InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Frankrijk, waar gaan we naar toe op vakantie? Normandië?

Frankrijk, waar gaan we naar toe op vakantie? Normandië?

Frankrijk, waar gaan we naar toe op vakantie? Normandië? Frankrijk is een van de meest populaire vakantielanden van Europa. Frankrijk heeft een uitgestrekte kustlijn, waar van vele delen ideaal zijn om te genieten van zon en zee. Ook het binnenland van Frankrijk is ideaal om vakantie te houden. Als u overweegt om naar Frankrijk op vakantie te gaan, maakt u zeker een goede keus. Wilt u niet te ver reizen? Kies dan eens voor Normandië. Normandië is dichterbij dan u denkt. Om dit gebied in Noord-Frankrijk te bezoeken hoeft u niet eens zo ver te reizen, want Normandië ligt op slechts een paar honderd kilometer verwijderd van de Nederlandse grens. Als u nadrukkelijk een zon vakantie zoekt, is Normandië niet zoín geschikte keus, want het klimaat is in dit gebied ongeveer gelijk aan het Nederlandse klimaat. In de zomer is dit echter helemaal niet verkeerd en bovendien heeft dit gebied veel bezienswaardigheden.

Frankrijk, naar Normandië op vakantie

Normandië heeft veel bezienswaardigheden en een mooie kust. Bekende kustplaatsen in Normandië zijn Deauville of Houlgate. Normandië is tevens bekend om de invasiestranden (paarlesmoerenkust) en als u aan D-Day denkt, dan denkt u waarschijnlijk ook aan Normandië. Op 6 juni 1944 vielen de geallieerden Normandië binnen om Europa te bevrijden. De invasie zette het eind van de tweede wereldoorlog definitief in en daarvan zijn in dit gebied nog heel veel sporen terug te vinden. Normandië bestaat uit twee regioís, te weten Bas- Normandië en Haute- Normandië. De invasiestranden liggen tussen de rivieren de Orne en de Vire. In het zuiden van Normandië vindt u de Mont-St-Michel, een eiland grenzend aan Bretagne, met indrukwekkende getijden. De kust van Normandië is veelzijdig, soms is de Atlantische oceaan onvoorspelbaar, maar altijd mooi. De Côte Fleurie heeft mooie brede stranden en imponerende badplaatsen. Begin 1900 was dit gebied populair bij rijke mensen. Langs de kust treft u dan ook nu nog schitterende huizen aan. In het binnenland van Normandië kunt u genieten van een mooie veelzijdige natuur, heuvels en velden, schilderachtige dorpjes, rivieren en landelijke gebieden. Normandië heeft zoveel te bieden dat u zich geen moment zal vervelen. Bekende trekpleisters in Normandië:
  • Invasiestranden en musea met betrekking tot D-Day
  • St. Michel, liggend op een rots
  • Côte Fleurie
  • Overige stranden en grillige kusten
  • Honfleur (havenstadje)
  • Le Havre met Pont de Normandie (de langste hangbrug ter wereld)
  • Krijtrotsen (Falaise díAval)
  • De Cathédrale-de-Notre Dame te Rouen
  • Overige

Vakanties naar Normandië boeken

Er zijn vele wegen die naar Normandië leiden. U kunt met de auto reizen en u bent er in enkele uren. Ook met de trein of bus zijn prima opties. Het mooie aan Normandië is dat u heerlijk in Frankrijk verblijft terwijl u niet dagenlang hoeft te reizen. Het is een gebied met een rijke geschiedenis, schitterende kusten, indrukwekkende bezienswaardigheden, groene heuvels, lieflijke dorpjes en heel veel natuurschoon. Een vakantie is Normandië. is om meerdere reden, altijd onvergetelijk.

Grote steden in Normandië

  • Caen
  • Mont St. Michel
  • Rouen

Bereikbaarheid afstand Normandië Frankrijk

Normandië ligt op 500 kilometer verwijderd vanaf Utrecht. U kunt dit met de auto in een dag rijden, of feitelijk gemiddeld in 5 uur. Normandië kunt u ook met het vliegtuig bereiken. U komt dan aan in Le Havre in Normandië.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Frankrijk, waar gaan we naar toe op vakantie? Normandië?"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 08-06-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Special: Goedkope vakantie
Schrijf mee!