InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Bekende bestemmingen voor jongerenvakanties

Bekende bestemmingen voor jongerenvakanties

Bekende bestemmingen voor jongerenvakanties De welbekende jongerenvakanties vol met zon, zee, strand en natuurlijk lekker uitgaan en genieten. Maar wat zijn nu de bekendere plekken waar alle studenten zo massaal heengaan?

Sunny Beach

Een van de bestemmingen die de laatste jaren wat meer populair is geworden. Sunny Beach ligt in Bulgarije en zoals de naam al zegt ligt deze aan de Zwarte zee. Het voordeel van Sunny Beach (en heel Bulgarije) is dat alles ontzettend goedkoop is, dus als je je jongerenvakantie wil gaan combineren met goedkoop shoppen is dit zeker een optie.

Rimini

Rimini is een badplaats in Italie, Rimini heeft een kilometers lang strand maar staat vooral bekend om het feesten. Zo vind je hier de grootste discotheken van Europa. Baia imperiale is een van die grote discotheken, hier zit zelfs een verlicht zwembad in om maar een indruk te geven. Wil je iets naast het stappen en feesten? Geniet lekker van de Romeinse cultuur die ook hier weer terug te zien is in het culturele Italie.

Blanes

Een van de bekendste plaatsen in Spanje van de Costa Brava is Blanes. Deze stad is niet een van de modernste, maar staat bekend om de uitstekende sfeer en is werkelijk iedere zomer bezet door Nederlandse toeristen. De grootste 2 discotheken zijn de Sala Vega en de Arena.

Lloret de Mar

In LLoret de Mar, maar enkele kilometers van Blanes af, zijn maarliefst meer dan 400 kroegen. Het is dan ook niet geheel verwonderlijk dat deze Spaanse bestemming erg in trek is bij jongeren. Het is de grootste stad aan de Costa Brava en ook hier zijn ieder jaar velen Nederlandse toeristen die graag een feestje ervan maken.

Malgrat de Mar

Ook aan de Costa Brava in Spanje ligt Malgrat de Mar, naast de gezellig uitziende straatjes en de shopgelegenheid, is er ook voldoende stapgelegenheid. Zo is er het Hollandse Straatje met onder meer het TMF-Café, Astrix en Waikiki. Malgrat de Mar ligt niet ver van Barcelona dus neem ook zeker eens de moeite om voor een dagje winkelen in Barcelona te gaan.

Salou

Aan de Costa Doroda ligt Salou, een goudgeel strand van maar liefst 13 kilometer aan een helderblauwe zee. Op de uitgebreide boulevard is het volgebouwd met allerlei winkeltjes of om lekker te eten. Ook in Salou staat het weer vol met discotheken zoals ít Gat, Enjoy en de Skihut.

Chersonissos

Chersonissos is absoluut de plek om heen te gaan op Kreta in Griekenland. De vele cafés en het beroemde Star Beach zijn toch wel plekken waar je moet zijn geweest. Verder leuke kroegen in Chersonissos zijn El Paradiso, de Matrix, het Slam café en Amnesia.

Albufeira

Albufeira is de meest bekende en populaire plaats van Portugal. De zon schijnt hier vrijwel altijd en in combinatie met een mooie blauwe zee maakt dit tot een zeer aangename vakantiebestemming. In Albufeira ligt de beroemde Strip. Hier vind je erg veel cafés, kroegen en discotheken.
© 2012 - 2017 Scg94, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Jongerenvakantie in BlanesJongerenvakantie in BlanesIeder jaar stromen massa's toeristen naar de badplaats Blanes, gelegen aan de Costa Brava in Spanje. Hieronder vallen oo…
Hoe kies je de juiste jongerenvakantie?Hoe kies je de juiste jongerenvakantie?Vele jongeren kiezen ervoor om zelfstandig met een groepje vrienden een jongerenreis te boeken. Plaatsen als Lloret de M…
Blanes, Salou of Lloret - De verschillenBlanes, Salou of Lloret - De verschillenDrie populaire vakantiebestemmingen voor jongeren aan de Spaanse Costa zijn de badplaatsen Salou, Blanes en Llorret de M…
Blanes, vakantiebestemming in SpanjeBlanes is een van de populaire badplaatsen in Spanje. Veel jongeren komen erheen om 's zomers hun vakantie te vieren.
Uitgaan in BlanesUitgaan in BlanesBlanes, een zonnige jongerenbestemming in Spanje aan de Costa Brava. Naast de leuke winkeltjes en de mooie omgeving is e…
Bronnen en referenties
  • http://costabrava.nl/
  • http://www.bestemminginbeeld.nl/vakantie/europa/spanje/costa_brava/impressies/122/uitgaan_costa_brava.html

Reageer op het artikel "Bekende bestemmingen voor jongerenvakanties"

Infoteur: Scg94
Gepubliceerd: 08-07-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!