InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Besparen op een vliegvakantie naar de zon

Besparen op een vliegvakantie naar de zon

Besparen op een vliegvakantie naar de zon Een vliegvakantie naar de zon kost u eenvoudig een paar honderd euro per persoon voor een weekje vakantie. Door een aantal tips in acht te nemen kunt u eenvoudig besparen.
In de zomermaanden trekken wij Nederlanders massaal naar zonnige bestemmingen als Spanje, Griekenland en Turkije. De keuze uit de ressorts aan de bekendste kusten is zeer ruim, maar de kwaliteit is niet altijd even goed. Voordat u vertrekt moet u goed uw huiswerk doen om er achter te komen in hoeverre toeristen die er al geweest zijn, tevreden zijn over de bestemming. Om met een gezin (twee ouders en twee kinderen) naar de zon te vliegen voor tien dagen in het hoogseizoen, bent u eenvoudig €3.000 tot €3.500 kwijt. Door onderstaande tipt in uw achterhoofd te houden kunt u de totale kosten iets verlagen.

Ga op zoek naar de goedkoopste aanbieding

Zodra u eruit bent waar u naartoe gaat, hebt u nog de keuze uit tientallen reisorganisaties. Het kan u honderden euro’s besparen door de gezinsvakantie te vergelijken bij verschillende organisaties. De ene reisorganisatie kan goedkoper zijn bij vakantie “X”, terwijl een andere organisatie weer goedkoper is bij vakantie “Y”. Zodra u weet wat u exact wenst, kunt u eenvoudig gaan vergelijken. Op het internet kunt u met een paar clicken verschillende organisaties met elkaar vergelijken.

Last minute of vroegboekkorting

Door vroeg of juist laat te boeken, kunt u profiteren van interessante kortingen. De vroegboekkorting geldt, wat betreft een vakantie in het hoogseizoen, vaak al in de maanden januari en februari. De korting kan oplopen tot tientallen procenten aan korting. Op het laatste moment kunt u vaak grote kortingen krijgen door te gaan voor een last minute. Een nadeel is wel dat u wel uitsluitend nog kunt boeken wat er nog beschikbaar is. De keuze is in veel gevallen niet ruim.

Vliegen vanaf een andere luchthaven

De meest logische keuze is om te vliegen vanaf Schiphol, maar soms kunt u geld besparen door via een andere luchthaven te vliegen. In ons land zijn ook nog een aantal locale vliegvelden, waar vanuit ook vliegtuigen vertrekken naar de populairste bestemmingen. Dit kan u alleen al geld besparen aan reiskosten. U kunt in sommige gevallen nog meer geld besparen door te vliegen vanuit een vliegveld in het buitenland.

Zelf een vakantie samenstellen

De wat avontuurlijke reizigers kunnen ook geld besparen door zelf een vakantie samen te stellen. U boekt de goedkoopste vlucht en gaat op locatie op zoek naar een geschikt hotel of appartement. Dit kunt u al vanuit Nederland regelen. U moet een vlucht boeken, een verblijf en natuurlijk ook een vervoersmiddel vanaf het vliegveld naar uw hotel. Op deze manier bespaart u het geld wat de reisorganisatie er tussenuit trekt. Aan de andere kant kunt u niet profiteren van het goedkoper kunnen inkopen door de reisorganisaties.

Verdiep u goed in de vakantie, voordat u het boekt

U betaalt geen duizenden euro’s voor een vakantie die niet volledig naar wens is. Voordat u gaat boeken moet u zichzelf goed inlezen in de recensies van andere Nederlandse toeristen. Zij zijn al een keer naar de bestemming geweest, en door het door hen geschreven commentaar te lezen, kunnen u meer te weten komen over de kwaliteit van de bestemming.

Vergeet ook vooral niet om een annuleringsverzekering af te sluiten. Deze verzekering vergoedt de kosten indien u niet om vakantie kunt gaan door bijvoorbeeld een sterfgeval of ernstige ziekte in uw omgeving.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Besparen op een vliegvakantie naar de zon"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 24-01-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!