InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Halloween activiteiten aan de Belgische kust

Halloween activiteiten aan de Belgische kust

Halloween activiteiten aan de Belgische kust De Belgische kust lijkt op het eerste zicht misschien niet de aangewezen plaats om Halloween te vieren, maar je zou versteld staan van het aantal Halloween activiteiten die je er kan beleven: straatanimatie, wedstrijden pompoenen uithollen, spookhuizen, 3D attracties, nachtwandelingen, kooklessen, vuurwerk, standjes met gratis pompoensoep, en zelfs een heuse Halloweenstoet zijn maar enkele voorbeelden van wat je aan de Belgische kust met Halloween kunt beleven.

Wedstrijd pompoenen uithollen

Jaarlijks wordt er op de dijk van St. Idesbald een wedstrijd pompoenen uithollen voor kinderen georganiseerd. Wie de meest originele pompoen kan voorleggen wordt in de prijzen gestoken. Er zijn ook extra verrassingen voor die kinderen die aandacht hebben besteed aan hun vermommingen.

Gratis pompoensoep

Om de grillige oktoberkoude beter te kunnen trotseren wordt er op talrijke plaatsen aan de Belgische kust gratis pompoensoep aangeboden. Vraag even aan de infostand van de gemeente waar en wanneer deze soep te verkrijgen is.

Straatanimatie

Op de avond van Halloween is er op vele plaatsen aan de Belgische kust straatanimatie voorzien, zoals muziekoptredens en zelfs een ware heksenverbranding.

Halloween koken

In de keuken van het Duinenhuis van Koksijde leren kinderen van 6 tot 12 jaar hoe ze heksenprotten moeten maken. Heksenprotten zijn een soort havermoutkoekjes die niet alleen heel lekker zijn, maar ook nog eens heel gezond.

Spookhuis

Op het Grardplein in St. Idesbald kan je terecht voor een rit met een wagentje doorheen een donker spookhuis vol mist, griezelige marionetten, spookachtige wind, geluidseffecten en monsters die je de stuipen op het lijf jagen. Het spookhuis is maar liefst drie verdiepingen hoog en is vooral geschikt voor kinderen.

3D attractie

Net naast het spookhuis ligt een 3D attractie – negen griezelige decors voor dewelke kinderen zich kunnen laten fotograferen.

Halloweenstoet

Halloween is de nacht waarop spoken en monsters zich op de straten begeven. In St. Idesbald moet je dit letterlijk nemen, want tijdens de Halloweenstoet, die plaatsvindt op de dijk, krijg je een processie te zien van spoken, heksen, vampiers, reuzen, goblins, monsters, heksen en weerwolven. Een niet te missen spektakel.

Nachtwandeling

Halloween afsluiten doe je met een spookwandeling doorheen de donkere duinen van de Belgische kust. Hoewel een nachtwandeling op zich al griezelig is, wordt er hier nog een schepje bovenop gedaan door op strategische plaatsen ‘monsters’ te doen opduiken die nietsvermoedende wandelaars de schrik van hun leven bezorgen. Het parcours is ongeveer 16 kilometer lang en onderweg krijgt elke deelnemer verschillende drankjes en hapjes die in de prijs zijn inbegrepen. De nachtwandeling start omstreeks 21u aan zaal Witteburg in Oostduinkerke. Vooraf inschrijven kan bij de dienst toerisme.

Vuurwerk

Enkele dagen na Halloween wordt er op verschillende plaatsen ook vuurwerk aangestoken om de festiviteiten af te sluiten. Sommige gemeenten vullen dit Halloween vuurwerk aan met vuurspektakels en fakkeltochten.

Bijkomende Halloween activiteiten

Elk jaar worden er aan de Belgische kust nog vele bijkomende activiteiten voor Halloween georganiseerd, zoals griezelige filmvoorstellingen, fakkeltochten, Halloween kids disco, heksenjachten en nog veel meer. Vraag informatie aan de toeristische dienst van de betreffende gemeente voor meer details.
Gerelateerde artikelen
Halloween feest en party ideetjesHalloween feest en party ideetjesBij een Halloween feest horen een akelige sfeer, een monsterachtige decoratie, griezelige muziek, bizar eten en huiverin…
Halloween milkshakes / Pompoen milkshakesHalloween milkshakes / Pompoen milkshakesPompoen is niet meer weg te denken tijdens de Halloween viering. Gelukkig maar, want pompoen is niet alleen heel lekker,…
Halloween vierenHalloween, een oude traditie raakt stilaan meer en meer ingeburgerd in Europa. Maar slechts weinigen weten waar de Hallo…
Halloween vakantie in EngelandHalloween vakantie in EngelandIn Engeland wordt Halloween op een heel bijzondere manier gevierd. In de dagen en weken voor 31 oktober zijn de spoken e…

Reageer op het artikel "Halloween activiteiten aan de Belgische kust"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 30-01-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!