InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > Fiets huren Amsterdam

Fiets huren Amsterdam

De prachtige stad Amsterdam kun je op vele manieren ontdekken. Je kunt te voet verdwalen in de vele stegen en langs de grachten. Met een boot bekijk je de stad vanaf het water en ontdek je steeds weer iets nieuws. Het openbaar vervoer is in Amsterdam goed geregeld. De beste manier waarop je de stad kunt verkennen, is toch nog steeds op de fiets. In dit artikel zes bedrijven waar je een fiets kunt huren in Amsterdam.

Fiets huren in Amsterdam

Een fiets huren in Amsterdam is reuze makkelijk. Er zijn meerdere bedrijven die fietsen verhuren in Amsterdam. Het voordeel van de fiets is dat je grotere afstanden kunt afleggen, zodat je meer kunt zien van het prachtige Amsterdam, dan alleen de grachtengordel. Die is mooi, maar er is zoveel meer te zien. Je kunt zeker een fiets huren bij één van de onderstaande zes bedrijven. Er zijn zeker meer bedrijven in Amsterdam waar je een fiets kunt huren. Bij het huren van een fiets kun je ook vragen naar een uitgestippelde en uitgeschreven route, zodat je ook een beschrijving hebt van alles wat je gaat zien onderweg.

Bike4U
Een verhuurder van fietsen die onopvallend zijn. Geen gekke kleuren of de naam van het verhuurbedrijf met grote letters op de kettingkast. Ideaal voor iedereen die onopvallend de stad wil verkennen, zonder direct het stempel ‘toerist’ opgeplakt te krijgen. Je vindt Bike4U op de Kinkerstraat 1A. Meer informatie vind je op www.rentbike4u.com of 020-2238548.

BikeCity
In het hart van de Jordaan zit fietsverhuurbedrijf BikeCity. Men verhuurt drie types, onopvallende fietsen. Geen opvallende kleuren, maar oerdegelijke tweewielers. Je vindt BikeCity op het adres Bloemstraat 68-70. Dat is 15 a 20 minuten lopen vanaf het Centraal Station. Geen punt, want je loopt door de gezellige Jordaan. Meer informatie vind je op www.bikecity.nl of per telefoon 020-6263721.
Damstraat Rent-a-Bike.nl
Het fietsverhuurbedrijf zit op ruim 10 minuten loopafstand van het Centraal Station. Je loopt richting de Dam, dan om het monument op de Dam heen en steekt zo de Damstraat in. Verhuur van vele soorten en maten fietsen. Het adres is Damstraat 20-22. Meer informatie op te vragen via ww.rentabike.nl of 020-6255029.
Amsterdam Yellow Bike
Verhuur van fietsen, hoe kan het ook anders geel van kleur. Naast verhuur van fietsen ook het startpunt van vele fiets- en wandelroutes door de stad Amsterdam. Amsterdam Yellow Bike heeft drie locaties, allen op slechts minuten lopen van het Centraal Station: Nieuwezijds Kolk 29, Oudezijds Armsteeg 22 en Nieuwe Nieuwstraat 16. Meer informatie vind je op www.yellowbike.nl of 020-6206940.

AjaxBike
In De Pijp, nabij de Heinekenbrouwerij en de Albert Cuijpmarkt, zit AjaxBike. Deze verhuurder van fietsen biedt goede, robuuste fietsen tegen scherpe prijzen. Het aardige personeel helpt je graag verder. Het adres is Gerard Doustraat 153. Meer informatie vind je op www.ajaxbike.nl of per telefoon 06-15684831.
MacBike
Verhuur van fietsen, in alle soorten en maten, met de herkenbare rode kleur. MacBike heeft meerdere vestigingen in Amsterdam, welke hieronder zijn weergegeven. Meer informatie vind je ook op ww.macbike.nl.
  • Centraal Station Oost (Stationsplein 12, 020-4285778)
  • Waterlooplein (Waterlooplein 199, 020-4287005)
  • Leidseplein (Weteringschans 2, 020-5287688)
  • Marnixstraat (Marnixstraat 220, 020-6266964)
  • Oosterdokseiland (Oosterdokskade 149, 020-3308443)

Tips voor de onervaren fietser in Amsterdam

De fiets is een veel gebruikt vervoermiddel in Amsterdam. Zeker in de binnenstad zal de bezoeker van Amsterdam verrast zijn door het grote aantal fietsers. Heb je al eens in de stallingen voor en achter het Centraal Station gekeken? Waar moet je als onervaren fietser in Amsterdam zoal op letten?

  • Verkeersregels zijn er wel, maar worden niet door iedereen toegepast. Fietsers kunnen van alle kanten komen, wat soms ook geldt voor auto’s. Rijd opvallend, neem je plek op de weg, en kijk vooral goed om je heen.
  • De politie controleert ook in Amsterdam op verkeersovertredingen. Rijd dus niet door rood licht, stap van je fiets af in voetgangersgebieden (zoals de Leidsestraat of Kalverstraat) en zorg voor werkende verlichting in het donker.
  • Die verdraaide tramrails… kijk er voor uit. Kom je met je wiel in de tramrails terecht, dan kun jij je lelijk bezeren bij een val. Heeft het geregend en zijn de rails nat? Dan kunnen ze ook glad zijn.

Veel plezier met jouw fietstocht door Amsterdam!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
OV-fiets huren: kosten & tarievenTreinreizigers kunnen een OV-fiets huren op het station: een geelblauw fiets om korte afstanden te overbruggen. De koste…
Goedkoop dagje uit in AmsterdamGoedkoop dagje uit in AmsterdamAmsterdam is een prachtige en broeiende stad. Je hoeft geen zakken vol geld mee te nemen om er een leuke dag te hebben.…
Tips om een fiets te huren, wat kost een fiets huren nu echtTips om een fiets te huren, wat kost een fiets huren nu echtWanneer je op vakantie bent in Nederland of Belgie kan het handig zijn om een fiets te huren. Er zijn veel verschillende…
Bronnen en referenties
  • Alle websites van betrokken fietsverhuurbedrijven

Reageer op het artikel "Fiets huren Amsterdam"

Infoteur: Solnah
Laatste update: 15-01-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Special: Dagje Amsterdam
Schrijf mee!