InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Goedkoop vliegen naar Zuid-Afrika vanuit Nederland en België

Goedkoop vliegen naar Zuid-Afrika vanuit Nederland en België

Goedkoop vliegen naar Zuid-Afrika vanuit Nederland en België Zuid-Afrika heeft als vakantiebestemming heelwat te bieden aan de doorsnee toerist, denk maar aan het gunstige klimaat en haar unieke ligging. Zuid-Afrika is dankzij haar natuurlijke rijkdommen een van de meest welvarende landen van Afrika geworden. De organisatie van het WK Voetbal 2010 zorgde bovendien voor een economische heropleving. De grote toeristische trekpleister van het land is Kaapstad of Capetown, de wereldberoemde stad op het uiteinde van het Afrikaanse continent. Vanuit Schiphol kan je naar Kaapstad en Johannesburg vliegen met een directe vlucht, vanuit België alleen via indirecte vluchten.

Vliegen naar Zuid-Afrika

Zuid-Afrika is helemaal in het zuiden van het Afrikaanse continent gelegen en kent een rijke geschiedenis. De Vereenigde Oost-Indische Compagnie sloeg in Zuid-Afrika haar tenten op onderweg naar het oosten. Zuid-Afrika was een belangrijk station in de lange tocht naar het oosten van de ontdekkingsreizigers en avonturiers en haar uiterste zuidelijke punt kreeg de naam Kaap de Goede Hoop. Zuid-Afrika kent een woelig verleden dat haar oorzaken heeft in de strijd tussen Nederlandse en Britse kolonisten en de sociale gevolgen van de apartheid. Een van de belangrijkste toeristische trekpleisters van het land is de wereldberoemde Tafelberg in Kaapstad.

Luchthaven Kaapstad

Kaapstad is het bloeiende epicentrum van Zuid-Afrika en dankt haar naam aan de wereldbekende Kaap de Goede Hoop. Het is naast Johannesburg en Bloemfontein een van de drie hoofdsteden van het land. Kaapstad of Capetown is ook het centrum van de wetgevende macht van Zuid-Afrika. Haar internationale luchthaven (luchthavencode CPT) is een van de drukste luchthavens van Zuid-Afrika. Door haar unieke ligging en haar bijzondere ligging, op het uiterste zuidelijke puntje van het Afrikaanse continent, trekt Capetown ook veel toeristen aan.

Zuid-Afrika: klimaat

Zuid-Afrika heeft een gunstig klimaat dat de positieve invloed ondervindt van de oceaan. Hierdoor vind je ook heelwat wijnbouw in Zuid-Afrika. Onder meer dankzij haar uitgebreide natuurlijke rijkdommen zoals goud, koper, aardgas en diamanten is Zuid-Afrika een van de meest welvarende landen van Afrika. Toch is er nog relatief veel werkloosheid en criminaliteit. In 2010 organiseerde Zuid-Afrika het wereldkampioenschap voetbal, wat zorgde voor een boost voor de economie.

Vliegreis Zuid-Afrika: duur en prijs

Een vliegreis naar Kaapstad, Johannesburg of andere Zuidafrikaanse luchthavens duurt ongeveer 11 à 12 uur. De kostprijs is verschillend naargelang de luchtvaartmaatschappij en de vlucht (rechtstreeks of onrechtstreeks). Doorgaans liggen de prijzen tussen de 800 en de 1100 euro in economy class.

Vanuit Nederland

Schiphol - Kaapstad

KLM: directe vlucht

Schiphol - Johannesburg

KLM: directe vlucht

Vanuit Nederland kan je ook indirecte vluchten nemen naar bestemmingen in Zuid-Afrika. Hier alvast enkele voorbeelden vanuit Schiphol:
  • Turkish Airlines naar Kaapstad: via Istanbul
  • South Afrikan Airways naar Johannesburg: via Frankfurt, München
  • Emirates naar Durban: via Dubai
  • British Airways: via Londen

Vanuit België

Vanuit België kan je alleen met een onrechtstreekse vlucht naar een bestemming in Zuid-Afrika vliegen. Een overzicht:

Brussel - Kaapstad

  • KLM
  • BMI
  • Etihad Airways
  • Lufthansa

Brussel - Johannesburg

  • KLM
  • Iberia
  • TAP
  • BMI

Brussel - Durban

Lufthansa

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop vliegen met South African AirwaysGoedkoop vliegen met South African AirwaysAls je goedkoop vliegen wil, dan doe je dat nauwelijk meer vanaf Schiphol, maar kijk je over de grens, naar België of Du…
WK Voetbal 2010: Stadions, potten, loting en speelschemaHet WK voetbal 2010 wordt gehouden in Zuid Afrika. Het vindt plaats van 11 juni tot 11 juli 2010. Er zijn 32 deelnemende…
Air Mauritius tickets: goedkoop vliegen naar MauritiusAir Mauritius tickets: goedkoop vliegen naar MauritiusMauritius in de Indische Oceaan is een prachtig eiland. Als je er naartoe wil vliegen heb je een beperkt aantal opties.…
Speelschema WK voetbal 2010Op 11 juni zal het wereldkampioenschap voetbal van start gaan. Het WK 2010 zal plaatsvinden in Zuid-Afrika. De laatste w…
Bronnen en referenties
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Kaapstad, bezocht op 15/09/2015.
  • http://www.kaapstadmagazine.nl/vliegtickets-kaapstad-zuid-afrika, bezocht op 15/09/2015.

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar Zuid-Afrika vanuit Nederland en België"

Reactie

Jaap, 05-06-2013 13:48 #1
Op deze site word er nog gesproken van WK 2010. Worden deze sites nog opgeschoond?

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 30-09-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Goedkope vliegtickets
Reacties: 1
Schrijf mee!