InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Dublin: bezienswaardigheden, uitgaan, overnachten en reizen

Dublin: bezienswaardigheden, uitgaan, overnachten en reizen

Dublin: bezienswaardigheden, uitgaan, overnachten en reizen Dublin is de hoofdstad en tevens de grootste stad van Ierland. Dublin is een bekende en populaire bestemming voor toeristen. Voor een weekend weg of een stedentrip is de aan de oostkust van Ierland gelegen stad een ideale bestemming; op anderhalf uur vliegen is het prima te doen. Met bezienswaardigheden als de Guiness brouwerij en Temple Bar is Dublin een unieke stad met veel diverse activiteiten. Daarnaast heeft Dublin in een uniek nachtleven met een combinatie van zowel kroegen en discotheken.

Bezienswaardigheden in Dublin

Dublin heeft verschillende bezienswaardigheden die de moeite zijn bij een bezoek. Dublin staat natuurlijk bekend om zijn unieke bier; Guiness. Daarnaast heeft het ook een erg mooie universiteit met een science museum. Ten slotte is Temple Bar ook een unieke ervaring en typisch Iers.

Guiness

Het is bijna een verplicht onderdeel bij een bezoek aan de stad Dublin. Guiness is het bier waar Ierland om bekend staat. Met een donkere kleur en unieke smaak typeert dit bier Dublin en Ierland. Guiness wordt in de stad zelf gebrouwen. De brouwerij is een stukje verplaatst in verband met uitbreiding. De oude brouwerij is tegenwoordig helemaal omgetoverd tot een museum waar de hele geschiedenis van Guiness wordt getoond. De tour is zeer indrukwekkend en eindigt met een kijk over de hele stad.

Adres: St James's Gate, Dublin 8, Ierland

Trinity College

Trinity College is een van de universiteiten van Dublin. De campus is zeker de moeite waard om te bezoeken. Op de campus zit een grote, indrukwekkende bibliotheek. Met meer dan 4,5 miljoen stukken, is dit de grootste bibliotheek van Ierland. Daarnaast zit op de campus ook een science museum. Dit museum bevat verschillende technologische hoogstandjes, die op de universiteit worden ontwikkeld. Dit is zeker een aanrader bij een bezoek aan Trinity College.

Adres: College Green, Dublin 2, Ierland

Temple bar

Dublin heeft een historisch centrum met verschillende kroegen. Temple Bar heeft twee gezichten, overdag is het een historisch centrum met verschillende musea en leuke pleinen. De kroegen zijn de hele dag open en de hele dag zijn er mensen binnen. In de kroegen wordt veel sport gekeken maar je kunt er ook typisch Iers eten krijgen zoals bijvoorbeeld Fish & Chips. ’s Nachts verandert het historische centrum in een bruisend uitgaanscentrum met vooral kroegen.

Adres: Temple Bar, Dublin, Ierland

Uitgaan in Dublin

Dublin heeft een bruisend uitgaansleven met veel verschillende soorten kroegen en discotheken. Er is voor ieder wat wils. Zoals in de vorige paragraaf beschreven, zijn er veel verschillende typisch Ierse kroegen te vinden op Temple Bar. Daarnaast zijn er nog verschillende discotheken zoals; Hangar, Coper Face Jacks en Dicey Reilly's.

Hangar

De Hangar is een discotheek op loopafstand van Temple Bar. Hangar bevindt zich in de industriële omgeving van een van Dublin’s originele shirt-fabrieken. Deze fabriek is nu omgevormd tot een discotheek waar de modernste elektronische muziek wordt gedraaid. De club is alleen op dinsdag gesloten (laatst gecheckt in september 2016). Alle andere dagen is de Hangar altijd een plek waar goed gefeest kan worden!

Adres: St Andrew's Ln, Dublin, Ierland

Coper Face Jacks

Coper Face Jacks is een nachtclub op een kleine afstand van Temple Bar. Lopend is het te doen, maar het is prettiger om een taxi te nemen. Het heeft drie verschillende area’s waar elke dag gefeest kan worden. De drie area’s zijn ‘de main floor’, ‘de nightclub’ en ‘the premium level’. De muziek die er wordt gedraaid is erg ‘mainstream’, dus er is voor ieder wat wils.

Adres: 29-30 Harcourt Street, Dublin 2, Ireland

Dicey Reilly's

Deze club wordt ook wel Diceys Garden genoemd. Het ligt in dezelfde straat als Coper Face Jacks en is een soortgelijke discotheek. Zoals de naam al doet vermoeden, is het hoogtepunt van deze club een grote tuin waar tot in de late uurtje wordt gefeest. Ook Dicey Reilly’s is elke dag geopend.

Adres: 21-25 Harcourt St, Dublin 2, Ierland

Reizen en overnachten

Vliegen op Dublin kan, vooral in het laagseizoen, erg goedkoop zijn. Een enkele reis kun je dan al boeken voor een paar tientjes. Vanaf het vliegveld is het centrum van Dublin goed bereikbaar met zowel bussen die heen en weer rijden als met de, relatief goedkope, taxi. In Dublin zijn er verschillende mogelijkheden om te overnachten. In het gezellige centrum liggen erg veel hotels. Daarnaast zijn er verschillende hostels waar men goedkoop kan overnachten, vaak samen met anderen op de kamer. Voor een schappelijke prijs zijn er eenvoudige verblijfplaatsen te vinden die midden in het centrum liggen, op loopafstand van Temple Bar.

Lees verder

© 2016 - 2017 Schrijversblock, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bezoek Ierland - Bezienswaardigheden en luxeverblijvenEen bezoek aan Ierland staat voor velen synoniem met een citytrip naar Dublin. Ierland heeft echter veel meer in petto.…
Het bruisende DublinDublin, de hoofdstad van Ierland en tevens de stad, naar men zegt, met de hoogste pubdichtheid. De stad die bruist van h…
Tips voor een Stedentrip naar DublinDublin is de hoofdstad van Ierland en gesticht door de Vikingen rond 988. Dublin staat bekend om zijn schrijvers, dichte…
Goedkoop vliegen naar Dublin, IerlandGoedkoop vliegen naar Dublin, IerlandDublin begint voor reizigers vanuit Nederland een populaire bestemming te worden, vooral voor korte citytrips. Luchtvaar…
Samhain viering in IerlandSamhain viering in IerlandIn ons land is Halloween nog niet zo lang populair, zeker niet in vergelijking met Ierland waar het Halloween spektakel…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Dublin: bezienswaardigheden, uitgaan, overnachten en reizen"

Infoteur: Schrijversblock
Laatste update: 10-09-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!