InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Goedkope vakanties zelf plannen: naar het buitenland

Goedkope vakanties zelf plannen: naar het buitenland

Goedkope vakanties zelf plannen: naar het buitenland In Nederland moeten we het elk jaar weer doen met maar bar weinig zonuren. Een goedkope vakantie naar het warme buitenland is dan een zonnige optie. Wie wil nou niet heerlijk aan het strand liggen voor een klein prijsje. Een goedkope vakantie boeken lijkt een eitje, maar is dat wel echt zo? Kun je niet beter zelf plannen?

Goedkoop naar het buitenland

Turkije, Bulgarije of een ander oost-europees land is vaak een verleidelijke optie als het gaat om vakanties. De prijzen liggen daar een stuk lager dan in het dure Nederland. Je kunt dus met een gerust hart eens een lekkere coctail drinken en uit eten is geen aanslag op je portemonnee. Het internet staat bomvol met aanbiedingen naar goedkope bestemmingen maar vaak zit er een addertje onder het gras. Toeslagen en andere aanvullende kosten maken het eindbedrag ineens een stuk minder aantrekkelijk.

Zelf plannen

Wat te denken aan zelf plannen van een vakantie? Heb je die reisbureaus eigenlijk wel nodig? Een simpele vraag met een simpel antwoord. Wat een reisbureau kan, kan jij ook, maar dan natuurlijk goedkoper. Vluchten waren een aantal jaren geleden nog duur, tegenwoordig zijn ze vaak spotgoedkoop en de bestemmingen vermenigvuldigen zich in no-time.

Pak het slim aan

Een reisbureau, of een internetsite waar je een reis kunt boeken moet aan jou verdienen. De mensen die voor jou werken betaalt de klant dus eigenlijk en die klant ben jij! Denk daarom eens aan een andere optie. Stel je wilt op vakantie naar Spanje. Je kunt natuurlijk een reis boeken via een reisbureau (duur), maar je kunt ook zelf je vlucht boeken via een low-cost vliegmaatschappij. Te denken valt aan Ryanair of Easyjet. Voor een spotprijs vlieg je naar je bestemming.
Natuurlijk moet je ook aan overnachting denken. Dit kan bijna altijd zelf via internet. De werknemer in het reisbureau doet dat namelijk ook. Hij of zij boekt voor jou een kamer. Dat kan natuurlijk goedkoper door het zelf te doen. Een paar klikken en je hebt een kamer geboekt! Het enige waar je wel aan moet denken is tijd. Je moet alles wel goed op elkaar afstemmen want anders zit je met overlap. Plan dus wel goed. Mensen die goed plannen en goed zoeken worden beloond met vele euro’s winst.

Alles naar uw wens

Een groot voordeel van zelf boeken is natuurlijk dat alles naar je eigen wens ingevuld kan worden. Wil je wel op basis van half pension in een hotel zitten? Veel internetsites laten je denken dat een hotel op basis van half pension of all inclusive een uitstekende keus is. Geen zorgen maken om het eten, wie wil dat nou niet! Laat je echter niet verleiden! In een goedkoop land als Turkije of Bulgarije kun je gerust elke dag uit eten gaan. Het eten kost daar überhaupt niet veel. Ook hier verdienen de bureaus weer veel aan de klant door ze dure all inclusive vakanties aan te smeren. Trap hier dus niet in! Denk verder aan het feit dat als je een all inclusive, of een vakantie op basis van half pension boekt, je ook altijd in het hotel moet zijn op de tijden die het hotel zelf hanteert voor het eten. Erg vrij in tijd ben je dan dus niet meer.

Conclusie

Boek dus zelf een vakantie. Durf dit gewoon te doen, het zal ongetwijfeld goed uitpakken. Wees niet bang om de touwtjes zelf in handen te nemen. Als je zelf een vakantie boekt, lekker thuis achter de computer, zal je meer geld overhouden in het vakantieland naar wens, en zeg nou zelf: wie wil dat nou niet!

Prettige reis!
© 2011 - 2017 Kropslavinken, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkope vakanties zelf plannen: naar het buitenland"

Infoteur: Kropslavinken
Gepubliceerd: 31-03-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!