InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Weekendje weg met de trein (buitenland)

Weekendje weg met de trein (buitenland)

Weekendje weg met de trein (buitenland) Wat is er leuker dan een weekendje weg gaan, naar een stad in het buitenland. Met eigen vervoer kan, maar makkelijker en meer ontspannen is het met de trein. Misschien moet u een enkele keer overstappen, maar er zijn ook rechtstreekse verbindingen.
De volgende treinreizen gaan vanaf Amsterdam. Natuurlijk kunt u ook onderweg opstappen, of eerst naar Amsterdam toe reizen.

Duitsland

Berlijn - via Amsterdam, Utrecht, Arnhem, Duisburg, (overstappen), Osnabruck, Hannover, Berlijn, (per ICE).
De reis naar Berlijn kan ook per Intercity, deze reis duurt bijna even lang en stopt bij meerdere stations.
Keulen - via Amsterdam, Utrecht, Arnhem, Oberhausen, Duisburg, Düsseldorf, Keulen (per ICE).

België

Antwerpen - via Amsterdam, Schiphol, Den Haag, Rotterdam, Antwerpen
Brussel - via Amsterdam, Schiphol, Den Haag, Rotterdam, Antwerpen, Brussel (reistijd ongeveer 3 uur).
Gent en Brugge - via Amsterdam, Schiphol, Den Haag, Rotterdam, Antwerpen, Gent, Brugge.

Frankrijk

Parijs - via Amsterdam, Schiphol, Den Haag, Rotterdam, Antwerpen, Brussel, Parijs (per Thalys).

Groot Brittannië

Londen - via Amsterdam, Schiphol, Den Haag, Rotterdam, Antwerpen, Brussel, Lille, Londen (met de Eurostar).

ICE

De hogesnelheidstrein ICE brengt u 6 keer per dag naar Berlijn. De fauteuils zijn ruim en comfortabel, met veel beenruimte, audio- en laptopaansluitingen. In de rugleuning van de 1e klas zijn videoschermen met keuze uit verschillende programma’s. De reis duurt 6,5 tot 7 uur.

U kunt naar Keulen met een Intercity of per hogesnelheidstrein ICE International. In beide treinen is een buffetrijtuig aanwezig voor een hapje, drankje of lichte maaltijd. De ICE rijdt 7 keer per dag naar Düsseldorf en Keulen. De reis naar Keulen duurt ruim 2,5 uur en naar Dusseldorf ruim 2 uur.
De ICE -arrangementen zijn geldig vanaf elk station in Nederland.

Thalys

De Thalys brengt u 5 keer per dag naar Parijs, in 4 uur en 10 minuten. De Thalys heeft een bar/buffetrijtuig en airco.
Aankomst is op Parijs Gare du Nord. De Thalys-arrangementen geleden vanaf elk station in Nederland, u kiest dan wel de meest directe route.
Eerste klas; meer beenruimte, bredere fauteuils, een krant, drankje en een lichte maaltijd.

Eurostar

De Eurostar is de hogesnelheidstrein van Brussel naar Londen, naar het St. Pancras. De reistijd tussen Brussel en Londen is 1 uur en 51 minuten, de rit door de tunnel duurt 21 minuten. Elke dag rijden er tot 10 Eurostar treinen naar Londen. Er is een buffetrijtuig aanwezig voor de hapjes en drankjes. De eerste klas plaatsen zijn comfortabel, brede fauteuils, u krijgt een krant, een drankje en een lichte maaltijd.

Bijzonderheden

  • Op de site van de NS vindt u alle actuele treinreizen, vertrektijden en prijzen en aanbiedingen.
  • U dient een half uur voor vertrek aanwezig te zijn in het station.
  • De heen- en de terugreis dient u van dezelfde route gebruik te maken.

Lees verder

© 2008 - 2017 Coby79, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Met de trein naar een kerstmarkt in BelgiëMet de trein naar een kerstmarkt in BelgiëDompel je onder in de echte kerstsfeer op een echte kerstmarkt. Er zijn vele fantastische kerstmarkten te vinden in Belg…
Eurostar: met de trein naar EngelandEurostar: met de trein naar EngelandVia de kanaaltunnel worden twee continenten met elkaar verenigd: de Eurostar. De treinservice verbindt Londen met Brusse…
NS International. Reizen met een snelheidstrein boekenNS International. Reizen met een snelheidstrein boekenReizen met de trein is avontuurlijk. Reizen met de snelheidstreinen die u via NS International (voorheen NS Hispeed) kun…
Stedentrips in EuropaVeel mensen zijn toe aan een lekker weekendje weg naar een grote stad. In Europa zijn veel verschillende grote steden om…
Zakenreizen per trein steeds populairderZakenreizen per trein steeds populairderZakenreizen maken per trein wordt steeds meer populair. Je hebt namelijk niet te maken met lange wachttijden en lange wa…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Weekendje weg met de trein (buitenland)"

Infoteur: Coby79
Laatste update: 16-09-2016
Gepubliceerd: 02-03-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!