InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Kerstmis in Engeland

Kerstmis in Engeland

Kerstmis in Engeland Voor je het weet is het alweer Kerst- en Nieuwjaarstijd. Wil je in de maand december al een voorproefje van de Kerstsfeer dan reis je best naar Engeland. Wat dacht je bijvoorbeeld van een kerstmarkt op de havenkaai van Rye of eentje in het Great Dixter House, een bezoekje aan de kerstman in een eeuwenoude grot of de talrijke kerstmis evenementen in Dover? Ideaal als dagtrip vanuit Nederland of België.

Kerstmis in England

Er zijn verschillende redenen om tijdens de maand december een uitstap van één of meerdere dagen te plannen naar het zuidoosten van Engeland. De toeristische streken Kent en 1066 Country zijn altijd boeiende reisbestemmingen maar in de maand december krijg je heel wat extra, bovenop het natuurschoon en de culturele bezienswaardigheden. Er zijn op tal van plaatsen Kerstmis evenementen. Al van in het begin van december word je ondergedompeld in een heerlijke kerstsfeer. De jaarlijks terugkerende vraag welke cadeautjes voor onder de kerstboom je nu weer moet komen wordt in Engeland meteen beantwoord. Op Kerstmarkten, in leuke winkeltjes en galerijen, vind je voor familie en vrienden de meest originele kerstgeschenken, allerlei leuke spullen die je bij ons niet kan kopen.

Festival en kerstmarkt op de havenkaai van Rye

Zo is er op 11 december in het schilderachtige havenstadje Rye een Kerstmarkt op de havenkaai. Rye is trouwens een toffe plek om te shoppen met sympathieke winkeltjes die in de aanloop naar oud en nieuw met veel smaak zijn versierd. Het Rye Christmas Festival is ‘a big thing’ en begint reeds op 4 december met een groot vuurwerk en het officieel aansteken van de kerstverlichting.

Winkelparadijs Hastings

De stad Hastings is een waar winkelparadijs. Vergeet zeker niet de wirwar van straatjes van de Old Town te bezoeken.

Ontmoet de kerstman in een eeuwenoude grot

Zelfs de klassieke toeristische trekpleisters van Engeland zijn tijdens de maand december in de ban van het Kerstfeest. In Bodiam Castle, een prachtig middeleeuws kasteel, kan je tijdens de weekends de kerstman ontmoeten in een eeuwenoude grot. Bij kaarslicht kan je concerten bijwonen of genieten van een traditioneel Engelse kerstlunch.

Kerstmarkt in het Great Dixter House

Dichtbij Northiam en dus niet eens zo ver van de aanlegsteiger van de ferry in Dover ligt het prachtige Great Dixter House waar begin december een unieke Kerstmisfair plaatsvindt. Je proeft er streekgerechten en je slentert gezellig langs tientallen kraampjes met artisanale producten.

Kerstmis in Dover

De havenstad Dover is de poort naar Kent, het graafschap met bekende plaatsen als Canterbury en tal van sfeervolle stadjes met verrassende kerstevenementen voor de ganse familie. Op de White Cliffs of Dover worden zelfs Christmas Guided Tours georganiseerd.

Ferry

Zowel tijdens de Kerstperiode als in de weken ervoor is een reis naar Engeland mooi meegenomen. Zuidoost Engeland is dichterbij dan je denkt en met de ferry van DFDS Seaways kan je zelfs een dagexcursie plannen. De haven van vertrek in Duinkerke is minder ver dan Calais en makkelijk te bereiken. Om de twee uur én de klok rond vaart een ferry in beide richtingen. De overzet duurt hooguit twee uur en de schepen van DFDS Seaways zijn comfortabel, ruim en kindvriendelijk.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kerstmis in Engeland"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 22-10-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Special: Kerstmis
Schrijf mee!