InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Goedkoop overnachten Parijs: Overnachten in een hostel

Goedkoop overnachten Parijs: Overnachten in een hostel

Als je wilt overnachten dan zijn hostels het goedkoopst. Je betaalt hier vaak veel minder omdat je voorzieningen deelt met andere gasten. Je leert veel mensen kennen en je houdt nog eens geld over. In dit artikel een selectie van hostels in Parijs.

Friends Hostel

Dit hostel vindt je aan de boulevard de la Chappelle, vlakbij treinstation Gare du Nord. Het hostel is uitermate geschikt voor mensen met een laag budget. Doordat het 24/7 geopend is, is dit hostel zeer populair bij backpackers. Er zijn kamers voor 2 tot 14 personen en er is mogelijkheid tot het zelf bereiden van je maaltijd. Het hostel is van alle gemakken voorzien, inclusief draadloos internet. Bezienswaardigheden vindt je dichtbij. De Sacre Coeur en de Moulin Rouge zijn slechte enkele minuten lopen. Verder ligt het metrostation Barbes-Rochechouart naast de deur dus je kunt meteen op ontdekkingstocht.

Young and Happy Hostel

Dit Hostel ligt ten oosten van het centrum, in het hart van het Latin Quartier. Deze wijk is een echte studenten wijk en is wereldwijd bekend om de bars, cafés, restaurant, parken en galerijen die je er vindt. Het hostel staat bekend om de levendige en familiare sfeer. Je voelt je er snel thuis. Bij de prijs is een ontbijt standaard inbegrepen. Er is een keuken waar je je eigen maaltijd kunt bereiden. Het hostel is 24 uur per dag geopend en dus weer uitermate geschikt voor backpackers. Kamers deel je met andere gasten. Er is draadloos internet en een bar.

Aloha Hostel

Je vindt dit hostel aan de Rue Borromée, ten zuidwesten van het centrum. Door de centrale locatie liggen de Eiffeltoren, Les Invalides en de Jardin du luxembourg binnen loopafstand. Het metro station Volontaires is vlakbij waarmee de rest van de stad binnen hand bereik komt. Er zijn standaard 4-persoons kamers maar ook 2-persoons privé kamers beschikbaar. Ontbijt zit bij de prijs inbegrepen. Er is ook een keuken waar iedereen eigen voedsel kan bereiden. Douchen kan gratis. Verder is er genoeg vermaak voor in de avond.

Perfect Hostel

Het Perfect Hostel vindt je in de beroemde wijk Montmartre. Het Hostel ligt op loopafstand van de Opera, de Moulin Rouge en de Sacre Coeur. Het Perfect hostel is een van de populairste Hostel van Europa en staat bekend om zijn vriendelijke sfeer, centrale ligging en gunstige prijs-kwaliteits verhouding. Er is voor ieder wat wils, voor elk budget, van backpackers en studenten tot families met kinderen. Er zijn 2-persoons kamers met gedeeld sanitair of met privé sanitair. Ontbijt is inbegrepen. De receptie is 24 uur per dag geopend. Handdoeken en beddengoed is ook gratis. Het metro station Anvers ligt op loop afstand.

St Christopher's Paris Hostel

Gloednieuw en modern hostel, twee metro stops verwijdert van treinstation Gare du Nord. Het hostel noemt zichzelf het modernste backpack hostel van Parijs. Het is een groot hostel met een eigen grote bar/club voor het nodige vertier. Gratis gebruik van internet. Een warme maaltijd heb je voor zo'n 6 euro. Ontbijt is gratis. Er zijn 300 bedden beschikbaar. Dit hostel is niet het goedkoopste maar zeker één van de leukste en mooiste van Parijs.
© 2011 - 2017 Ledje, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkoop overnachten Parijs: Overnachten in een hostel"

Infoteur: Ledje
Laatste update: 31-05-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!