InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > LEGO World 2015: openingstijden, korting, bereikbaarheid

LEGO World 2015: openingstijden, korting, bereikbaarheid

LEGO World 2015: openingstijden, korting, bereikbaarheid LEGO World is een jaarlijks terugkerend evenement (in 2015 voor de vijftiende keer) in de herfstvakantie voor heel veel gezinnen. In 2015 van 22 oktober tot en met 28 oktober. Voorheen werd het allergrootste LEGO evenement van de wereld in Zwolle georganiseerd, sinds 2013 is het evenement verhuisd naar de Jaarbeurs in Utrecht. De Jaarbeurs biedt de mogelijkheden om het spektakel nog mooier en groter te maken met nog meer LEGO. Utrecht ligt zeer centraal in Nederland en voor velen betekent dit een kortere reistijd. Korting op de entreeprijs kun je krijgen als je lid bent van Lego Club. Het woord lego komt van de Deense woorden leg godt (speel goed).

Jaarbeurs Utrecht

Inhoud artikel

Heerlijk dagje uit in de herfstvakantie

Het evenement wordt dit jaar (2015) gehouden van donderdag 22 oktober tot en met woensdag 28 oktober, er wordt ieder jaar rekening gehouden met de herfstvakantie van de verschillende regio's.

Openingstijden en locatie

  • Donderdag 22 oktober 2015: 10.00 uur tot 17.00 uur
  • Vrijdag 23 oktober 2015: 10.00 uur tot 17.00 uur
  • Zaterdag 24 oktober 2015: 10.00 uur tot 17.00 uur
  • Zondag 25 oktober 2015: 10.00 uur tot 17.00 uur
  • Maandag 26 oktober 2015: 10.00 uur tot 17.00 uur
  • Dinsdag 27 oktober 2015: 10.00 uur tot 17.00 uur
  • Woensdag 28 oktober 2015: 10.00 uur tot 17.00 uur

LEGO World wordt (sinds 2013) gehouden in de Jaarbeurs te Utrecht. Website: www.legoworld.nl. Je kunt gemakkelijk met het openbaar vervoer komen, kijk voor actuele zaken op de reisplanner van de Nederlandse Spoorwegen. Natuurlijk kun je ook met de auto komen.

Adresgegevens Jaarbeurs Utrecht

  • Jaarbeurs
  • Jaarbeursplein
  • 3521 AL Utrecht
  • Telefoon: 030 2955911

Trein, auto, mindervaliden LEGO World

De Jaarbeurs ligt naast het Centraal Station in Utrecht. LEGO World is goed bereikbaar per openbaar vervoer en per auto.
Trein: volg vanaf het Centraal Station de borden Jaarbeursplein, in een minuut of zeven loop je naar het hallencomplex.
Auto, parkeren: volg vanaf ring Utrecht de blauwe ANWB borden met de aanduiding Jaarbeurs. Er is voldoende parkeerruimte: in het centrum van Utrecht en op het eigen terrein. Op de website van LEGO World vind je een plattegrond van de parkeerterreinen, ook de looproutes en de looptijden.
Mindervaliden: je kunt op het terrein terecht met een speciale parkeerkaart. Bij de terugreis kun je je melden aan intercom, je wordt dan verder geholpen. Op de website van LEGO World kun je kijken welk terrein het meest geschikt is voor het bezoek.

Parkeren bij Jaarbeurs Utrecht

Bij de Jaarbeurs Utrecht betaal je per uur (of een gedeelte van een uur) en je betaalt pas als weer weggaat (je loopt dus nooit het gevaar een parkeerboete te krijgen). Het parkeertarief van de Jaarbeurs Utrecht is 3 euro per uur, met een maximum van 12 euro voor de gehele dag. Het is ook mogelijk om vooraf (online) een parkeerplaats reserveren. Je bent dan altijd zeker van een plek en je bent iets voordeliger uit: een dagkaart kost 11 euro. Parkeren met een online gereserveerde parkeerkaart kan op de parkeerterreinen P3 en P4. Heb je vragen over parkeren bij Jaarbeurs Utrecht, stuur dan een mail naar parkeren@jaarbeurs.nl.

Actie van de Nederlandse Spoorwegen: tickets met korting

Nagenoeg ieder jaar hebben de Nederlandse Spoorwegen (NS) een actie om goedkoop met de trein naar het evenement te komen. Houd de website van LEGO World in de gaten of kijk op de website van de NS.

Wat kost een bezoek aan LEGO World in 2014 (prijzen 2015 nog niet bekend)

Een dagkaart kost 18,50 euro (exclusief administratiekosten), kinderen tot en met twee jaar hebben gratis toegang. Je kunt de kaarten alleen in de voorverkoop verkrijgen. Dit kan online, maar ook in alle Intertoys speelgoedzaken in Nederland. Ieder jaar staan er mensen in de rij die bij de ingang een kaartje willen kopen, dit kan niet. Bestel je de kaarten online dan ontvang je na het betalen een mail als bevestiging (dit kan tot enkele uren duren). Vervolgens kun je de entreebewijzen uitprinten. Op de ticket staat een unieke barcode waarmee je toegang kunt verkrijgen tot LEGO World 2014. Bestel de kaarten op tijd, het kan namelijk snel uitverkocht. zijn. Ben je de mail kwijt voordat je de entreebewijzen hebt uitgeprint dan kun je een mail sturen naar customerservice@paylogic.nl. Vermeld de naam waaronder je de tickets hebt besteld en de datum waarop ze zijn besteld. Je krijgt dan heel snel opnieuw een bevestigingsmail.

Korting LEGO World: Lego Club

  • Let op kortingsacties, voor kinderen is er een tijdschrift van de Lego Club, met de bon in het blad krijg je 2,50 euro korting per persoon. Let ook op acties bij de ANWB.

Mensen in een rolstoel LEGO World

LEGO World is rolstoeltoegankelijk, je hebt overal ruime paden, alles is goed te bereiken, geen drempels. Er zijn rolstoeltoiletten aanwezig, dit staat duidelijk aangegeven in de hallen. Ik raad mensen in een rolstoel wel aan om 's morgens om 10.00 uur te komen, later op de dag wordt het meestal een stuk drukker.

Gezinnen met kleine kinderen

LEGO World is ruim opgezet, een kind in een kinder/wandelwagen is geen probleem. Wel kun je beter vroeg op de dag komen, in de middag wordt het meestal drukker. Er is een verschoonruimte aanwezig, deze wordt aangegeven op de borden in de hallen en op de plattegrond.

Kindje kwijt punten

Bij de entree worden er bandjes uitgedeeld voor kinderen, schrijf er je mobiel nummer op. Wordt er een kind gevonden die zijn of haar ouders, begeleiders kwijt is, dan wordt het naar een Kindje kwijt punt gebracht. Er zijn twee van deze punten, zie plattegrond die je bij aankomst krijgt.

Eten en drinken op LEGO World

Je mag eigen eten en drinken meenemen naar het evenement. Fijn dat het is toegestaan om dit ook te nuttigen op de catering terrassen waar je ook dingen kunt kopen. Overal op LEGO World kun je betalen met contant geld en met PIN.

Programma LEGO World 2014 (2015 nog niet bekend)

  • Miljoenen legostenen!
  • Levensgrote bouwwerken.
  • Bouwwedstrijden.
  • Bioscoop.
  • LEGO Duplo: voor de allerkleinsten. Ouders kunnen lekker zitten, terwijl de kinderen spelen.
  • Chima: de dieren in de wereld van Chima zijn weggevlucht uit de jungle. Wat kunnen de leeuwen, adelaars en krokodillen nu verwachten. Het wordt een strijd tussen ijs en vuur.
  • City: in Lego City kun je altijd spannende dingen beleven. In het koude Lego City vind je Eskimo's die het basiskamp bewaken. De omgeving wordt verkend op coole sneeuwscooters.
  • Friends: Mia, Andrea, Stephanie, Olivia en Emma uit Heartlake City houden van dieren. Ze gaan op zoek naar gewonde dieren in de jungle en verzorgen ze tot de dieren weer beter zijn.
  • Star Wars: AT AT komt in actie.
  • Technick: hier kun je de allernieuwste modellen van Lego bewonderen en uitproberen.

Toiletten LEGO World

Er zijn op meerdere plaatsen toiletten, de ruimtes worden goed bijgehouden. Rolstoeltoiletten en verschoonplaatsen voor kinderen zijn aanwezig en staan ook duidelijk aangegeven.

Honden LEGO World

Honden zijn niet toegestaan, tenzij het om een blindengeleidehond gaat (vraag dit voor de zekerheid van tevoren na).

Locatie Jaarbeurs Utrecht

Lees verder

© 2010 - 2014 Wolfje02, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De LEGO film (LEGO dvd) is een groot succes‘The Lego Movie’, een film gebaseerd op het LEGO speelgoed is een groot succes. De recensies waren lovend. Waar gaat 'De…
Lego, maar dan goedkoperLego, maar dan goedkoperLego, het bekendste bouwsteentje en kinderspeelgoed ter wereld, krijgt (eindelijk) legale concurrentie. Sinds september…
De geschiedenis van LEGOLEGO is voor alle leeftijden en in heel veel landen ter wereld te koop. LEGO is en blijft leuk om mee te spelen voor elk…
Herfstvakantie: Uit tips voor een dagje uit met kinderenHerfstvakantie: Uit tips voor een dagje uit met kinderenDe herfstvakantie van 2011 wordt gehouden in 2 periodes. In het noorden en het midden van het land staat de herfstvakant…
Lego op je computer!Lego op je computer!Wie heeft er niet als kind met lego gespeeld? Lego, gekleurde blokjes die je op alle mogelijke manieren kon combineren t…
Bronnen en referenties
  • https://www.legoworld.nl
  • http://www.youtech.nl
  • http://www.anwb.nl
  • http://www.ad.nl/ad/nl/10784/Koning-Willem-Alexander/article/detail/3770126/2014/10/16/Willem-Alexander-en-Maxima-in-100-000-LEGO-steentjes.dhtml

Reageer op het artikel "LEGO World 2015: openingstijden, korting, bereikbaarheid"

Reacties

Lvhees, 22-10-2012 15:33 #4
Vertel mij nu eens waarom ik hier bijna 2 tientjes per persoon aan kwijt ben? Ik zie niet waar de kosten worden gemaakt. Organisatie is beroerd, het is een lelijke donkere hal, je staat een half uur in de rij om binnen te komen. Je verwacht bij internet voorverkoop dat men de drukte in de hand weet te houden, maar het is zo belachelijk druk dat je werkelijk niets kunt zien. Het lijkt op ordinaire handel, ik zou bijna zeggen afzetterij. Zeker als je dan bij het wegvluchten nog eens 10 euro parkeergeld moet betalen. Dat stond niet bij de ingang aangekondigd. Dus onwettig ook nog. Alles wat we hebben kunnen zien was gesponsord of opgebouwd door particulieren. Nogmaals, waarom kost dit zoveel geld? Wie steekt dat in zijn zak? En hoeveel jongetjes van 7 gaan jullie nog misleiden met "lekker spelen met bakken lego" ;ja, met heel veel geduld en sterke ellebogen had je misschien nog een paar steentjes op elkaar kunnen zetten. Organisatie schaam je. Wij zijn behoorlijk afgeknapt op Lego. Dit jaar maar wat anders met Sinterklaas. Reactie infoteur, 23-10-2012
Ik heb alleen de ervaring van ons bezoek een paar jaar geleden. Wat jammer dat het zo tegen is gevallen. Ik hoop dat de organisatie de reacties op InfoNu leest en dat ze er iets mee gaan doen. Met vriendelijke groet,

Robbie, 18-10-2012 21:48 #3
Vandaag met m'n zoontje van 4 geweest. Eigenlijk was het te druk - je kon nergens fatsoenlijk zitten om wat te eten. Veel dringen en wachten om iets te kunnen zien - voor zo'n manneke van 4 is dat niet leuk. Ze zouden eigenlijk een grens moeten stellen aan het aantal tickets dat ze verkopen. Verder vind ik de entree erg hoog, vooral wanneer je ziet dat het grootste deel eigenlijk een soort reuze 'kijkshop' is van Lego verkopers, waar de kinderen ook hier en daar zelf nog wat kunnen bouwen. Laat al die belanghebbende bedrijven maar wat meer bijdragen, zodat de prijs omlaag gaat. Qua tarief zijn ze nu net zo duur als de Julianatoren - en dat is te duur voor wat je krijgt…
Toppunt vond ik wel dat je bij vertrek ook nog eens een uitrijkaart van 10 euro nodig hebt. Dit stond nergens op de website aangekondigd - eigenlijk schofterig tarief voor parkeren op eigen terrein… Reactie infoteur, 19-10-2012
Wat ontzettend jammer dat het geen geslaagde dag was. Mogelijk laten ze veel meer bezoekers toe dan een paar jaar geleden. Mijn zoon was toen van dezelfde leeftijd en vond het erg leuk. Het was druk, maar gezellig druk. Wat je aan parkeerkosten moet betalen vind ik ook niet duidelijk aangegeven, als je weet dat het 10 euro kost dan denk je wel twee keer na voordat je er gaat parkeren.

Jet, 21-10-2011 11:45 #2
Donderdag 20 oktober naar Legoworld geweest. De opzet is leuk! Maar wat een drama.
Het was er veel te druk. Na een paar uur hadden we het wel gezien met 2 kleine kinderen
die niets konden zien en in de rij moesten lopen van de drukte. Geen succes dus. Reactie infoteur, 21-10-2011
Wat jammer dat het te druk was. Ik neem aan dat je vroeg bent gegaan? Het viel mij een paar jaar geleden juist mee, er stond een hele rij, maar eenmaal binnen konden we alles goed zien. Ik had mijn jongste zoon mee, toen vier jaar. Hij heeft het nog regelmatig over dat leuke dagje. Ik vind het echt spijtig voor jullie.

Silva, 13-10-2011 12:08 #1
SUPER! Dat kan je niet missen!

Infoteur: Wolfje02
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Special: Lego
Reacties: 4
Schrijf mee!