InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Goedkoop vliegen naar de Provence vanuit Nederland en België

Goedkoop vliegen naar de Provence vanuit Nederland en België

Goedkoop vliegen naar de Provence vanuit Nederland en België De Provence is een regio in het zuiden van Frankrijk die staat voor zon, zee, wijn en lekker eten. De kwaliteit van het leven wordt hier hoog in het vaandel gevoerd, en de streek heeft dan ook een grote aantrekkingskracht op levensgenieters en toeristen. Naast de prachtige natuur is ook de Azurenkust een van de grootste troeven van de Provence. Je kan relatief goedkoop naar de Provence vliegen vanuit verschillende luchthavens in Nederland en België. De populairste bestemming is het prachtig aan de Baie des Anges gelegen Nice. Andere bestemmingen in de Provence die je makkelijk per vliegtuig kan bereiken zijn onder meer Marseille, Toulon en Carcassonne. Welke luchtvaartmaatschappijen bieden vliegtickets aan naar de Provence?

Provence: zon en gastronomie

De Provence is een prachtige regio in het zuiden van Frankrijk die staat voor zon, wijn en lekker eten. Zuid-Frankrijk is dan ook een gebied waar jaarlijks duizenden toeristen naartoe trekken om er hun zomervakantie door te brengen. Voor veel Nederlanders is de Provence een gedroomde bestemming om met de wagen of de camper te bezoeken. Denk maar aan het rustige heuvelachtige binnenland van de Provence met haar pittoreske dorpjes en betoverende natuurgebieden. Zowat overal in de Provence kan je terecht voor heerlijke gastronomische gerechten.

Provence: strand en zee

De Provence heeft niet alleen een prachtige natuur te bieden, maar ook een magnifieke kust: de Côte d'Azur of Azurenkust. De Azurenkust heeft tal van charmante badplaatsen waar je elke zomervakantie op de koppen kan lopen, denk maar aan het bekende dorp Saint-Tropez of het exclusieve Cannes, waar jaarlijks het filmfestival wordt georganiseerd. Voorts heb je de levendige hoofdstad van de Provence-regio: Marseille. Marseille staat bekend voor haar grote haven, haar warmhartige bevolking en de plaatselijke voetbalclub. Tenslotte kan je een bezoekje brengen aan Nice, dat enig mooi gelegen is aan de Baie des Anges of de Engelenbaai.

Luchthaven van Nice

Ook op het vlak van de bereikbaarheid via de lucht heeft de Provence vele troeven. Vanuit Nederland en België kan je naar verschillende luchthavens vliegen, waarvan de luchthaven van Nice de grootste is. De luchthaven van Nice (internationale luchthavencode: NCE) is een van de drukste luchthavens van Frankrijk en trekt zowel toeristen, cultuurliefhebbers, zonnekloppers als zakenmensen aan. Nice is de vijfde grootste stad van Frankrijk en combineert een mondain karakter met culturele troeven. Haar grootste voordeel is wellicht haar ligging aan de prachtige baai "Baie des Anges" (Engelenbaai), maar ook het feit dat zowel Cannes als Monaco dichtbij zijn. Voorts kan je ook naar Marseille, Toulon en Carcassonne, dat meer in het zuidwesten van Frankrijk gelegen is.

Vliegen naar de Provence vanuit Nederland

vanuit Schiphol

  • KLM naar Nice
  • Transavia naar Nice
  • Air France naar Nice
  • KLM naar Marseille
  • Air France naar Marseille
  • Transavia naar Toulon

vanuit Rotterdam

  • Transavia naar Nice

vanuit Eindhoven

  • Transavia naar Nice
  • Ryanair naar Marseille

Vliegtickets naar de Provence vanuit België

vanuit Brussel

  • Brussels Airlines naar Nice
  • Easyjet naar Nice
  • Lufthansa naar Nice
  • Brussels Airlines naar Marseille
  • Jetairfly naar Marseille
  • Jetairfly naar Toulon

vanuit Charleroi

  • Ryanair naar Marseille
  • Ryanair naar Carcassonne

vanuit Antwerpen

  • Air France naar Toulon

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.vliegtickets.be/bestemmingen/europa/frankrijk/nice, bezocht op 15/09/2015.

Reageer op het artikel "Goedkoop vliegen naar de Provence vanuit Nederland en België"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 07-11-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Reizen Zuid-Frankrijk
Schrijf mee!