InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Thomas Weekend 2017 in het Spoorwegmuseum Utrecht

Thomas Weekend 2017 in het Spoorwegmuseum Utrecht

Thomas Weekend 2017 in het Spoorwegmuseum Utrecht Thomas de stoomlocomotief is een populair televisieprogramma voor peuters. Het is dan ook superfijn dat de peuterheld ook in 2017 naar Nederland komt. Thomas de stoomlocomotief en zijn vriendjes Henry en Emily zijn een lang weekend te gast in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Ook de dikke controleur reist speciaal voor dit weekend natuurlijk af naar Utrecht. Het Thomas Weekend 2017 wordt gehouden tijdens het Hemelvaartsweekend 2017, het weekend van 25 tot en met 28 mei 2017.

Thomas de stoomlocomotief

Welke peuter kent hem niet, Thomas de stoomlocomotief? Thomas is een jonge pratende stoomlocomotief, die met zijn familie woont op het niet bestaande eiland Sodor. Thomas beleeft met zijn komt vaak in de problemen, omdat hij zich waagt aan problemen, die hij beter aan volwassen treinen over kan laten. De tv-serie met kortdurende afleveringen, rondom Thomas de stooflocomotief is gebaseerd op de boeken van Wilbert Vere Awdry. De serie is vertaald in 26 talen en in 130 landen te zien.

Tijdsduur

Door de jaren heen zijn de filmpjes van Thomas de stoomlocomotief steeds wat langer geworden. Tijdens seizoen één tot en met zeven duurden de uitzendingen vijf minuten. Tijdens seizoen acht tot en met twaalf duurden de uitzendingen zeven minuten en vanaf seizoen 13 is de speeltijd van de filmpjes negen minuten.

Thomas Weekend 2017

Tijdens het Hemelvaartsweekend, het weekend van donderdag 25 t/m zondag 28 mei 2017, komt de echtte Thomas de stoomlocomotief naar Nederland. Hij is dan samen met zijn vriendjes, Henry en Emily te gast tijdens het Thomas weekend in het Spoorwegmuseum in Utrecht. Tijdens het weekend is de echte Thomas de Stoomlocomotief te bewonderen. Stomend en wel komt hij puffend naar Utrecht.

Treinen bouwen

Naast het ontmoeten van Thomas de Stoomlocomotief kunnen kinderen heerlijk spelen met de treinen en grote treinbanen bouwen op het zeer grote speelkleed. Ook kun je, je tijdens het Thomas Weekend 2017 laten schminken je als Thomas en kun je lekker tot rust komen in de knusse Thomas Bioscoop, waar natuurlijk de nieuwste Thomas-film wordt vertoond.

Tickets

Voor het Thomas Weekend zijn speciale Thomas Tickets te koop. Tickets zijn te bestellen via de website van het Spoorwegmuseum in Utrecht. Museumjaarkaarthouders hebben vrij toegang voor het treinenspektakel, maar moeten wel tijdig reserveren!

Het Spoorwegmuseum

Het Thomas Weekend vindt plaats in en om het Spoorwegmuseum in Utrecht. In Het Spoorwegmuseum stap je in de wondere wereld van de trein. Het oude Maliebaanstation is de poort tot het Spoorwegmuseum. Marmeren vloeren, kroonluchters, een koninklijke wachtkamer, wat je noemt reizen in stijl. In het museum zijn vier verschillende werelden gemaakt. Zo kun je mee op ontdekkingstocht langs kolossale stoommachines of kijkje nemen in een echte locomotief.

De vier werelden

Ontdek de vier werelden van Het Spoorwegmuseum! Deze vier werelden zijn:
  • Grote ontdekking
  • Stalen monsters
  • Droomreizen
  • Werkplaatsen

Alle vier de werelden zijn even verrassend en overweldigend. Je kunt er urenlang kijken, doen, ervaren en vooral heel veel ontdekken over de treinen van vroeger en nu.

Familiedag

Een uitstapje naar het Spoorwegmuseum in Utrecht leent zich ook goed voor een familiedag of schoolreisje. Deze activiteit is geschikt voor het hele gezin, kinderen, volwassenen en ouderen.

Openingstijden

Het Spoorwegmuseum is geopend van dinsdag tot en met zondag van 10:00 tot 17:00 uur.
Naast deze reguliere openingstijden, is het museum geopend op:
Maandagen tijdens alle officiële schoolvakanties
  • 1e en 2e Paasdag
  • 1e en 2e Pinksterdag
  • 1e en 2e Kerstdag

Gesloten op:
  • Nieuwjaarsdag
  • Koninginnedag (30 april)
Gerelateerde artikelen
Herfstvakantie: Uit tips voor een dagje uit met kinderenHerfstvakantie: Uit tips voor een dagje uit met kinderenDe herfstvakantie van 2011 wordt gehouden in 2 periodes. In het noorden en het midden van het land staat de herfstvakant…
Ronde van Frankrijk 2011 - ritwinnaarsRonde van Frankrijk 2011 - ritwinnaarsTOUR DE FRANCE 2011 - Van 2 tot 24 juli werd de 98ste Ronde van Frankrijk gereden. De Australiër Cadel Evans maakte koma…
Vroegboekkorting voor een goedkope vakantieVroegboekkorting voor een goedkope vakantieMeivakantie boeken, herfstvakantie, kerstvakantie boeken vroegboekkorting, uitverkoop, last minute? Wie vroeg zijn vakan…
Reisorganisatie Thomas Cook GroupReisorganisatie Thomas Cook GroupReisorganisatie Thomas Cook Group is een beursgenoteerd bedrijf dat reizen in zowel binnen als buitenland verzorgt. Deze…
Drive voor een beter levenDrive voor een beter levenEen spirituele coach nodig? Het boek ´De navolging van Christus´ van Thomas á Kempis is een boek vol adviezen en spreekt…
Bronnen en referenties
  • http://www.spoorwegmuseum.nl/#!/evenementen/thomas-weekend

Reageer op het artikel "Thomas Weekend 2017 in het Spoorwegmuseum Utrecht"

Infoteur: Tekstschrijvert
Laatste update: 25-09-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!