InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Bus naar Kopenhagen, Denemarken / Goedkope busreis

Bus naar Kopenhagen, Denemarken / Goedkope busreis

Bus naar Kopenhagen, Denemarken / Goedkope busreis Je kunt spotgoedkoop met de bus naar Kopenhagen, Denemarken. Toegegeven, het is niet zo comfortabel als de bus en de trein, maar er zijn andere voordelen. Zo hoef je niet over te stappen, kun je vanaf verschillende Nederlandse steden vertrekken en kom je in hartje Kopenhagen aan. En dat al vanaf 43 euro voor een retourtje. Hier kun je lezen hoe de busreis verloopt (eigen ervaring) en wat de mogelijkheden zijn. Voor je het weet kom ook ook jij met de goedkope bus in Kopenhagen, Denemarken aan.

Goedkoop met de bus naar Kopenhagen, Denemarken

Goedkoop met de bus naar Kopenhagen voor maar 43 euro voor een retour. Dit geldt alleen als je vroeg boekt. Wanneer je minstens 4 weken van te voren boekt, heb je gegarandeerd een spotgoedkope busticket naar Kopenhagen. Je kunt boeken op eurolines.nl. Zorg er ook voor dat je meteen een retour boekt, want als je vanuit Denemarken de bus moet boeken is het niet goedkoop.

Kopenhagen als bestemming voor stedentrip

Kopenhagen is een prachtige, moderne wereldstad. Met 1,7 Miljoen inwoners, waarvan 600.000 Denen centraal wonen, is het een van Europa's grootste steden. Het heeft alles wat een hoofdstad kan bieden en meer. Van leuke museums tot prachtige architectuur. Het is een erg hippe en modieuze stad en dat is ook in het straatbeeld terug te zien. Ook is het de meest milieuvriendelijke stad van Europa. Daarnaast is het echt een Scandinavische stad, maar dan lekker dicht bij.

Waarom niet met het vliegtuig naar Kopenhagen?

Natuurlijk is Kopenhagen ook erg goed bereikbaar met het vliegtuig. Het heeft echter nog geen Ryan Air, maar een Ryan AIr divisie staat wel in de planning voor de komende twee jaar. Je kunt al wel vrij goedkoop vliegen met Norwegian Airlines vanaf Amsterdam voor een goede 80 euro retour. Hierbij is het van belang dat je flexibel bent in je reistijden. Zo kan het in het weekend als snel iets duurder uitvallen. Als je in Amsterdam woont is dit een prima optie, maar als je buiten Amsterdam woont, loop je al snel tegen extra hindernissen aan. Om te beginnen moet je de auto parkeren tegen een aanzienlijke prijs of moet je met het openbaar vervoer naar Schiphol toe. Vervolgens moet je de koffers in checken (je kunt immers geen vloeibare stoffen meenemen in de handbagage) en dan is het wachten geblazen totdat je kunt vertrekken. Eenmaal aangekomen in Kopenhagen moet je vanaf Kastrup Airport ook nog twintig minuten met de metro voordat je in het centrum van Kopenhagen bent. Uiteindelijk ben je al met al een goede 7/8 uur op reis, in combinatie met vrij veel stress en planning. Laten we nu eens kijken hoe het is om goedkoop met de bus naar Kopenhagen te gaan.

Waarom niet met de Trein naar Kopenhagen?

Hier kan ik heel kort over zijn. Het is wellicht comfortabeler en romantischer, maar het is zeker niet goedkoper. Daarnaast duurt de reis van Amsterdam naar Kopenhagen ook niet veel korter. Je loopt ook weer tegen het probleem aan dat je eerst naar Amsterdam moet. Tenzij je dol bent op treinreizen, is de goedkope bus naar Denemarken het betere alternatief.

De busreis naar Kopenhagen: de ervaring

De bussen vertrekken in de middag of laat in de avond vanaf meerdere plekken in Nederland. Ze vertrekken meestal vanaf het centraal station in de betreffende stad. Vanaf Groningen duurt de reis ongeveer een 10,5 uur en vanaf Rotterdam is dat ongeveer 15 uur. Als je een goede slaper bent, kun je de ogen sluiten bij vertrek en de volgende ochtend wakker worden bij aankomst in Kopenhagen. Je kunt behoorlijk veel bagage met je meenemen zonder je zorgen te hoeven maken over het aantal vloeibare stoffen. Nu kun je rustig plaats nemen en je hoeft je niet te bekommeren over waar je moet over stappen. Hoewel je niet hoeft over te stappen, moet je wel heel even 40 minuten eruit wanneer de bus op de ferry in Denemarken het water oversteekt. Uiteindelijk kom je aan op het hoofdstation van Kopenhagen.

Vanaf deze stations kun je goedkoop met de bus naar Kopenhagen

  • Groningen
  • Amsterdam
  • Rotterdam
  • Utrecht
  • Eindhoven
  • Den Haag

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.eurolines.nl

Reageer op het artikel "Bus naar Kopenhagen, Denemarken / Goedkope busreis"

Infoteur: Euromark
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!