljoen inwoners. Het is de grootste stad van heel Turkije. Istanbul ligt in twee werelddelen, het ligt in Europa en Azië. Istanbul heeft veel verschillende wijken. Er is een mix van cultuur en bezienswaardigheden te zien. In Istanbul kun je ook heel goed winkelen in de wijk Istiklal Cadesse. Wil je luxe winkelen, ga dan naar Nişantaşı en Teşvikiye voor de designwinkels. In Istanbul is genoeg te doen.

Parijs

In Parijs wonen 2 miljoen inwoners. Parijs wordt door de rivier de Seine gedeeld in twee delen. In Parijs is het gewoon dat toeristen elkaar fotograferen voor de Arc de Triomphe, het Louvre, de Notre Dame, de Eifeltoren en vele andere bezienswaardigheden. Je moet ook zeker een kijkje nemen op de Champs Elysées. Maar er zijn ook nog veel meer winkelstraten, markten en winkels. Let ook op uitverkoop, zo kun je veel geld besparen. De winteruitverkoop start na kerst en de zomeruitverkoop start na de zomer. Je kunt het beste winkelen in de uitverkoop.

Madrid

De hoofdstad van Spanje is Madrid. Madrid is ook de grootste stad van Spanje. Er wonen 3.3 miljoen inwoners. In Madrid zijn veel mooie gebouwen en parken. Het is een bruisende stad. Je kunt er geweldig winkelen. Er zijn veel grote winkelstraten en bekende winkelketens. Er zijn ook veel karakteristieke straatje met kleine winkeltjes. Het oudste winkelgebied ligt in het centrum en heeft veel kleine winkeltjes met typische Spaanse spulletjes.
© 2012 - 2017 Emilytje, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Stedentrips in Europa"

Infoteur: Emilytje
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!