InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Een vakantiereis plannen met TripIt

Een vakantiereis plannen met TripIt

Een vakantiereis plannen met TripIt U kunt een complete vakantie/rondreis boeken bij een reisbureau of touroperator, maar u kunt het via internet ook allemaal zelf doen. Een handig hulpmiddel bij het plannen en organiseren biedt de website http://www.tripit.com. U kunt via deze website alles invoeren en op die manier houdt u het overzicht. Tijdens uw reis kunt u ook op meerdere manieren uw reisschema raadplegen.

Wat is TripIt?

TripIt is een website waarop u uw reizen kunt invoeren en plannen. De website is ontstaan in oktober 2006. Vanaf dat u het gebruikt zult u geen last meer hebben van stapels bevestigingsmails, vouchers en tickets. U slaat alles digitaal op en het is ook digitaal te raadplegen. Wat was het adres ook alweer van het hotel, of bij welke balie moet ik inchecken, indien u het heeft ingevoerd, kunt u het makkelijk raadplegen.

Inloggen

U maakt voor Tripit een nieuw account aan, of u logt in met uw bestaande Google of Facebook account. U maakt een nieuwe reis "Add a trip" aan, hierbij vult u de naam van de reis in, waar u naartoe gaat en van wanneer tot wanneer. Ook kunt u kiezen om de reis te delen, zodat andere gebruikers van Tripit uw reis kunnen inzien en u eventueel samen kunt gaan reizen. Als u medereizigers selecteert kunnen ook zei onderdelen van de reis toevoegen. Zo heeft de hele groep al vooraf prek voordat de reis gaat beginnen.

Plannen

Als u uw "Trip" heeft aangemaakt ziet u de data dat u wilt reizen, nu wordt het tijd om te plannen. Door op "Add Plans" te klikken voegt u onderdelen van uw reis toe aan het programma. Dit kunnen vliegreizen, autohuur, hotel boekingen en uitjes zijn. Alle informatie betreffende uw reis kunt u toevoegen. Wilt u notities, foto`s of plattegronden toevoegen, ook dat is geen enkel probleem voor TripIt. Dit toevoegen kunt u handmatig doen, u mailt de bevestiging van uw boeking naar TripIt of u importeert uw boekingsgegevens vanuit de mailbox van uw Gmail account. Een handige tip is, dat u een speciaal reis email adres aanmaakt, zo heeft u ook de originele mails wereldwijd overzichtelijk binnen handbereik, mocht het nodig zijn.

Volgen

U kunt op meerdere manieren uw geplande reis delen en/of volgen. Dit kan o.a. via Facebook en LinkedIn. Ook kunt u op uw Iphone, Blackbarry of Andriod telefoon een applicatie installeren, waarmee u uw reisgegevens kunt inzien. U kunt ook een iCal Feed van uw Trip opvragen en deze importeren in uw elektronische kalender op uw computer of mobiele telefoon. Naast dat u zelf u gegevens kunt inzien kunt u ze ook delen met uw sociale netwerk.

Netwerk

Vanuit verschillende netwerken kunt u vrienden importeren in TripIt, zo kunt u voor en met meerdere mensen een reis plannen. Via TripIt kunt u ook in contact komen met andere reizigers die een zelfde bestemming als u hebben of weer in delen van uw reis mee samen kunt reizen. U kunt ook de informatie delen voor de thuisblijvers, zo houd u hun op de hoogte van uw reis.

Pro

TripIt is gratis te gebruiken, maar er is echter ook een Pro versie, deze bied vooral voordelen voor wie veel met het vliegtuig reist. Zo houdt TripIt Pro uw airmiles bij, laat het u weten of uw vlucht vertraagd is en laat eventueel een alternatief, met beschikbare plaatsen aan u zien.

Ervaring

Momenteel ben ik zelf een rondreis aan het plannen en werkt het gemakkelijk. Boekingen zouden eenvoudig te importeren zijn door ze door te sturen naar een mail adres van TripIt, dit heb ik nog niet getest, omdat er nog niets geboekt is. Het invoeren van vluchtnummers resulteert in een vertrek- en aankomsttijd, dit hoeft u zelf niet in te voeren. U krijgt ook te zien met welk toestel u vliegt, hieraan zit een applicatie gekoppeld welke laat zien, waar u het beste in het vliegtuig kan zitten, handig voor het online inchecken. Het enige wat naar mijn mening ontbreekt in TripIt, is dat u niet kunt zien wat uw totale reis zou gaan kosten.
© 2010 - 2017 Bazeman, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • TripIt

Reageer op het artikel "Een vakantiereis plannen met TripIt"

Infoteur: Bazeman
Gepubliceerd: 22-11-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!