InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Stedentrips: Parijs

Stedentrips: Parijs

Zeker met Valentijn zijn er een aantal stedentrips die zich uitstekend lenen voor een romantisch uitje. We geven in dit artikel een waaier aan tips om een onvergetelijk verblijf te maken van een bezoekje aan Parijs met je geliefde.

Zeker doen in Parijs

Een wandeling met je geliefde door Parijs, dat is moeilijk kiezen. De stad heeft zoveel moois te bieden dat je tijd te kort komt. Slenteren langs de Seine, hand in hand flaneren op de Champs Elysées... de mogelijkheden zijn eindeloos. Maar het meest romantische deel van Parijs blijft het 18de arrondissement - beter bekend als Montmartre - waar je Place du Tertre, de Moulin Rouge en de basiliek de Sacré-Coeur vindt. Even ge-noeg van de drukte? Laat de toeristische trekpleisters achter je en verken het andere gezicht van dit kunstenaarsdorp. Achter de Sacré-Coeur vind je een wirwar van straatjes vol charmante huizen. Hier snuifje nog de authentieke sfeer op van het Parijs van de jaren 50.

Uniek plekje in Parijs

Aan Square Jehan Rictus vind je tussen de fruitbomen en rozen Le murdesje taime. Deze muur van 40 vierkante meter waarop in meer dan 300 talen ik hou van jou geschreven staat, is een pure ode aan de liefde. Metro: Abbesses.

Tafelen in Parijs

Sluit de dag in schoonheid af met een intiem diner boven de wolken. Bij Jutes Veme, het gastronomisch restaurant op de tweede verdieping van de Eiffeltoren, geniet je niet alleen van een fenomenaal uitzicht over Parijs, maar word je ook culinair in de watten gelegd. Op 125 meter hoogte biedt chef-kok Pascal Ferraud je een knap staaltje van de Franse keuken, inclusief indrukwekkende wijnkaart. Dit restaurant van de gerenommeerde kok Alain Ducasse wordt beschouwd als een van de beste van Frankrijk.
Tel. 0033/145 55 62 44. Metro: Champ de Mars-Tour Eiffel

Logeren in Parijs

Ermitage Hotel, het hoogstgelegen hotel van Parijs, heeft alles in huis om je een onvergetelijk verblijf in de lichtstad te garanderen. Het onthaal is hartelijk, de twaalf kamers stralen pure romantiek uit en s ochtends geniet je er van een heerlijk ontbijt op bed. Het hotel bevindt zich aan de voet van de Sacré-Coeur en biedt een betoverend uitzicht op de daken van de stad. De ideale uitvalsbasis voor een hartverwarmend weekend met zn tweeën. Prijs 92 euro per nacht voor een tweepersoonskamer met ontbijt.
Rue Lamarck, www.ermitagesacrecoeur.fr of tel. 0033/142 64 7922. Metro: Lamarck Caulaincourt

Extra

Verras je geliefde met een atelierbezoek aan een echte chocolatier. Gérard Mulot, al 25 jaar het brein achter de bekende patisserie aan Saint-Ger-main-des-Près, gunt je een blik achter de schermen van zijn chocoladeparadijs en laatje genieten van een degustatie om vingers en duimen bij af te likken. Als kers op de taart trakteer je je liefste op een heerlijk doosje Parijse bonbons. Rondleidingen in het Engels/Frans.
Duur: ± 45 minuten. Vanaf 10 euro per persoon, www.meetingthefrench.com
© 2008 - 2017 Guy1962, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Stedentrips: Parijs"

Infoteur: Guy1962
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!