InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Dagje uit in Antwerpen met bonnen uit de Voordeelagenda 2017

Dagje uit in Antwerpen met bonnen uit de Voordeelagenda 2017

Dagje uit in Antwerpen met bonnen uit de Voordeelagenda 2017 Antwerpen is de grootste stad van Vlaanderen en de meest belangrijke havenstad van België. Voor Nederlandse toeristen is het een favoriete bestemming voor een stedentrip. De historische binnenstad is zeer de moeite waard, je kunt er winkelen, uitgaan en genieten van de prachtige pleinen en gebouwen. Antwerpen wordt wel dé winkelstad van de Benelux (België, Nederland, Luxemburg) genoemd. In de maand december trekt de Kerstmarkt van Antwerpen heel veel mensen. De bonnen uit de Voordeelagenda 2017 van de Nationale Postcode Loterij kunnen een dagje uit in Antwerpen nog meer veraangenamen. Je krijgt bijvoorbeeld 25 procent korting bij zowel het MAS Museum als bij het Red Star Line Museum (Vlaamse cultuurprijs voor roerend erfgoed in oktober 2016). Je kunt de voordeelbonnen gebruiken tot 1 januari 2018 en ze zijn nagenoeg allemaal geldig voor 4 personen.

Inhoud artikel

Nationale Postcode Loterij en de Voordeelagenda 2017

Als je lid bent van de Nationale Postcode Loterij, dan rolt er ieder jaar zo rond oktober een Voordeelagenda in de bus. De agenda van 2017 bevat nog meer bonnen (168) dan die van 2016 (162 bonnen). Met de bonnen krijg je korting bij pretparken, restaurants en musea. Je kunt andere aanbiedingen niet combineren met de bonnen en je kunt ze niet inruilen tegen contant geld. De bonnen uit de Voordeelagenda 2017 kun je gebruiken vanaf 1 september 2016 tot 1 januari 2018. Tot eind 2016 kun je ook de bonnen uit de Voordeelagenda 2016 nog gebruiken.

Antwerpen

Antwerpen (België) is een favoriete stad voor een stedentrip. Je kunt er genieten van musea, heerlijk gaan winkelen of uitgaan. Het is mogelijk om de binnenstad te verkennen onder begeleiding van een gids.

Uitstapjes in Antwerpen met korting

  • Onze-Lieve-Vrouwekathedraal (voordeelbon 163): entree 4 euro per persoon
  • Fritkot Max (voordeelbon 164): tweede frietje met saus gratis
  • MAS Museum aan de Stroom (voordeelbon 165): 25% korting
  • Red Star Line Museum (voordeelbon 166): 25% korting
  • Vascobelo V-bar (voordeelbon 167): kopje koffie gratis
  • ZOO Antwerpen (voordeelbon 168): 5 euro korting per persoon

Bron: Violetta / PixabayBron: Violetta / Pixabay

Onze-Lieve-Vrouwenkathedraal

Adres: Handschoenmarkt, 2000 Antwerpen (BE)
Telefoonnummer: +32 494-213580
Website: www.dekathedraal.be

De kathedraal is de hoogste kerk van België, het is de hoofdkerk van bisdom Antwerpen. De kerk is gewijd aan Maria. De noordertoren zal iedere bezoeker van de stad opvallen en dat al vijf eeuwen lang. In de kathedraal zie je de geschiedenis voorbijkomen. Een madonnabeeld van marmer uit de 14e eeuw, muurschilderingen uit de 15e eeuw, Onze-Lieve-Vrouw van Antwerpen uit de 16e eeuw, vier werken van Rubens uit de 17e eeuw. Uit de 18e eeuw komt het uurwerk op de torenspits en uit de 19e eeuw de neogotische decoratie (neogotiek is een stroming in de bouwkunst uit de 19e eeuw die de middeleeuwse gotiek als inspiratiebron heeft). Het Metzlerorgel komt uit de 20ste eeuw. Geniet van de prachtige glas-in-loodramen. Tegen inlevering van de bon betaal je maar 4 euro per persoon in plaats van de normale entreeprijs voor maximaal 4 personen. De bon uit de Voordeelagenda 2017 is geldig tot 1 januari 2018.

Fritkot Max

Adres: Groenplaats 12, 2000 Antwerpen (BE)
Telefoonnummer: +32 494-213580
Website: www.fritkotmax.be

Fritkot Max ligt direct naast de kathedraal, het is de oudste en bekendste fritkot van Antwerpen. Op de bovenverdieping vind je het Frietkotmuseum. Het gaat om een (zo goed mogelijk) nagebouwd frietkot uit 1860. Tegen inlevering van de bon ontvang je het tweede frietje plus saus gratis voor maximaal 4 personen. Maximaal 1 bon per gezelschap. De bon uit de Voordeelagenda 2017 is geldig tot 1 januari 2018.

Bron: 12923 / PixabayBron: 12923 / Pixabay

MAS Museum Aan de Stroom

Adres: Hanzestedenplaats 1, 2000 Antwerpen (BE)
Telefoon: +32 3384400
Website: www.mas.be

Het MAS is gelegen op het Eilandje, dit ligt in het noorden van de stad. Het museum is in 2011 geopend. Collecties van het Scheepvaartmuseum, het Volkskundemuseum en het Etnografisch Museum zijn bij elkaar gebracht. Aan de hand van vier onderwerpen wordt het verhaal verteld van Antwerpen in de wereld en de wereld in Antwerpen: wereldstad, wereldhaven, leven en dood en machtsvertoon. Kijk voor het bezoek op de website welke tijdelijke tentoonstellingen er zijn. Voor de vier museumzalen moet je entree betalen, toegang tot de Wandelboulevard en Panorama zijn gratis. Tegen inlevering van de bon ontvang je 25% korting op de gewone entreeprijs voor maximaal 4 personen. De aanbieding is geldig tot 1 januari 2018.

Red Star Line Museum

Adres: Montevideostraat 3, 2000 Antwerpen (BE)
Tefefoonnummer: +32 32982770
Website: www.redstarline.be

Het museum is eind september 2013 geopend, het vertelt het verhaal van de Belgische rederij Red Star Line die twee miljoen migranten vanuit Antwerpen naar Noord-Amerika bracht. Het museum is gevestigd in het havengebouw aan de rivier de Schelde, dit was waar de mensen inscheepten. Zij lieten alles wat vertrouwd was achter en bouwden ergens anders een nieuw leven op. Het museum is al verschillende keren in de prijzen gevallen, het kreeg de Museumprijs 2014, het kwaliteitslabel erkend museum 2015 en een eervolle vermelding bij de European Museum of the Year Award. In oktober 2016 kreeg het museum uit handen van de heer Gatz (Vlaams Cultuurminister) de Vlaamse cultuurprijs voor roerend erfgoed. Aan deze onderscheiding is tienduizend euro gekoppeld en een kunstwerk (van Philip Aguirre). Tegen inlevering van de bon ontvang je 25% korting op de gewone entreeprijs voor maximaal 4 personen. De aanbieding is geldig tot 1 januari 2018.

Vascobelo V-bar

Adres: Suikerrui 32, 2000 Antwerpen (BE)
Tefefoonnummer: +32 38084106
Website: www.vascobelo.be

De Vascobelo V-bar is gelegen naast het stadhuis op de Grote Markt. Het gaat om een Café Brasserie die drie verdiepingen telt. Je kunt er genieten van heerlijk voedsel, wijnen en bekroonde koffie. Tegen inlevering van de bon ontvang je gratis een kopje Vascobelo koffie naar keuze voor maximaal 4 personen. Je kunt kiezen uit alle espresso’s of latte koffies, met uitzondering van de single origins. Maximaal 1 bon per gezelschap. De aanbieding is geldig tot 1 januari 2018.

ZOO Antwerpen

Adres: Koningin Astridplein 20-26, 2018 Antwerpen (BE)
Tefefoonnummer: +32 32024540
Website: www.zooantwerpen.be

In deze dierentuin in Antwerpen kun je honderden exotische dieren bezoeken. ZOO Antwerpen wordt wel omschreven als een moderne stadsdierentuin met de grandeur van de negentiende eeuw. Tegen inlevering van de bon ontvang je 5 euro korting per persoon op een dagkaartje voor maximaal 4 personen. De korting is ook geldig bij dierenpark Planckendael in Mechelen (dertig minuten van Antwerpen). De aanbieding is geldig tot 1 januari 2018.

Antwerp City Card (tip)

Met deze card kun je voordeel krijgen op musea, attracties, fietsverhuur, sightseeing, typische producten uit Antwerpen en uit België. Tijdens de geldigheidsperiode van de Antwerp City Card kun je gratis gebruik maken van het openbaar vervoer in Antwerpen. Je card geldt dan als geldig vervoersbewijs. Je kunt de Antwerp City Card online aanschaffen (met de bevestigingsmail kun je de kaart en kortingsbonnen ophalen in een van de bezoekerscentra). Je kunt de card ook kopen in een bezoekerscentrum (Grote Markt 13 of in het Centraal Station). Ook in het fotomuseum kun je de card aanschaffen.

Lees verder

© 2016 - 2017 Wolfje02, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Musea in AntwerpenEen dagje Antwerpen is best leuk om even te gaan shoppen. Wil je de musea zien, dan kun je best een hele week reserveren…
De 5 beste bezienswaardigheden van AntwerpenDe historische havenstad aan de Schelde is de plaats bij uitstek voor een dagje of weekendje genieten. Antwerpen heeft v…
Dagje uit naar België waar naar toe?Dagje uit naar België waar naar toe?België is voor de Nederlandse toerist een aantrekkelijke bestemming. Zonder al te ver te hoeven rijden, is het mogelijk…
Met de trein naar een kerstmarkt in BelgiëMet de trein naar een kerstmarkt in BelgiëDompel je onder in de echte kerstsfeer op een echte kerstmarkt. Er zijn vele fantastische kerstmarkten te vinden in Belg…
De Vogeltjesmarkt in Antwerpen: leuk voor jong en oudHeeft u zin om op zondag eens iets anders te doen? Breng dan eens een bezoek aan de Vogeltjesmarkt in Antwerpen. Op deze…
Bronnen en referenties
  • Geraadpleegd op 11 oktober 2016:
  • http://www.top10bezienswaardigheden.nl/belgie/antwerpen.htm
  • http://www.dekathedraal.be/nl/geschiedenis.htm
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/neogotiek
  • http://www.iloveantwerpen.nl/fritkot-max
  • http://www.antwerphotel.nl/musea/museum_aan_de_stroom_mas
  • http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultuur%2ben%2bmedia/kunsten/1.2790829
  • http://www.vascobelo.be
  • http://www.visitantwerpen.be
  • Afbeelding bron 1: Violetta / Pixabay
  • Afbeelding bron 2: 12923 / Pixabay

Reageer op het artikel "Dagje uit in Antwerpen met bonnen uit de Voordeelagenda 2017"

Infoteur: Wolfje02
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Voordeelagenda
Schrijf mee!