InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > L'estartit in de Costa Brava

L'estartit in de Costa Brava

Rocky Coves in L'estartit
Rocky Coves in L'estartit
L‘estartit is een vissersdorpje gelegen in het midden van de Costa Brava in Spanje. Tegenwoordig is L’estartit een belangrijke plaats voor toeristen om de volgende redenen:
  • zandstranden van meer dan vijf kilometer lang,
  • de Rocky Coves,
  • de Medes eilanden,
  • een breed en gevarieerd aanbod van accommodaties,
  • een gevarieerd winkelaanbod.

Medes eilanden

De Medes eilanden vormen een beschermd reservaat (voor vogelsoorten) en liggen 1600 meter van de kust van L‘estartit. Vanaf het strand zijn deze eilanden zichtbaar. In de zone rond de Medes eilanden worden verschillende watersporten utgeoefend zoals: duiken, zeilen, windsurfen, kajakken en waterskiën. De eilanden zijn tevens toegankelijk voor wandelaars. De eilanden zijn bereikbaar met boot. Georganiseerde boottochten worden verzorgd door onder andere het toeristencentrum in het centrum van L'estartit.

Wat te doen in L‘estartit?

L‘estartit biedt activiteiten aan op het gebied van cultuur, natuur en sport. Hieronder wordt een selectie weergegeven.
  • hiken,
  • mountainbiken,
  • bootvaarten langs de kust en rond de Medes eilanden,
  • duiken,
  • seawatching: snorkel trips onder begeleiding,
  • Ter Vell Natuur: moerassen, wetlands en vogels,
  • kermis,
  • bioscoop,
  • sporten: paardrijden, vissen, watersporten, tennis, squash, golfen, karten,
  • markt: elke donderdag.

De berg Montgrí in L'estartit
De berg Montgrí in L'estartit

Wat te doen in de omgeving van L‘estartit?

Het buurdorp van L‘estartit heet Torroella de Montgrí en staat bekend om haar culturele activiteiten, zoals het Internationale Muziek Festival dat in juli en augustus plaatsvindt. Verder liggen er twee musea in Torroella de Montgrí, namelijk: Museu del Montgrí i del Baix Ter en het Art-2000 Museum met eigentijdse schilderkunst. De belangrijkste bezienswaardigheid is het kasteel Castell Montgrí op de gelijknamige berg Montrgí. Elke maandagochtend is er markt in het oude centrum van Torroella de Montgrí. Op de markt worden voornamelijk levensmiddelen, zoals fruit verkocht.
© 2007 - 2014 Leplat, gepubliceerd in Steden (Reizen en Recreatie) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "L'estartit in de Costa Brava"

Reactie

Mulder, 20-10-2007 20:23 #1
Leuk artikel, had nog niet eerder van deze plaats gehoord, zeer aantrekkelijk voor de vakantie in 2008.

Infoteur: Leplat
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Reacties: 1
Schrijf mee!