InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Naaktstranden aan de Costa Dorada

Naaktstranden aan de Costa Dorada

Naaktstranden aan de Costa Dorada Naaktstranden aan de Costa Dorada bevinden zich soms in kleine, afgelegen baaien maar ook op grote brede zandstranden waar de gouden kust bekend om staat. De naturist kan in dit deel van Catalonië kiezen tussen het goed verzorgde Playa del Torn, dat ligt bij een naturistencamping of een intiem strand zonder voorzieningen.

Costa Dorada

De Costa Dorada of gouden kust bestrijkt de gehele kust van de provincie Tarragona en is meer dan 200 kilometer lang. De provincie Tarragona ligt in het noordoosten van Spanje en maakt deel uit van de autonome regio Catalonië. Tarragona is de levendige hoofdstad met een mooie oude stadskern en veel winkels. Jaarlijks wordt er een groot vuurwerkfestival georganiseerd. De Costa Dorada loopt van Tarragona tot aan de Ebro delta waar het over gaat in de Costa del Azahar. De kust is een geliefde vakantiebestemming voor Nederlanders maar ook Spanjaarden mogen hier graag hun vakantie vieren. De gouden kust heeft zowel brede zandstranden als afgelegen en intieme stranden die in kleine baaien tussen de rotsen liggen en trekt jaarlijks vele zonaanbidders. Bekende badplaatsen zijn onder andere Cambrils en Salou.

Naturisme

Naturisme is een manier van leven in harmonie met de natuur en kenmerkt zich door gemeenschappelijk naakt recreëren om zo zelfrespect, respect voor elkaar, de natuur en het milieu te bevorderen.

De belangen van Spaanse Naturisten wordt behartigt door de Spaanse Naturisten Federatie (Federación Naturista Española) die op haar beurt weer is aangesloten bij de Internationale Naturisten Federatie.

Naaktstranden aan de Costa Dorada

La Cava – Playa de la Marquesa
Dit strand ligt in het noordelijke deel van de Ebro delta en wordt ook door niet naturisten bezocht. Het strand heeft geen voorzieningen.

L’Hospitalet de l’Infant – Playa del Torn
Het naaktstrand ligt in een baai ten zuiden van L’Hospitalet de l’Infant, niet ver van de jachthaven en is via afrit 38 van de A-7 te bereiken. Aan het 1700 meter lange zandstrand bevindt zich ook de naturistencamping El Templo del Sol. Je kunt hier ligstoelen en parasols huren, er is een chiringuito en een EHBO post met strandwacht. Bovendien staan er prullenbakken en het strand wordt schoongemaakt. Het strand is onderscheiden met de blauwe vlag, het kwaliteitssymbool voor een schoon en veilig strand.

Sant Carles de la Ràpita – Playa del Trabucador
Dit rustige zandstrand is maar liefst 5 kilometer lang en ligt op het zuidelijk deel van de Ebro delta, richting het schiereiland La Banya. Het strand wordt schoongemaakt, er is een chiringuito, parkeerplaats en EHBO post.

Sant Jaume d’Enveja – Playa del Serrallo
Het 3 kilometer lange strand wordt bewegwijzerd en ligt in de delta van de Ebro rivier tussen Isla de Buda en Playa de los Eucaliptus. Er zijn geen voorzieningen, het strand wordt wel schoongemaakt.

Tarragona – Playa de la Sabinosa
Het kleine naaktstrand ligt tussen Playa de l’Arrabassade en Playa Llarga. Er zijn geen voorzieningen.

Tarragona – Playa dels Capellans
Dit strand ligt tussen la Playa Sabinosa en Playa Llarga. Het strand heeft geen voorzieningen.

Tarragona – Cala Fonda / Playa Waikiki
Afgelegen en klein naaktstrand midden in het natuurpark Punta de la Móra. Het ligt aan de N-340 tussen Altafulla en Tarragona. Je kunt het strand ook te voet bereiken via Playa Llarga en camping Las Palmeres.

Tarragona – Cala de Calabecs / Playa l ‘Arbocar
Het naaktstrand bevindt zich tussen natuurpark Punta de la Móra en Playa Llarga aan de weg van Altafulla naar Tarragona. Je kunt het strand bereiken via Cala la Mora en camping Torre de la Mora.

Lees verder

© 2010 - 2014 Zalomeya, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Naaktstranden aan de Costa BravaNaaktstranden aan de Costa BravaDe vele badplaatsen aan de Costa Brava in het Spaanse Catalonië zijn populair onder Nederlandse vakantiegangers. In de z…
Naaktstranden aan de Costa TropicalNaaktstranden aan de Costa TropicalAan de grillige kust van de Costa Tropical in het zuiden van Andalusië bevinden zich prachtige stranden Een aantal van d…
De costa's in SpanjeDe costa's in SpanjeDe vakantieperiode is bijna aangebroken. Veel mensen zijn op zoek naar een leuke bestemming, voor de hele familie of gez…
Naaktstranden aan de Costa del SolNaaktstranden aan de Costa del SolLiefhebbers van naaktrecreatie kunnen aan de Costa del Sol heerlijk vakantie vieren. De “kust van de zon” met maar liefs…
Naaktstranden aan de Costa AlmeriaNaaktstranden aan de Costa AlmeriaEen paradijs voor de naaktrecrant. Dat is de Costa Almería in het zuidoosten van Andalusië. Deze costa heeft een groot a…

Reageer op het artikel "Naaktstranden aan de Costa Dorada"

Reacties

Marc, 05-08-2011 21:45 #2
Zijn er naaktstranden in de dichte omgeving van Ampota ik denk costa dorada graag een seintje

Luc van Looy, 13-05-2011 21:38 #1
Geachte, om toegang te krijgen tot het naturistenstrand l'Hospitalet de l'infant, heeft men daarvoor een lidkaart van een naturistenclub nodig, of is dit strand toegankelijk voor iedereen? Reactie infoteur, 16-05-2011
Hallo Luc,

Het strand is voor iedereen vrij toegankelijk.

Infoteur: Zalomeya
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Special: Naaktstranden Catalonië
Reacties: 2
Schrijf mee!