InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Disney on Ice - All Star Parade 2011

Disney on Ice - All Star Parade 2011

Elk jaar brengt de cast van Dinsey on Ice een bezoek aan Nederland. In April 2011 zullen zij op 3 locaties in ons land een sprookjesachtige show neerzetten. 65 Karakters uit de wereld van Walt Disney zullen de bezoekers meenemen langs alle mooie momenten uit de geweldige films van Walt Disney.

Disney on Ice - All star Parade 2011

Na de geweldige show van 2010, 'Prinses Wisches' pakt Disney On Ice tijdens het voorjaar van 2011 nog groter uit. Vanaf vrijdag 1 april 2011 zullen, maar liefst 65 Disney helden uit 18 geweldige films de Nederlandse ijsvloeren betreden. De 65 karakters brengen de mooiste Disney avonturen opnieuw tot leven in de Disney on Ice - All Star Parade. De figuren uit de eerste Walt Disney films Mickey, Minnie en Donald Duck zullen samen met de moderne helden, Woody en Simba een mooie show weggeven. Natuurlijk zijn ze vergezeld van hun vele vrienden, want zeg nou zelf een show zonder Japie Krekel, Assepoester, Goofy en Aladin is toch niet compleet? Disney On Ice - All Star Parade combineert Disney's onvergetelijke verhalen en personages, die families over de hele wereld hebben vermaakt. De betoverende productie beschikt over de grootste schaatsterren, van over de hele wereld. Velen hebben eerder geschitterd tijdens de grote wedstrijden zoals de Olympische spelen en Wereldkampioenschappen. Gezamelijk zullen zij een een spetterende show neer gaan zetten. Een ijsshow met kleurrijke decors en kostuums, adembenemend schaatswerk en betoverende muziek. Onderandern de mooie songs als; "Can you feel the love to night" uit de Lion King en "Under the sea" uit de film Findig Nemo.Kortom, een onvergetenlijk avontuur dat je niet mag missen! De choreografie van de show wordt verzorgd door de tweevoudig Emmy Award-winnares (1997, 2002) Sarah Kawahara. Sarah Kawahara was eerder verantwoordelijk voor de choreografie van de openings- en sluitingssceromonie van de Olympische winterspelen van 2002 in Salt like city. Hiermee won de Canadese ook haar tweede Emmy Award. Daarnaast was zij jarenlang de choreografe van Amerikaanse Michelle Kwan, die wereldwijd beschouwd wordt als één van de beste kunstschaatssters ooit.

De show is volledig Nederlands gesproken, maar als publiek zul je de stemmen uit de 18 Disney klassiekers zeker kunnen onderscheiden.

Geschiedenis Disney on Ice

Disney on Ice is een reizende ijsshow, die zijn oorsprong vindt in 1981 en opgericht is door The Walt Disney Compagny, onder de naam "Walt Disney's World on Ice". De naam werd in 1998 veranderd naar "Disney on Ice". In der loop der jaren zijn er vele mooie voorstellingen gemaakt, die ondertussen al door acht producties over de hele wereld reizen. De ijsshows zijn niet alleen in de schaatsslanden, maar ook in landen en regio's zoals, Noord-Amerika en het Midden Oosten een daverend succes.

De langstlopende shows van Disney on Ice

  • Mickey & Minnie's Amazing Journey (15 jaar)
  • 100 Years of Magic (11 years)
  • Beauty and the Beast (9 years) Belle en het Beest (9 jaar)
  • Finding Nemo (7 jaars)

Speelschema Disney on Ice - All Star Parade 2011

Rotterdam - Ahoy

  • Vrijdag 1 april 19:00
  • Zaterdag 2 april 11:00 14:30 18:30
  • Zondag 3 april 11:00 14:30 18:30

Utrecht - Jaarbeurs

  • Vrijdag 8 april 19:00
  • Zaterdag 9 april 11:00 14:30 18:30
  • Zondag 10 april 11:00 14:30 18:30

Den Bosch - Brabanthallen

  • Vrijdag 15 april 19:00
  • Zaterdag 16 april 11:00 14:30 18:30
  • Zondag 17 april 11:00 14:30 18:30
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Disney on Ice - All Star Parade 2011"

Infoteur: Tekstschrijvert
Gepubliceerd: 22-02-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!