InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Steden > De Russische stad Moskou

De Russische stad Moskou

De Russische stad Moskou Moskou blijft voor veel mensen een beetje een mysterie door de Koude Oorlog. Toch is er een grote groep mensen die Moskou al als vakantieoord heeft ontdekt. In Moskou staan meerdere wereldberoemde gebouwen die zeker een bezoek waard zijn. In Moskou zijn tal van musea die zeker de moeite waard zijn. Er zijn ook nog tal van bezienswaardigheden zoals het Rode Plein, de Sint Basil Kathedraal en dergelijke te vinden in de stad. Verder kun je in Moskou tal van verschillende activiteiten ondernemen of gewoon lekker relaxen in de prachtige stadsparken. Wat wil je nog meer? Kortom Moskou is de ideale vakantielocatie voor korte en lange reizen. Moskou is de hoofdstad van Rusland en is gezegend met een rijke geschiedenis. Moskou is de thuisbasis voor vele van de meest prestigieuze musea ter wereld. De stad zelf lijkt eigenlijk ook wel een soort van een tentoonstelling van de meest weelderige paleizen van Europa. Ook zie je in Moskou duidelijk de rijke cultuur die hier erg overheerst. Dit artikel gaat verder vooral in op de bezienswaardigheden van de stad.

Musea

Het Pushkin museum is eigenlijk alleen maar gewijd aan de Westerse uiting en ideeën over kunst. Dit museum heeft een verstrekkende collectie op het gebied van impressionisme en post-impressionisme, in combinatie met een aantal belangrijke oude meesterwerken (zoals Oudgriekse en Oudegyptische kunst). De Tretjakovgalerij is een andere historische bezienswaardigheid. Dit museum is echt een locatie die je bezocht moet hebben in Moskou. Het museum heeft vooral Russische kunst in de collectie, maar dan ook echt wel het geheel van alle Russische kunst. Dit museum wordt geprezen door vele beroemdheden die dit museum ook relatief vaak bezoeken. Een ander alternatief voor leuke musea is het beroemde Staatsmuseum-Reserve Tsaritsyno. Dit museum is gelegen in een paleis en is het grootste culturele en historische monument van Moskou. Dit museum wisselt vaak van exposities en tentoonstellingen, maar laat altijd rijke collecties van kunst en kunstnijverheid zien. In het Nationaal historisch Museum zijn tentoonstellingen die variëren van overblijfselen van de prehistorische stammen die het huidige Rusland bewoonden, tot de onschatbare kunstwerken en tentoonstelling over de Romanovdynastie.

Bezienswaardigheden

Het Rode Plein is bij bijna iedereen het eerste wat te binnen schiet als je naar een bezienswaardigheid in Rusland vraagt. Dit is ook eigenlijk de eerste bestemming voor elke serieuze reiziger, vooral omdat dit plein een enorme geografische betekenis heeft en een plek is die iedereen een keer gezien moet hebben. Dit plein wordt van allerlei kanten omringt door andere belangrijke bezienswaardigheden van Moskou. Hierom liggen onder andere de Sint Basil Kathedraal, het Nationaal Historisch Museum en het Lenin mausoleum. Dit plein ligt heel erg centraal in de stad en is daardoor erg gemakkelijk te bezoeken in combinatie met een andere bezienswaardigheid. Ook de Sint Basil Kathedraal is een must om te zien als je in Moskou bent. Deze Kathedraal is werkelijk prachtig aan de buitenkant, mooier dan je ooit voor mogelijk had gehouden. Als je wat meer tijd hebt, moet je ook zeker naar binnen gaan om te kijken naar de prachtige architectuur van de kathedraal. Het is ook erg leuk om het kleine museum dat in de kathedraal zit te bezoeken; deze wordt erg gewaardeerd door haar bezoekers en is zeker ook de moeite waard om even doorheen te lopen. Een andere toeristische attractie die zeker niet vergeten mag worden, is natuurlijk het Kremlin en is ook heel erg populair onder de bezoekers van de stad. Als je tijd hebt om deze locatie te bezichtigen, moet je het vooral niet laten. Kremlin betekent eigenlijk stadskern. In Moskou bevat deze stadskern diverse kathedralen, paleizen, een theater en ook de Tsarenklok die er erg mooi uitziet en ook te bezichtigen valt. De Arbat is een straat waar je eigenlijk even doorheen moet lopen, hier kun je een glimp opvangen van de elite van Moskou tijdens hun alledaagse bezigheden. Hier bevinden zich de duurste restaurants en bars, vooral voor het gemak van de elite die hier ook wonen. Ook is er nog de Tverskaya, een straat die echt bekend staat als de modestraat van de stad. Hier kun je alles kopen op het gebied van kleding, schoenen en accessoires. Deze straat staat ook bekend om zijn cafés, restaurants, theaters en koffiehuizen en heeft de reputatie de meest chique straat van Moskou te zijn.

Parken

Het Gorky Park is een erg beroemd park en beschikt over alle vormen van entertainment die voor bezoekers wenselijk is, zoals een ritje door het park. Het park bestaat uit enkele cafetaria's, een schilderachtige vijver en verder heel veel groen. Hier kun je perfect je oude herinneringen ophalen van toen betonnen gebouwen en drukke straten niet bestonden. Het leven is hier nog in zijn eenvoudigste vorm.

Activiteiten

Kva Kva waterpark

Het Kva Kva waterpark is een leuke verrassing voor elke watersportliefhebber. Hier kun je elke watersport van jouw voorkeur beoefenen. Ook kun je hier een ballonvaart maken (wat naar eigen ervaring echt geweldig is), vlieg als een vogel in de lucht!

Het Braztsov Puppet Theater

Het Braztsov Puppet Theater is een goede plek voor de kinderen om zich te vermaken, hier worden zij vaak helemaal blij van.

Novaya Opera Show

Ook zijn er nog de Novaya Opera Shows. Deze opera's behoren tot de beste van de wereld en staan goed bekend bij operaliefhebbers wereldwijd. Mensen komen van ver naar Moskou alleen voor de opera shows.
© 2012 - 2017 Weeswijzer, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Falco / Pixabay
  • http://www.take-a-trip.eu/nl/moskou/
  • http://www.moskourusland.nl/
  • http://www.moskou.nl/
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Moskou

Reageer op het artikel "De Russische stad Moskou"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 05-03-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Steden
Schrijf mee!