InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Uittips Hemelvaartsdag 2013, leuke tips voor een dagje uit

Uittips Hemelvaartsdag 2013, leuke tips voor een dagje uit

Uittips Hemelvaartsdag 2013, leuke tips voor een dagje uit Veertig dagen na Pasen vieren we jaarlijks Hemelvaartsdag. In 2013 valt Hemelvaartsdag op donderdag 9 mei 2013. Dit is voor velen het begin van een lang weekend vrij, maar veel scholen hebben de week van hemelvaart aan de meivakantie geplakt, waardoor het hemelvaartsweekend ook de afsluiting is van een extra lange meivakantie. In dit lange Hemelvaartsweekend worden er door het hele land tal van leuke activiteiten georganiseerd. Een aantal van deze uittips voor Hemelvaartsdag leest u in dit artikel. Hemelvaartsdag wordt jaarlijks op donderdag gevierd. Voor velen betekent dit deze donderdag het begin van een lang weekend vrij. Op Hemelvaartsdag vieren christenen dat Jezus Christus naar de hemel is opgestegen, de veertigste dag van Zijn opstanding. Hemelvaartsdag wordt dan ook ieder jaar precies 40 dagen na Pasen gevierd. Tien dagen na Hemelvaartsdag is het Pinksteren. Hemelvaartsdag kan op zijn vroegst op 30 april gevierd worden, de laatst mogelijke datum is 3 juni. In 2013 valt Hemelvaartsdag op donderdag 9mei.

Riddertoernooi Hoensbroek

Tijdens het Hemelvaartweekend wordt op 11 en 12 mei in Kasteel Hoensbroek een spectaculaire riddertshow gehouden. In 2013 zal deze show worden uitgevoerd door de nieuwe riddergroep ‘Ridders te Paard’ Tijdens het Riddertoernooi gaan de ridders in blinkend harnas elkaar te lijf. Gezeten op prachtig uitgedoste paarden proberen de ridders hun lans op elkaars borst te breken. Daarnaast zijn er tijdens deze dagen diverse andere leuke activiteiten allemaal in de sfeer van de middeleeuwen. Zo zijn er diverse middeleeuwse marktkraampjes en worden er oude ambachten gedemonstreerd.

Veluws Zandsculpturenfestijn

Zandkunstenaars uit alle delen van de wereld creëren jaarlijks de meest schitterende zandsculpturen in Garderen op de Veluwe. Het thema van het festival in 2013 is: "Ik hou van Holland".

Openingstijden Hemelvaartsweekend
  • Donderdag 9 mei 2013 ( Hemelvaartsdag) 10.00 uur - 17.00 uur
  • Vrijdag 10 mei 2013 10.00 uur - 17.00 uur
  • Zaterdag 11 mei 2013 13.00 - 17.00 uur
  • Zondag 12 mei 2013 gehele dag gesloten

Middelburg

Op donderdag 9 en vrijdag10 mei wordt er in het centrum van Middelburg een Hemelvaartsfair gehouden. Tijdens de fair zijn er vele standhouders aanwezig met bijzondere artikelen, volop brocante en antiek.

Oldtimerfestival Axel

Op Hemelvaartsdag 2013 wordt voor de 27e keer het oldtimerfestival in Axel gehouden. Vanaf 9.00 zijn er ruim 200 oldtimers te bezichtigen. Naast het oldtimerfestival wordt er in het centrum van Axel een curiosamarkt georganiseerd vanaf 08.00 uur en zijn de winkels en musea zijn vanaf 13.00 uur geopend.

Oldtimerrally in Sloten

Op zaterdag 11 mei 2013 wordt vanuit Sloten de Elfsteden Oldtimerrally verreden. Meer dan 400 historische auto`s en circa 200 historische motoren rijden van stad naar stad.

Lees verder

© 2011 - 2014 Tekstschrijvert, gepubliceerd in Evenementen (Reizen en Recreatie) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Uittips Hemelvaartsdag 2013, leuke tips voor een dagje uit"

Infoteur: Tekstschrijvert
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!