InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Guus Meeuwis, Philips Stadion Eindhoven, juni 2014

Guus Meeuwis, Philips Stadion Eindhoven, juni 2014

Guus Meeuwis, Philips Stadion Eindhoven, juni 2014 Guus Meeuwis geeft in het Philips Stadion in Eindhoven op 13, 14, 15 en 18 juni 2014 opnieuw een serie concerten, onder de noemer 'Groots met een zachte G'. De negende successerie voor de Brabantse zanger. In 1995 maakte Guus een bliksemstart met zijn #1 hit 'Het Is Een Nacht" onder de naam Guus Meeuwis en Vagant. In 2001 ging hij solo, sinds 2007 is hij in een serie stadionoptredens te zien geweest, eerst in Heerenveen en later in zijn eigen Brabantse Land, in Eindhoven. Zijn melancholieke 'Brabant' is inmiddels het officieuze volkslied geworden van de gelijknamige provincie. Alle informatie over de aanvangstijden, het voorprogramma, de gastoptredens, de mogelijkheden voor een overnachting in Eindhoven en het aangepaste programma tijdens de beide concerten die gelijktijdig vallen met de beide WK-wedstrijden van het Nederlands elftal, zowel tegen Spanje (13 juni) als Australië (18 juni).

Guus Meeuwis: Grootst Met Een Zachte G, negende concertreeks

Gedurende vier dagen staat Guus Meeuwis in juni 2014 op het podium in het Philips Stadion in Eindhoven.
Evenals de acht voorgaande edities belooft hij het publiek een feest met een spectaculair decor en verschillende muzikale verrassingen.

Datums en aanvangstijden Groots Met Een Zachte G concerten 2014

vrijdag 13 juni 2014
Inclusief bekijken WK-wedstrijd Spanje - Nederland.
18.00 uur aanvang
23.00 uur einde

Zaterdag 14 juni 2014
20.00 uur aanvang
23.00 uur einde

zondag 15 juni 2014
16.00 uur aanvang
19.00 uur einde

woensdag 18 juni 2014
Inclusief bekijken WK-wedstrijd Australië - Nederland.
17.30 uur aanvang
22.00 uur einde

Aanpassing programma concerten op 13 en 18 juni i.v.m. WK

Op vrijdag 13 en woensdag 18 juni valt het ‘Groots met een zachte G’ concert samen met een poulewedstrijd van het Nederlands elftal. Deze wedstrijden worden op een groot scherm uitgezonden in het stadion.
Het programma en de tijden voor 13 en 18 juni:

Vrijdag 13 juni 2014
  • inclusief WK wedstrijd Spanje - Nederland
  • 16.00 uur stadion open
  • 18.00 uur voorprogramma
  • 19.00 uur aanvang concert Guus Meeuwis
  • 21.00 uur wedstrijd Spanje - Nederland op groot scherm in het stadion
  • Aansluitend toegift Guus Meeuwis
  • 23.00 uur einde concert

Woensdag 18 juni 2014
  • inclusief WK wedstrijd Australië - Nederland
  • 15.30 uur stadion open
  • 17.30 uur voorprogramma
  • 18.00 uur wedstrijd Australië – Nederland op groot scherm in stadion
  • Aansluitend aanvang concert Guus Meeuwis
  • 22.00 uur einde concert

Tijdens deze ‘voetbal concerten’ staat Guus net zo lang op het podium als tijdens de reguliere concerten.

Voorprogramma/ gastoptredens 2014

Het voorprogramma wordt verzorgd door Nielson.

Plein van de Hemelse Voorpret

In 2007 introduceerde Guus voor het Plein van de Hemelse Voorpret. Een speciaal ingericht horecaplein net buiten het stadion met eten, drinken en een podium waarop de diskjockeys van Omroep Brabant de bezoeker vermaakt. In 2014 is het Plein van de Hemelse Voorpret weer aanwezig. Het plein met Braziliaans thema is gratis toegankelijk voor iedereen en is gelegen direct naast het stadion aan de Vonderweg in Eindhoven.

Philips Stadion

Het Philips Stadion is de thuisbasis van de Eindhovense voetbalclub PSV. Af en toe vinden er concerten plaats. Het stadion heeft 36.500 zitplaatsen en werd ingehuldigd in 1913.

Het adres:
Frederiklaan 10a,
5616 NH Eindhoven

Overnachten in Novotel Eindhoven

Het Novotel in Eindhoven (vier sterren) biedt concertbezoekers een overnachtingsarrangement aan.
Inhoud:
  • Ontvangst in hotel door hostess
  • Vervoer van en naar het Philips Stadion
  • Overnachting inclusief city tax
  • Ontbijt
  • Groots met een zachte G welkomstcadeau
  • Optioneel: diner in hotel en afterparty in het stadion
Dit arrangement is eventueel uit te breiden met een rang 2 ticket voor het concert.

Adres Novotel Eindhoven
Anthony Fokkerweg 101
5657 EJ Eindhoven
040-252 6575

Parkeren en bereikbaarheid Philips Stadion

Parkeergelegenheid: volg de P route op de digitale borden of vraag de stewards om advies. Voor degenen die naar Eindhoven komen met de trein: het Philips Stadion is op loopafstand vanaf treinstation van Eindhoven.

Guus Meeuwis en Vagant

Sedert 1994 vormde Guus Meeuwis samen met zijn studentenvrienden de band Guus Meeuwis en Vagant, welke naam afgeleid is van hun favoriete café. De band bestond uit Marc Meeuwis, Jan Willem Rozenboom, Hugo van Bilsen, Robin van Beek en Dirk Oerlemans. Hun eerste hit Het Is Een Nacht, was ook gelijk hun grootste succes, wat ze dunnetjes overdeden met het dubbelzinnige Per Spoor (Kedeng kedeng), al stond dit nummer ook gedurende vier weken op nr. 1 in de single top 100.

Eind 2001 kwam scheidden de wegen van Guus Meeuwis en Vagant. Meeuwis ging alleen verder met een nieuw management en een nieuwe platenmaatschappij. In 2002 verscheen de eerste cd van Guus als soloartiest. Hij maakte het samen met enkele oude bandgenoten als zijn broer Marc Meeuwis en schrijver/pianist Jan-Willem Rozenboom. Deze schreef samen met Guus een geheel nieuw album, simpelweg Guus Meeuwis genaamd. Sindsdien is het met de solocarrière alleen maar crescendo gegaan.

Beknopte biografie Guus Meeuwis

Gustaaf Stephanus Modestus Meeuwis werd geboren op 23 maart 1972 in het Brabantse Mariahout. Hij studeerde rechten in Tilburg. In 1994 won hij een studentensongfestival met het nummer Het Is Een Nacht, een nummer dat Guus geschreven had na een romantisch weekend in Brugge met zijn vriendin Valérie. Guus en zijn medestudenten die zich inmiddels de artiestennaam Guus Meeuwis en Vagant aangemeten hadden, kregen als beloning een platencontract aangeboden door Willem van Schijndel, talentenscout en goed bekend als de ene helft van het carnavalsduo De Deurzakkers. In 1995 stond Het Is Een Nacht, 7 weken op nr. 1 en het was dat jaar de op één na best verkochte single. Sinds 2001 is Meeuwis met veel succes als solo-artiest verder gegaan.

Guus is nog altijd samen met Valérie en kreeg inmiddels samen met haar vier kinderen.

Discografie Guus Meeuwis (cd's)

  • Verbazing (1996) (met Vagant)
  • Schilderij (1997) ( met Vagant)
  • 1 voor allen (2001) (met Vagant)
  • Guus Meeuwis (2002) (Verzamelalbum)
  • Tien Jaar Levensecht (2004)
  • Wijzer (2005)
  • Live in het Philips Stadion (2006) (livealbum)
  • Hemel nr. 7 (2007)
  • Groots met een zachte G - Live in het Philips Stadion 2007 (2007) (livealbum)
  • NW8 (2009)
  • Groots met een zachte G 2010 (livealbum)
  • Het beste van Guus Meeuwis ( 2010) (verzamelalbum)
  • Armen Open (2011)
  • Het Kan Hier Zo Mooi Zijn (2013)
  • Groots met een zachte G 2013 (2013)
© 2010 - 2014 Kroezenier, gepubliceerd in Evenementen (Reizen en Recreatie) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Guus Meeuwis: Groots met een zachte G 2015Guus Meeuwis: Groots met een zachte G 2015Ook dit jaar vinden de concerten Groots met een zachte G van Guus Meeuwis plaats in het Philips Stadion te Eindhoven. Al…
CD recensie: Armen Open - Guus MeeuwisCD recensie: Armen Open - Guus MeeuwisDe nieuwe CD, Armen Open ligt vanaf 13 mei 2011 in de winkels. De CD, Armen Open is de achtste studio album van de Braba…
Guus Meeuwis, een zanger van het Nederlandse liedGuus Meeuwis, een zanger van het Nederlandse liedGuus Meeuwis is een bekende Nederlandse zanger, van wie iedereen wel zijn nummers kent. Wie heeft er niet per spoor, ik…
Sjabbat tijden voor het Joodse jaar 5775 (2014-2015)Sjabbat tijden voor het Joodse jaar 5775 (2014-2015)Wanneer begint en eindigt de sjabbat? In dit artikel aandacht voor de sjabbat tijden voor het Joodse jaar 5775 (2014-201…
Hits jaren 90: 19951995 was het jaar van Guus Meeuwis, Scatman John en Clouseau. De hits die in 1995 werden gescoord waren afwisselend: vee…
Bronnen en referenties
  • www.grootsmeteenzachteg.nl
  • Nl.wikipedia.org
  • www.vk.nl

Reageer op het artikel "Guus Meeuwis, Philips Stadion Eindhoven, juni 2014"

Infoteur: Kroezenier
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!