InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Lloret de Mar, op vakantie in Spanje

Lloret de Mar, op vakantie in Spanje

Lloret de Mar, op vakantie in Spanje Lloret de Mar is een stadje aan de kust in Spanje. Het is vooral gekend onder de jongeren omdat het wordt beschouwd als een uitgaansplaats. Toch zijn er nog veel andere leuke activiteiten te doen. Deze stad is ideaal voor personen die graag op het strand zitten, de stad verkennen of uitgaan. Net daarom komen er elk jaar duizenden toeristen naar Lloret de Mar. Er is voor ieder wat wils.

Ligging

Lloret de Mar ligt ten zuiden van de Costa Brava. Dat maakt dat het er heerlijk warm is. In de zomer zijn de temperaturen boven de dertig graden Celsius. Het ligt redelijk ver van Barcelona, zo’n tachtig kilometer. Toch is het makkelijk te bereiken omdat er op 30 km een luchthaven beschikbaar is, namelijk die van Gerona. Voordat Lloret de Mar bekend stond als een badplaats was het een klein vissersdorpje. Nu is het een toeristische trekpleister en komen er toeristen van over heel de wereld langs.

De stad

De stad van Lloret de Mar is redelijk klein. Toch vind je overal in de stad cafeetjes en restaurantjes. Dit vooral in de grote winkelstraat. Verder is de stad gevuld met souvenirshops en prullariawinkeltjes. Wanneer je het toeristische gedeelte achter je laat kom je eerst de kruidenierswinkels tegen voor de bevolking.

Nog verder in de stad, we komen dan in het echte stadscentrum, zie je de historische architectuur van de stad. Deze bevat nog veel oude gebouwen en kerken. Een voorbeeld van dergelijke kerk is de kerk van Sant Romà. Deze is gebouwd in 1522 en werd vooral als toevluchtsoord gebruikt door piraten. Een ander oud gebouw dat je zeker gezien moet hebben is de Castel Sant Joan. Dit kasteel is afkomstig uit de 11e eeuw en staat er nog steeds. Dit kasteel is oorspronkelijk gebouwd om de stad te verdedigen voor aanvallen vanuit de zee. De belangrijkste aanval was die van de Genovese vloot in 1356. Ook is het kasteel gebruikt in de oorlog van Engeland in 1805. Het kasteel op zich geeft je een magisch gevoel door de grootte, het uitzicht en de historische waarde.

Strand

Lloret de Mar heeft verschillende stranden. Deze stranden bestaan voor het grootste deel uit kleine steentjes vermengd met zand. Het grootste strand is bijna twee kilometer lang en voorzien van faciliteiten. Zo kan je een cocktail drinken aan de bar, strandstoelen huren, of gewoon zonnen op je eigen handdoek. De zee zelf heeft een heldere blauwe kleur.

Verder is er een strand dat Santa Cristina wordt genoemd. Dit strand ligt tussen twee grote heuvels. Dit heeft als voordeel dat de wind bijna niet voelbaar is op het strand. Juist in het midden tussen de twee heuvels is een kleine baai zichtbaar die Treumal wordt genoemd.

Er is nog een derde strand. Dit strand is wat verder verwijderd van Lloret de Mar. Daardoor is het er ook rustiger dan op de twee andere stranden. Dit strand heeft de naam Canyelles gekregen. Buiten het heldere water en zachtere strand kan je ook een kijkje gaan nemen op de kleine haven en jachtclub.

Bezienswaardigheden en activiteiten

Historische gebouwen

In de stad van Lloret de Mar kan je op zoek gaan naar historische gebouwen. Deze stammen nog uit de tijd dat Lloret de Mar een klein vissersdorpje was.

Verder kan je ook genieten van de kleine festivalletjes die in de historische straten plaatsvinden onder de sterrenhemel. Daar kan je kennismaken met al de oude tradities van de stad.

Wandelroutes

Van aan de kust zijn er verschillende wandelroutes beschikbaar om te volgen. Meestal zijn er ook folders verkrijgbaar in het hotel waar je verblijft. Enkele van de bekendste wandelpaden zijn de oude wandelpaden van de Camino de Ronda. Deze route loopt langs de verschillende stranden van Lloret de Mar. Ook kom je verschillende baaitjes tegen. Wanneer je een lange wandeling maakt, kom je uit in de stad. Tijdens deze wandeling maak je kennis met mooie stukjes natuur en uitzichten.

Duiken en vissen

In Lloret de Mar zijn verschillende kantoren beschikbaar waar je duikmateriaal kan huren om een duik te wagen in het water. Dit onder begeleiding van een instructeur. Voor wie niet van duiken houdt, is er de mogelijkheid om te gaan vissen. De materialen hiervoor vind je in dezelfde kantoren als voor het duikmateriaal.

Andere activiteiten

Verder zijn er nog andere leuke activiteiten die je kan doen in Lloret de Mar. Enkele voorbeelden zijn bungeejumpen, waterpark, parasailen, jetskiën en nog veel meer.

Uitgaan

Verder staat Lloret de Mar vooral bekend bij de jongeren voor het uitgaansleven. In de buurt van elk hotel is wel een discotheek te vinden. De ene discotheek is nog indrukwekkender dan de andere. In veel van deze discotheken zijn geweldige lichtshows en muziekstijlen aanwezig. Veel hotels spelen hier op in en organiseren zelfs feestjes in het hotel. Dit dan meestal in de vorm van schuimparty’s.

Discotheken

Discotheek Bumperés
Deze discotheek is vooral bekend om de speciale vloer. Deze is gemaakt van glas en eronder zwemmen vissen. Je staat dus eigenlijk op het water. Verder is de discotheek heel exotisch. Er komen vooral jongere bezoekers. Verder wordt de stijl van de muziek beschreven als club style. Ook komen er veel bekende dj’s spelen.

Discotheek Colossos
Dit is een van de populairste discotheken. Het is dan ook een discotheek met drie verdiepingen vol muziek. Daardoor worden er ook veel verschillende soorten muziek gedraaid. Deze discotheek organiseert ook veel themafeesten en schuimparty’s. Ideaal voor wie van afwisseling houdt. Je kan ook even vertoeven in een van de binnen- of buitenzwembaden.

Discotheek Londoner
Discotheek Londoner staat bekend om de muziek. Hier wordt enkel R&B en hiphop gedraaid. Verder kan je ook genieten of deelnemen van de danswedstrijden die vaak worden georganiseerd.

Discotheek Moef-Gaga
Deze discotheek is ook groot met drie verdiepen met vele soorten bars. Toch wordt er vooral Trance gedraaid. Ze organiseren ook veel themafeesten waaronder schuimparty’s.

Discotheek Revolution
Deze discotheek speelt vooral trancemuziek en geeft veel lasershows. Vooral Duitsers voelen zich thuis in deze discotheek.

Discotheek St. Trop
Deze discotheek is ook heel groot. Hij heeft drie verschillende grote danszalen. Het is een van de populairste discotheken in Lloret de Mar. Er worden veel verschillende soorten muziek gespeeld. De laser- en lichtshows maken er een unieke ervaring van.

Discotheek Tropics
Deze discotheek valt vooral in de smaak bij Nederlanders. Er wordt vooral trancemuziek gespeeld. Wekelijks zijn er verschillende thema-avonden in deze discotheek.

Discotheek Venga Beachclub
Een groot voordeel van deze discotheek is dat de entree gratis is. Ook deze discotheek is vooral populair bij Belgen en Nederlanders. Ook hier worden veel verschillende muziekstijlen gespeeld. Verder maakt deze discotheek gebruik van avondactiviteiten zoals flugelacts en een 'miss wet'-contest.
© 2017 Leen0095, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Jongerenvakantie in Lloret de MarLloret de Mar is een vakantiebestemming in Spanje. Het hoort bij de Costa Brava en is vooral geliefd bij de jongeren. Ne…
Bekende bestemmingen voor jongerenvakantiesBekende bestemmingen voor jongerenvakantiesDe welbekende jongerenvakanties vol met zon, zee, strand en natuurlijk lekker uitgaan en genieten. Maar wat zijn nu de b…
Naaktstranden aan de Costa BravaDe vele badplaatsen aan de Costa Brava in het Spaanse Catalonië zijn populair onder Nederlandse vakantiegangers. In de z…
Jongerenvakantie in BlanesJongerenvakantie in BlanesIeder jaar stromen massa's toeristen naar de badplaats Blanes, gelegen aan de Costa Brava in Spanje. Hieronder vallen oo…
Uitgaan in BlanesUitgaan in BlanesBlanes, een zonnige jongerenbestemming in Spanje aan de Costa Brava. Naast de leuke winkeltjes en de mooie omgeving is e…
Bronnen en referenties
  • https://www.vakantiehuizenspanje.nl/Lloret-De-Mar
  • http://www.lloret-de-mar.nl/vakantie/spanje/costa_brava/lloret_de_mar/discotheken.php
  • http://www.orangesmile.com/bestemmingen/lloret-de-mar/
  • http://lloret-de-mar.costasur.com/nl/wandelen.html
  • http://barcelona-home.com/blog/nl/lloret-de-mar-costa-brava/
  • http://lloret.nl/activiteiten/

Reageer op het artikel "Lloret de Mar, op vakantie in Spanje"

Infoteur: Leen0095
Gepubliceerd: 14-02-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!