InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Jaarbeurs Utrecht: adres, route, parkeren en bereikbaarheid

Jaarbeurs Utrecht: adres, route, parkeren en bereikbaarheid

Jaarbeurs Utrecht: adres, route, parkeren en bereikbaarheid De Jaarbeurs in Utrecht is een multifunctionele beurzen- en evenementenlocatie in het hart van Nederland en biedt voor iedereen een interessante plek om nieuwe dingen te ontdekken. Vanwege de unieke, bereikbare en centrale ligging is de Jaarbeurs Utrecht voor exposanten en evenementenorganisatoren een uitstekende locatie. Zowel in het verleden als in de toekomst is de Jaarbeurs Utrecht een perfecte ontmoetingsplek. Lees hieronder de details omtrent bereikbaarheid, parkeren en overige nuttige informatie voor uw bezoek aan de Jaarbeurs Utrecht.

Locatie Jaarbeurs Utrecht

Jaarbeurs Utrecht historie

De eerste beurs vond plaats in 1917 en sindsdien heeft de Jaarbeurs Utrecht vele beurzen georganiseerd. Deze beurs trok 150.000 bezoekers en nu komen er ongeveer 2,5 miljoen bezoekers per jaar naar de Jaarbeurs Utrecht.
In de historie van de Jaarbeurs Utrecht is er altijd sprake geweest van een zeer gevarieerde bezoekerssamenstelling. Van muziekfeesten als Live38, A State of Trance tot beurzen als De Vakantiebeurs, Het Careerevent en de Kamasutrabeurs. Zo biedt de Jaarbeurs Utrecht voor iedereen een interessante locatie om nieuwe mensen te ontmoeten en om kennis en ervaringen op te doen en te delen.

Jaarbeurs Utrecht toekomst

De Jaarbeurs Utrecht is bezig met een project genaamd het Dorpsplein om in de behoeften van vandaag en de toekomst te kunnen voorzien. De maatschappij verandert en de Jaarbeurs Utrecht speelt met deze innovaties in het Dorpspleinproject in op de toekomstige ontwikkelingen en wensen in de samenleving. Onderdelen van het Dorpspleinproject:
  • Nieuwe Entree
  • Megabioscoop
  • Modern Hotel
  • Een Foodcourt met uiteenlopende Bars en Restaurants
  • Renovatie van het stationsgebied
  • Vernieuwingen binnen het gebouw van de Jaarbeurs zelf
  • Directe treinverbinding met Schiphol
  • Gratis WIFI internet op het gehele terrein
  • Theater met optredens van de top in de entertainment industrie

Faciliteiten Jaarbeurs Utrecht

Alle faciliteiten zijn naar wens in te richten en zijn modern en toegankelijk voor valide en mindervalide bezoekers aan de Jaarbeurs Utrecht. De Jaarbeurs Utrecht biedt een keur aan faciliteiten zoals:
  • Beurszalen
  • Vergaderzalen
  • Evenementenzalen
  • Congreszalen
  • Ontmoetingszalen

Adres Jaarbeurs Utrecht

Jaarbeursplein 6
3521 AL Utrecht
030-2955911

Beatrix Theater Utrecht

Het Beatrix Theater Utrecht is een onderdeel van de Jaarbeurs Utrecht. Het Beatrix Theater is landelijk bekend om zijn musicalvoorstellingen. Dit theater is eigendom van Joop van den Ende.

Beurzen en evenementen in Jaarbeurs Utrecht

In de Jaarbeurs Utrecht worden vele beurzen en evenementen gehouden hieronder volgt een opsomming van deze evenementen:
  • Vakantiebeurs
  • Kamasutrabeurs
  • Boekenfestijn Utrecht
  • Vak- en beroepsgerelateerde beurzen
  • Het Careerevent
  • A State of Trance
  • Dancefair
Naast bovenstaande beurzen en evenementen worden er nog vele andere (jaarlijkse) beurzen en evenementen gehouden in de Jaarbeurs Utrecht.

Parkeren Jaarbeurs Utrecht

Met ruim 6.500 parkeerplaatsen is er zo goed als altijd wel een plek vrij voor uw vervoermiddel. Parkeren kost 3.00 per uur met een maximum dagtarief van 12.00. Met ingang van 1 september 2015 zijn deze tarieven 3.50 per uur en een maximum dagtarief van 14.00. Daarnaast is het mogelijk om vooraf te reserveren tegen een gereduceerd tarief van 11.00 per dag. Tevens zijn er speciale parkeerplaatsen voor mindervaliden en gehandicapten beschikbaar.

Bereikbaarheid Jaarbeurs Utrecht

De Jaarbeurs Utrecht is zeer centraal gelegen en op vele manieren bereikbaar:
  • Trein
  • Auto
  • Lopen
  • Park & Ride

Trein

Neem de trein naar NS Utrecht Centraal Station. Volg vanaf hier de borden Jaarbeursplein en afhankelijk van uw looptempo bent u binnen ongeveer 5 minuten aan de deur van de Jaarbeurs Utrecht.

Auto

Volg vanaf de Ring Utrecht de blauwe ANWB borden met de aanduiding Jaarbeurs.

Lopen

Volg de borden Jaarbeursplein en u bent afhankelijk van uw eigen looptempo binnen korte tijd aan de deur van de Jaarbeurs Utrecht.

Park & Ride

In de nabije omgeving van de Jaarbeurs Utrecht zijn er acht verschillende Park & Ride voorzieningen.

Werken bij de Jaarbeurs Utrecht

De werving- en selectie voor beurzen in de Jaarbeurs Utrecht wordt verzorgd door Randstad Uitzendbureau.
© 2014 - 2017 Infoq, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
LEGO World 2016: kaarten, openingstijden en bereikbaarheidLEGO World 2016: kaarten, openingstijden en bereikbaarheidVan 18 tot en met 24 oktober 2016 wordt in de Jaarbeurs te Utrecht weer LEGO World georganiseerd. Dit evenement staat in…
Firstlook 2017: openingstijden en kaartenFirstlook 2017: openingstijden en kaartenHet grootste evenement in Nederland en België op het gebied van games en gadgets is Firstlook. Als liefhebber van games…
Motorbeurs 2017: openingstijden en kaartverkoopMotorbeurs 2017: openingstijden en kaartverkoopDe Utrechtse Jaarbeurs staat van 23 februari tot en met 26 februari 2017 in het teken van motors. Op dat moment vindt na…
Vakantiebeurs 2017: openingstijden en kaartverkoopVakantiebeurs 2017: openingstijden en kaartverkoopBen je op zoek naar de ideale vakantie of ben je werkzaam in de vakantiebranche? In dat geval is de Vakantiebeurs de ple…
50 Plus Beurs 2017: openingstijden en kaarten50 Plus Beurs 2017: openingstijden en kaartenDe 50 Plus Beurs is het grootste seniorenevenement van Nederland. Van 19 tot en met 23 september 2017 staat de Utrechtse…
Bronnen en referenties
  • Jaarbeurs Utrecht

Reageer op het artikel "Jaarbeurs Utrecht: adres, route, parkeren en bereikbaarheid"

Infoteur: Infoq
Laatste update: 18-08-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!