InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Weekendje Maastricht

Weekendje Maastricht

Een weekendje weg hoeft niet altijd in het buitenland te zijn. Je kunt ook heel leuk een weekendje weg in Nederland. Een weekendje Maastricht is echt geweldig om te doen. Ben je Maastricht zat dan is er rond om Maastricht nog genoeg te doen. Maar je kunt ook nog uitstapjes maken naar bijvoorbeeld Valkenburg.

Maastricht

Maastricht heeft echt alles in zich wat een stad moet hebben. History, cultuur, lekker eten en drinken en natuurlijk shoppen. Aangezien Maastricht toch wel een beetje in een uithoek van Nederland ligt, is het verstandig om er maar meteen een weekendje Maastricht van te maken.

Winkelen in Maastricht

In Maastricht kan je geweldig winkelen Het is ook niet voor niets dat Maastricht in 2004 uitgeroepen is tot winkelstad van het jaar. Door deze historische stad kun je eindeloos slenteren. Het heeft veel verschillende winkels op het gebied van mode, antiek, kunst, design en delicatessen. De meeste winkels en markten zijn op de volgende tijden geopend; Maandag van 13:00-18:00. dinsdag t/m vrijdag 09:00 t/m 18:00. Zaterdag van 09:00 t/m 17:00/18:00. Op koopzondag (1e zondag van de maand) zijn de winkels geopend van 12:00 tot 17:00. De twee winkelgelegenheden die absoluut niet mag missen zijn Mosae Gusto en Entre Deux.

Cultuur en History van Maastricht

Maastricht heeft een grote history. Vandaar dat er in Maastricht een indrukwekkende hoeveelheid historische musea in zijn bezit heeft. Van Romeinse vondsten tot de schatkamers van de Sint Servaes vind je allemaal in de musea van Maastricht. Ook voor moderne kunst moet je in deze stad zijn. In het Bonnefante museum en in het Centre Ceramique wisselen eigentijdse en moderne tentoonstellingen zich af. Ook in stad zelf is er een hoop te zien. Heb je geen zin om te lopen dan kun je dit kun je je verschillende manieren later vervoeren. Met een rondrit per koets of een city tour met de stadstram. Wil je de stad vanuit een andere hoek bekijken dan kan je een van de boottochten maken op de Maas.

Eten en drinken

Maastricht heeft talloze cafés en restaurants. Maastricht wordt dan ook niet voor niets de culinare hoofdstad van Nederland genoemd. Je vind hier gerechten waarbij je je vingers opeet. Van verrukkelijke tapa's tot ambachtelijke streekgerechten kun je hier vinden. Prik je je vork in een snelle hap in een café, of laat je je verleiden door een stijlvolle sterrenrestaurant te kiezen. Overal is het er even gezellig en lekker.

Omgeving Limburg.

Heb je de stad even genoeg gezien. Dan kun je in de omgeving van Limburg ook genoeg doen. Als je van wijn houd, dan kan je wijn excursie doen. Op de hellingen van Zuid-Limburg vind je een aantal wijnbouwers waar je wijn kunt proeven en kunt zien hoe je kunt zien hoe het wordt gemaakt. Wel van te voren een afspraak maken. Op het hoogste punt van Nederland vinden we het Drielandenpunt en Drielandenlabyrint. Het labyrint bestaat uit 17000 haagbeuken. In het midden van het labyrint, vind u een verhoogd platvorm, wat het doel van dit labyrint is. Vanaf dit platvorm is te zien hoe andere mensen hun best doen om ook het platvorm te vinden. Ook een grottentocht is leuk om te doen. Je kan een tocht doen per fiets of lopend, met en zonder opdrachten.

Tot slot

Maastricht en omgeving is heel erg leuk om te bezoeken. Als je bezienswaardigheden wil zien of uitstapjes wil doen, ga dan eerst even langs een VVV kantoor. Zij kunnen je het beste informeren welke bezienswaardigheden en uitstapjes je het beste met elkaar kunt combineren om je dag te vullen.

Lees verder

© 2008 - 2017 Lautof, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • VVV Maastricht
  • www.weekendjeweg.nl
  • www.maastrichtweb.com

Reageer op het artikel "Weekendje Maastricht"

Infoteur: Lautof
Laatste update: 27-08-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Weekendje weg
Schrijf mee!