InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Goedkope stedentrip naar Keulen boeken

Goedkope stedentrip naar Keulen boeken

Goedkope stedentrip naar Keulen boeken Het wordt steeds hipper om in plaats van een lange vakantie een of meerdere stedentrips te doen. Je kunt wat makkelijker vrij af nemen en het is altijd weer spannend om een nieuwe stad te ontdekken. Dit maal staat Keulen centraal. Deze Duitse stad is relatief snel te bereiken en je vindt er een heel pallet aan zowel dure als goedkope hotels. Voor ieder wat wils dus!

Keulen

Vervoer naar Keulen

Keulen is natuurlijk te dichtbij om met het vliegtuig te reizen, alhoewel het natuurlijk wel mogelijk is. De meest comfortabele manier van reizen blijft voor de meeste mensen de trein. Het Centraal Station van Keulen ligt ook echt centraal, dus je zal nooit erg ver hoeven te zoeken voor een hotel. De stad is uiteraard zonder overstappen te bereiken vanaf diverse Nederlandse stations.
Een tweede mogelijkheid is om voor een citytrip naar Keulen met de bus te gaan. Bij maatschappijen als Eurolines zijn vaak tickets te koop voor zeer lage prijzen, wat je de kans geeft om het uitgespaarde geld lekker aan het shoppen uit te geven.
De meeste mensen kiezen er echter voor om met de auto naar Keulen te reizen. Omdat Keulen niet al te ver over de grens ligt is dit zeker geen wereldafstand. Vaak kun je bij hotels gebruik maken van gratis parkeren, waardoor dit geen extra kosten met zich mee hoeft te brengen. Check dit wel altijd even op de website van een hotel, want als je zelf moet betalen voor de parkeerkosten, dan kan dit ook in Duitsland snel oplopen, zeker in het centrum van de stad.

Hotels in Keulen

Keulen staat niet echt bekend als een goedkope stad voor een stedentrip, de prijzen komen grotendeels overeen met die in Nederland. Gelukkig heb je de prijs van hotels wel zelf in de hand. Hieronder tref je een selectie van een aantal hotels in verschillende prijsklassen. Per klasse heb ik drie tips op een rijtje gezet, van goedkope budgethotels tot prachtige luxe, maar tevens prijzige hotels. Dit zijn aanbevelingen op basis van diverse websites die gebruik maken van een systeem met online klantenwaardering.

2-sterren hotels

Hotel Madison am Dom - Dit hotel is nog een echt familiebedrijf. Het heeft een centrale ligging, in de buurt van zowel de Dom van Keulen als het Centraal station. Je hebt er een mooi uitzicht op de één na oudste Romaanse kerk van Keulen.
B&B Hotel Köln Frechen - Ga je met het hele gezin naar Keulen, dan is dit een goede optie. Dit gezinsvriendelijke hotel ligt aan de rand van het centrum en is makkelijk te bereiken met de auto. Het heeft geluiddichte kamers en gratis draadloos internet.
Hotel Ariane - Voor een tweesterrenhotel is dit hotel wellicht iets aan de dure kant, maar de hoge klantbeoordeling maakt dit absoluut goed. De Rijn en de Dom van Keulen liggen op slechts enkele meters afstand.

3-sterren hotels

Sonata Hotel - Dit driesterrenhotel ligt in het hartje van het oude gedeelte van Keulen, vlakbij de meeste historische bezienswaardigheden die de stad te bieden heeft en op slechts tien minuten lopen van het centrale treinstation.
Kolping Hotel International - Hotel Kolpinghaus International is een superior driesterrenhotel midden in het culturele centrum van de stad. In de kelder van het hotel tref je een gezellig restaurant met lokale specialiteiten. Het hotel is sinds 2008 officieel een milieuvriendelijk hotel.
NK Hotel Bergischer Hof - In dit hotel aan de Bergisch Gladbacher Strasse wordt je een comfortabel verblijf in de Keulen gegarandeerd, met de elegance en flair van het Bergische Land. Het hotel is stijlvol ingericht.

4-sterren hotels

Novotel Köln City - Dit mooie hotel bevindt zich direct aan de Rijn en vlak bij de historische wijk, de beroemde kathedraal en diverse musea voor de echte cultuurliefhebbers onder ons.
Mauritius Hotel & Therme - Dit heuse spa-hotel vind je in het centrum van Keulen, op slechts een paar meter van een metrostation zodat alles binnen bereik is. Wie zich lekker wil ontspannen zal niet teleurgesteld raken in dit prachtige hotel aan de Mauritiuskirchplatz.
Radisson BLU Hotel Köln - Dit mooie luxehotel bevindt zich in de Keulse wijk Deutz. Kom je an met de trein, dan is dit erg praktisch want het hotel ligt vlakbij het ICE-treinstation, als mede het evenementencentrum Lanxess. Het hotel krijgt een zeer hoge klantwaardering.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Stedentrips in Duitsland Berlijn, Keulen, München DüsseldorfStedentrips in Duitsland Berlijn, Keulen, München DüsseldorfEen stedentrip naar Keulen, Berlijn, München en Düsseldorf is een onvergetelijke ervaring. Duitsland is een vakantieland…
Goedkoop een citytrip Lissabon boekenGoedkoop een citytrip Lissabon boekenHeb je gekozen voor Lissabon als bestemming voor je stedentrip? Dan ben je hier aan het goede adres. Je vind hieronder e…
Naar welke stad ga jij voor een citytrip?Naar welke stad ga jij voor een citytrip?We maken graag een citytrip en in Europa zijn er veel leuke steden om te bekijken. Het aanbod is ontzettend groot, waard…
De Kerstmarkten in KeulenDe Kerstmarkten in KeulenIn Keulen zijn maar liefst zes verschillende kerstmarkten, leuk opgezet en aangekleed en een heerlijke sfeer. Maar in Ke…
Goedkoop een stedentrip New York boekenGoedkoop een stedentrip New York boekenStedentrips zijn voor iedereen. Wil je er een paar dagen tussen uit en heb je wat geld gespaard: een stedentrip zou heer…

Reageer op het artikel "Goedkope stedentrip naar Keulen boeken"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 13-06-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Stedentrips
Schrijf mee!