InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Goedkoop vliegen: voor weinig geld de lucht in

Goedkoop vliegen: voor weinig geld de lucht in

Goedkoop vliegen: voor weinig geld de lucht in Vliegen duur? Nee, helemaal niet! Als je met de in het artikel genoemde dingen rekening houdt, dan kan je voor vrij weinig geld de lucht in. De magische voorwaarde voor een goedkope vlucht zijn: alleen handbagage, prijsvechter en optijd of juist last minute boeken. Zo kan je mooi een hoop geld besparen, dat je weer op vakantie uit kunt geven.

Prijsvechters

Tussen vliegtuigmaatschappijen zijn grote verschillen. Je hebt de bekende vliegmaatschappijen zoals de KLM, die met name bekend staan om hun kwaliteit en je hebt soms wat minder bekende vliegtuigmaatschappijen zoals EasyJet.
Voordeel van een prijsvechter is natuurlijk dat je voor minder geld kan vliegen. De compensatie die je hier voor zal moeten doen is minder kwaliteit. Vliegtuigen van prijsvechters bieden vaak aanzienlijke minder comfort en ruimte tijdens de vlucht. Ook zal je niet op een drankje of een hapje inclusief bij de vlucht hoeven verwachten.
Het nadeel van prijsvechter is dat deze vliegtuigmaatschappijen vaak alleen maar binnen Europa vliegen. Mocht je naar buiten Europa willen, dan zal je met een duurdere maatschappij moeten vliegen.

Bekende prijsvechters:
  • EasyJet
  • RyanAir

Alleen handbagage

Als je besluit met een prijsvechter te vliegen dan is het verstandig om zo min mogelijk mee te nemen, zodat je alleen handbagage hebt. Voor elke koffer die je namelijk incheckt betaal je een aanzienlijk bedrag. Vliegen met een prijsvechter is dus alleen echt voordelig als je met alleen handbagage vliegt.
Je mag over het algemeen maar één stuk handbagage meenemen. Onder handbagage valt ook een kleine koffer, zolang die aan de gestelde voorwaarde van de desbetreffende vliegtuigmaatschappij voldoet.

Vliegtijden

Niet alle vluchten van prijsvechter zijn altijd goedkoop. De vluchten die rond normale uren vertrekken zijn vaak nog steeds aardig geprijsd. Vluchten die in begin van de ochtend en eind van de avond vertrekken zijn vaak goedkoper.

Prijsvergelijking sites

Indien je bestemming buiten Europa ligt, dan is de kans groot dat er geen prijsvechters heen vliegen en je met een duurde maatschappij zal moeten gaan. Om geld te besparen doe je er goed aan om verschillende maatschappijen met elkaar te vergelijken met prijsvergelijking sites. Het zal ook vaak voorkomen dat je naar Duitsland moet vanaf daar met een goedkopere vlucht te kunnen vliegen.

Last minutes

Een goede manier om aan een goedkope vlucht te komen is het boeken van een last minute. Uiteraard heb je nooit de garantie dat er daadwerkelijk een vlucht voor je beschikbaar is. Last minutes zijn vooral verkrijgbaar bij de duurdere maatschappijen, de goedkopere maatschappijen hebben namelijk vaak hun vluchten overboekt waardoor er vrijwel nooit last minutes te verkrijgen zijn.

Vroeg van te voren boeken

Als je niet van een last minute houdt, dan kan je ook vroeg van te voren boeken. Des te meer plaats er in het vliegtuig nog beschikbaar is, des te lager de prijzen zijn.
© 2011 - 2017 Leveen, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe vind je goedkope vliegtickets?Hoe vind je goedkope vliegtickets?Wist je dat je flink wat geld kunt besparen op je vliegtickets? Vliegtickets kunnen behoorlijk aan de prijzige kant zijn…
Goedkope vliegticketsVroeger werden vliegtickets alleen verkocht door reisbureaus. Dit is compleet veranderd. De meeste reisbureaus hebben ge…
Goedkope vliegtickets naar CasablancaGoedkope vliegtickets naar CasablancaCasablanca is een van de populairste vliegbestemmingen in Marokko. Het is daarom van belang om te weten hoe je aan goedk…
Goedkope vliegtickets naar ManchesterGoedkope vliegtickets naar ManchesterWie aan Manchester denkt, denkt aan voetbal, maar ook aan muziek en aan uitgaan. De stad in het noorden van Engeland kom…

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen: voor weinig geld de lucht in"

Infoteur: Leveen
Gepubliceerd: 01-08-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!