InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Kamperen > Camping de l'Arche in Anduze, Zuid-Frankrijk

Camping de l'Arche in Anduze, Zuid-Frankrijk

Camping de l'Arche in Anduze, Zuid-Frankrijk Camping de l’Arche is een goed onderhouden viersterrencamping, gelegen aan rivier de Gardon in het sfeervolle Anduze in Zuid-Frankrijk. Voor wie houdt van kamperen in zonnige sferen, in een prachtige omgeving vol natuurschoon en zonder massatoerisme, op een schaduwrijke camping met uitgebreide voorzieningen, zal zich thuis voelen op Camping de l’Arche. De camping is kinderrijk en toch rustig en wordt drukbezocht door veel landgenoten. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor een aangenaam verblijf. De camping biedt voor het merendeel staanplaatsen aan, maar ook een aantal huuraccommodaties.

Locatie

Anduze
Anduze, bekend door haar pottenbakkerijen, is een schilderachtig middeleeuws stadje, dat ligt aan rivier de Gardon in het departement Gard in de regio Languedoc-Roussillon. Anduze heeft een oud stadscentrum met pittoreske smalle straatjes en vele terrasjes en restaurantjes en een gezellige markt. Een wandeling vanuit Camping de l’Arche naar het centrum van Anduze bedraagt ongeveer een klein half uur.

Cevennen
Anduze ligt aan de voet van de Cevennen. Het landschap in de Cevennen is erg gevarieerd: gebergte, diepe kloven, grotten, bergrivieren, kleine stroompjes, bossen en graslanden… het is er allemaal. De natuur is er nog buitengewoon ongerept en je vindt er nog authentieke dorpjes. Het gebied leent zich uitstekend voor de meest prachtige wandelingen, fietstochten en autoritten.

Camping

De camping ligt op 130 m hoogte en strekt zich uit over 10 hectare. De camping is fraai gelegen en grenst in haar volle lengte direct aan een mooie rivier. Door de rustige ligging heeft de camping geen last van omgevingsgeluiden. De camping is deels een terrassencamping, echter zonder forse hoogteverschillen. De meeste plaatsen op de camping zijn schaduwrijk, maar er zijn ook enkele plaatsen die vol in de zon liggen. De plaatsen variëren nogal in grootte en op sommige gedeeltes van de camping zit je enigszins dicht op elkaar.

Vanaf ca. medio maart tot en met september kun je op deze goed verzorgde camping terecht. Het ontvangst op de camping is gastvriendelijk. Alle campinggasten krijgen bij aankomst een polsbandje om. Na 22.00 uur ’s avonds wordt stilte gevraagd op de camping, hier wordt streng op toegezien. De camping kent geen animatieprogramma in de avonduren, zoals shows of optredens van live bands. Wel vinden er in de avond georganiseerde sportactiviteiten plaats, maar dit stopt uiterlijk 22.00 uur. De camping kent veel jaarlijks terugkerende gasten. De ANWB-classificatie in 2016 is 4.5 sterren (maximum is 5 sterren).

Staanplaatsen

De camping heeft 260 staanplaatsen (status 2016). De staanplaatsen hebben een wateraansluiting, rioolaansluiting en stroomaansluiting van 10 ampère. Er zijn honden toegestaan op de staanplaats. Honden horen op de camping te zijn aangelijnd. De staanplaatsen zijn niet autovrij.

Huuraccommodaties

De camping heeft ook nog een 40-tal stacaravans en chalets (status 2016), die van alle gemakken zijn voorzien. De camping verhuurt bovendien campingbedjes en lakensets. Er zijn geen honden toegestaan in de huuraccommodaties. De plaatsen zijn niet autovrij.

Rivier

De camping ligt direct aan rivier de Gardon, een zijrivier van de Rhône, en is de grootste troef van de camping. De rivier met helder water is heerlijk om even in af te koelen, op het water te dobberen en zeer geschikt om in te vissen. Kinderen kunnen dammen bouwen en zich met een luchtbed of grote zwemband laten meevoeren met een stroomversnelling. De Gardon heeft ter hoogte van de camping ook een diep gedeelte met (meters)hoge rotsen waar vanaf kan worden gesprongen of gedoken. De jeugd zit overdag en ’s avonds regelmatig op de grote rotsen bij elkaar om te chillen. Het kiezelstrand ter hoogte van de camping is een privé-strand. Beveiliging ziet er op toe dat er geen “vreemdelingen” gebruikmaken van dit strand, enkel gasten van Camping de l’Arche.

Zwembad

De camping heeft een zwembad met een verwarmd binnenbad, waarvan het schuifdak open kan bij goede weersomstandigheden. In het binnenbad vind je een “rivier” met stroomversnelling en een jacuzzi. Het buitenzwembad heeft een ondiep gedeelte en twee verschillende waterglijbanen, waarvan een driebaans-glijbaan. Het zwembad is niet groot, maar biedt veel waterplezier, zeker voor kinderen. Er is geen ruimte om baantjes te trekken. Bij het zwembad zijn ligbedden aanwezig. In het zwembad zijn geen lange zwemshorts toegestaan (vrij gebruikelijk in Frankrijk).

Spa en welnesscentrum

Voor wie graag een paar uurtjes wil ontspannen is er een spa en welnesscentrum op de camping aanwezig, met een sauna, hammam, solarium, verwarmde ontspanningsstoelen en een massagesalon.

Sport, spel en animatie

Faciliteiten
Op de camping zijn de volgende faciliteiten aanwezig:
  • Multi-sportveld
  • Voetbalveld
  • Tafeltennis
  • Jeu-de-boules terrein
  • Grote trampolines
  • Squashhal (in laagseizoen materiaal gratis)
  • Speeltuin
  • Springkasteel in namiddag op privé-strand bij rivier

Activiteiten
Er worden verschillende sportieve activiteiten georganiseerd, zoals:
  • Aqua gym
  • Aerobics
  • Line dance
  • Sporttoernooien, bijvoorbeeld voetbal- en tafeltennistoernooien
  • Wekelijkse pony-ritjes (tegen betaling)

Animatie
Camping de l’Arche is een kindvriendelijke camping. In het hoogseizoen is er een kidsclub met een Nederlandstalig animatieteam aanwezig, dat onder andere knutselactiviteiten, waterspelletjes en kinderdisco organiseert.

Overige faciliteiten en voorzieningen

  • Gratis wifi op de hele camping (soms trage verbinding).
  • Winkeltje, alleen open in de ochtenduren, met een klein assortiment, waaronder ambachtelijk brood, stokbrood, croissantjes en kranten. Op 5 minuten rijafstand (loopafstand ruim 20 minuten) vind je een paar grote supermarkten.
  • Bar-restaurant, met een pizzeria en met de mogelijkheid van afhaalmaaltijden.
  • Snackbar bij zwembad.
  • Vijf moderne en goed onderhouden sanitairgebouwen, waarvan twee verwarmd.
  • Wasserette met wasmachines en droogtrommel.
  • Serviceplaats voor campers.
  • Verhuur van koelkasten.
  • Internetcorner.
  • Overdekte caravanstalling in de buurt van de camping.

Gegevens

Adres
Camping de l'Arche
Route de Saint-Jean-du-Gard
30140 Anduze
Frankrijk

Contact
Telefoon +31 (0) 4 66 61 74 08
E-mail contact@camping-arche.com
Website www.camping-arche.fr
© 2016 - 2017 Mosch-top, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Glampen: Het nieuwe kamperenKun je maar niet kiezen tussen een vakantie in een luxe hotel of kamperen in een tent, die je zelf moet opzetten? Nu is…
Campings op TerschellingTerschelling is een populaire vakantiebestemming, voor zowel gezinnen als jongeren. Wat betreft accommodatie is er veel…
Viersterrencamping le Provençal in de ArdècheBen je op zoek naar een geschikte locatie voor je verblijf in de Ardèche? Dan is een van de honderden mogelijkheden vier…
Camping Le Paradis in de Périgord, DordogneCamping Le Paradis in de Périgord, DordogneDoor de ANWB in 2012 uitgeroepen (score 9,1) tot mooiste camping gelegen aan een rivier: camping Le Paradis. Gelegen in…
Doortrekcamping La Croix d’Arles (640 km vanaf Utrecht)Doortrekcamping La Croix d’Arles (640 km vanaf Utrecht)Camping La Croix d’Arles is een goede keuze als je een tussenstop zoekt op weg naar het zuiden. Er is een zwembad en je…
Bronnen en referenties
  • http://www.camping-arche.fr/nl/welkom-op-camping-de-larche/
  • https://www.anwbcamping.nl/frankrijk/languedoc-roussillon/camping-de-l-arche

Reageer op het artikel "Camping de l'Arche in Anduze, Zuid-Frankrijk"

Infoteur: Mosch-top
Gepubliceerd: 24-02-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Kamperen
Schrijf mee!