InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Naaktstranden aan de Costa Almeria

Naaktstranden aan de Costa Almeria

Een paradijs voor de naaktrecrant. Dat is de Costa Almería in het zuidoosten van Andalusië. Deze costa heeft een groot aantal naaktstranden waarvan de meeste in het natuurgebied van Cabo de Gata liggen. Je vind hier een keur aan naaktstranden. Van klein, intiem en maagdelijk tot groot en van alle gemakken voorzien.

Naturisme

Naturisme is een manier van leven in harmonie met de natuur en kenmerkt zich door gemeenschappelijk naaktrecreëren om zo zelfrespect, respect voor elkaar, de natuur en het milieu te bevorderen.

In Andalusië is de Vereniging van Naturisten en Nudisten (ANNA) actief om de ontwikkeling en het aanzien van naturisten op openbare plaatsten te stimuleren. ANNA maakt deel uit van de Spaanse Naturisten Federatie (Federación Naturista Española) die de belangen van Spaanse naturisten behartigt en op haar beurt weer aangesloten is bij de Internationale Naturisten Federatie.

Naaktstranden aan de Costa Almería

Naaktstranden zijn over het algemeen moeilijk te vinden. Dit geldt ook voor de Costa Almería waar de meeste naaktstranden behoorlijk afgelegen liggen en slechts bereikbaar zijn via een slecht begaanbare weg. Vooral in het natuurgebied van Cabo de Gata vind je veel kleine, nog maagdelijke naaktstranden. Aan de Costa Almería vind je de volgende officiële naaktstranden:

AGUA AMARGA

Cala del Plomo

Een afgelegen strand van 260 x 20 meter, gelegen tussen Aqua Amarga en Fernan Pérez en slechts te bereiken met een terreinwagen.

Cala de Enmedio

Ook dit kleine strand ligt afgelegen onder aan een steile klif. Het ligt 1 kilometer verwijderd van Cala del Plomo en is van daar te voet bereikbaar.

Playa Agua Amarga

Een druk bezocht strand van 550 x 30 meter omgeven door een appartementen complex en voorzien van faciliteiten zoals douches, toiletten en restaurants. Het wordt bijna niet als naaktstrand beschouwd en voornamelijk bezocht door niet naturisten.

CABO DE GATA - Playa Ancón
Een strand van maar liefst 4,5 kilometer lengte, dichtbij het plaatsje Cabo de Cata. Er zijn geen faciliteiten maar het strand wordt wel schoongehouden.

CARBONERAS - Playa El Algarrobico
Dit strand ligt dicht bij Carboneras in de richting van Mojácar. Er is een parkeerplaats en er zijn prullenbakken voor het overige zijn er geen faciliteiten.

EL EJIDO - Playa El Príncipe / El Sabinar
Op dit afgelegen strand van meer dan 5 kilometer lengte kun je in absolute stilte genieten. Er zijn geen voorzieningen. Het strand is te bereiken vanuit Roquetas de Mar. Volg de zandweg richting de zoutpannen. Bij Charcón del Flamenco kun je parkeren en vandaar is het slechts 5 minuten lopen naar het strand.

LAS NEGRAS - Cala San Pedro
Een mooi en geïsoleerd strand gelegen in een kleine baai en omringd door ruines en grotten die door hippiegemeenschappen worden bewoond. Om er te komen neem je de auto omhoog naar Cerro Gordo. Let op de weg wordt alsmaar smaller en kan gevaarlijk zijn. Vandaar moet je naar benden lopen om de baai te kunnen bereiken.

MOJACAR

Playa El Sombrerico

Een van de mooiste stranden in deze omgeving. Het strand is 600 meter lang. In de zomer is er een chiringuito en er is een picknickplaats. Het strand is te voet of per fiets te bereiken, vanaf Playa del Castillo de Macenas. Volg de borden “chiringuito Macenas”.

Playa Castillo de Macenas

Een groot strand van bijna 1,5 kilomter lengte met chiringuitos, een picknickplaats en EHBO-post. Het strand ligt aan de weg van Mojácar naar Carborneras en is eenvoudig te bereiken

ROQUETAS DE MAR - Playa Cerrillos
Op dit meer dan 7 kilometer lange strand zijn geen voorzieningen. Er zijn slechts twee kleine parkeerplaatsen.

SAN JOSÉ

Playa Carbón

Een klein en afgelegen strand, te bereiken via een slechte weg en vanaf de parkeerplaats te voet te bereiken.

Cala media Luna

Dit kleine, intieme strand vlakbij Playa El Monsul en Playa los Genoveses wordt uitsluitend door nudisten bezocht.

Playa El Mónsul

Dit strand van 300 x 45 meter is te bereiken via een slecht begaanbare weg. Er bevindt zich een kleine parkeerplaats en alleen in de zomermaanden is er een restaurant.

Cala Barronal

Een klein, afgelegen en nog maagdelijk strandje van 70 meter lengte. Het strand is te bereiken via El Mónsul.

Cala Chica

Ook een klein en afgelegen strand van 225 meter lengte. Het is moeilijk te bereiken, slechts lopend vanaf Playa de los Genoveses. Een hele onderneming aangezien je moet klimmen en dalen om uiteindelijk via een kloof op het maagdelijke strand te komen.

Cala de los Amarillos

Een afgelegen strand van 620 meter lengte in de buurt van Playa los Genoveses.

Playa de los Genoveses

Dit strand wordt beschouwd als een van de mooiste van de Andalusische kust. Het bijna 1200 meter lange strand ligt in een kleine baai omgeven met pijn- en eucalyptusbomen. Er is een kleine parkeerplaats, er zijn picknickplaatsen en prullenbakken. Voor het overige zijn er geen voorzieningen.

VERA

Playa El Playazo

Een 4 kilometer lang strand dat wordt omgeven door huizen, een hotel en een camping. Het eerste deel van het strand is bedoeld voor niet naturisten en de laatste 1.400 meter van het strand is aangewezen als naaktstrand. Er zijn restaurants, douches en toiletten. Het strand is eenvoudig te bereiken en ligt aan de weg van Garrucha naar Villaricos. Aan het strand bevindt zich ook het naturistenhotel Hotel Vera Club Playa.

Playa La Carolina

Dit 1.300 meter lange strand ligt aan de weg van Aguilas naar Garrucha. Het heeft een picknickplaats en prullenbakken.

Lees verder

© 2010 - 2017 Zalomeya, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Naaktstranden aan de Costa TropicalAan de grillige kust van de Costa Tropical in het zuiden van Andalusië bevinden zich prachtige stranden Een aantal van d…
Naaktstranden aan de Costa DoradaNaaktstranden aan de Costa Dorada bevinden zich soms in kleine, afgelegen baaien maar ook op grote brede zandstranden wa…
Naaktstranden aan de Costa del Maresme en Costa del GarrafNaaktrecreatie is in de provincie Barcelona in de autonome regio Catalonië blootgewoon. Zowel aan de Costa del Maresme a…
Naaktstranden aan de Costa de la LuzAan de Costa de la Luz vind de liefhebber van naaktrecreatie een keur aan naaktstranden. De Costa de la Luz beslaat de k…
Naaktstranden aan de Costa BravaDe vele badplaatsen aan de Costa Brava in het Spaanse Catalonië zijn populair onder Nederlandse vakantiegangers. In de z…
Bronnen en referenties
  • www.naturismo.org

Reageer op het artikel "Naaktstranden aan de Costa Almeria"

Infoteur: Zalomeya
Laatste update: 18-08-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Naaktstranden Andalusie
Schrijf mee!