InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Guadiaro Vallei en het Bergmassief van Libar (Zuid-Spanje)

Guadiaro Vallei en het Bergmassief van Libar (Zuid-Spanje)

Guadiaro Vallei en het Bergmassief van Libar (Zuid-Spanje) Deze zone bestaat uit de gemeenten Benaojan, Cortes de la Frontera, Jimera de Libar en Montejaque. Het is het gebied waar de Guadiaro rivier stroomt en waar de Natuurparken van de Sierra de Grazalema en Los Alcornocales in de provincie van Malaga binnenkomen. Een prachtig natuurgebied met heel veel wandelroutes.

De Guadiaro Rivier

De Guadiaro rivier is in debiet en lengte de belangrijkste rivier van de Serrania van Ronda en loopt parrallel met de spoorweg die Bobadilla met Algeciras verbindt. Naast de belangrijkste woonkernen van deze zone zijn er ook de stationswijken van Benaojan/Montejaque, Jimena de Libar, Cortes de la Frontera - Cañada del Real Tesoro en El Colmenar (station van Gaucin) - waar enige mensen wonen.

Wandelroutes

Het is mogelijk om tochten te doen waarbij men te voet kan door gaan en met de trein kan terugkeren. Op die manier kunnen zowel kinderen als volwassenen en oudere personen van deze prachtige Guadiaro vallei genieten, zonder al te grote inspanningen.

Plaatsen te bezichtigen langs de Guadiaro vallei en het Bergmassief van Libar

Buiten de vele prachtige dorpjes loont het zeker de moeite om de volgende plaatsen te bezichtigen.

De Hundidero-Gato doorgang
Dit is een onderaardse doorgang met een lengte van 4,5 km, ideaal voor speleologie met een gespecialiseerde organisatie. Zowel het gebied van de Hundidero als de Cueva del Gato (de Grot van de kat), zijn stukjes prachtige natuur die zeer zeker het bezoeken waard zijn.

Cueva de la Pileta
In deze grot van de Pileta zijn een belangrijke reeks voorhistorische muurschilderingen te zien met als belangrijkste de "Yegua Preñada" (de zwangere merrie), die in haar tijd de vrouwelijke vruchtbaarheid symboliseerde en die vandaag de dag het symbool van de Serrania van Ronda aan het worden is.

Los Llanos de Libar (de vlaktes van Libar)
Los Llanos de Libar bevatten één van de belangrijkste moerasvelden van Andalusië. De route met een lengte van 17 km tussen Cortes de la Frontera en Montejaque is één van de toproutes van de Serrania van Ronda. Een deel ervan vormt een stuk van het GR7 pad, dat Tarifa met Athene verbindt.

Het Nazari dorp
Dit interessante project is gesitueerd in de buurt van het station van Cortes de la Frontera en stelt een nederzetting op het platteland voor uit het "Nazari" Tijdperk. Wanneer het project klaar is, zal het een beeld geven van hoe men leefde op het platteland in de periode dat het Alhambra van Granada gebouwd werd.

Natuurmonument "Cañon de los Buitreras" (De kloof van de Gieren)
Cañon de los Buitreras ligt op de grenzen van Cortes de la Frontera, Bennarabe en Benalauria en is een paradijs voor avontuurlijke sportliefhebbers. Verschillende reisbureau's die, actieve vakantie aanbieden, organiseren afdalingen van deze kloof met gespecialiseerde monitors en met het aangepaste materiaal om deze afdaling veilig te laten verlopen.

Lees verder

© 2010 - 2014 Gertrudis, gepubliceerd in Buitenland (Reizen en Recreatie) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wandelroute van Benaojan naar Jimera de Libar (Zuid-Spanje)Wandelroute van Benaojan naar Jimera de Libar (Zuid-Spanje)De wandelroute van Benaojan naar Jimera de Libar loopt door de Guadiaro Vallei (Valle de Guadiaro). Aan de voet van de S…
Prehistorie in de Serranía de Ronda (Zuid Spanje)Prehistorie in de Serranía de Ronda (Zuid Spanje)Het centrum "La Algaba" is een privé initiatief van een aantal mensen die willen aantonen dat de natuur respect verdient…
Toerisme in de Serrania de Ronda (Zuid-Spanje)Toerisme in de Serrania de Ronda (Zuid-Spanje)Als toerist heb je heel veel mogelijkheden wanneer je, je vakantie in Spanje, meer specifiek in de Serrania de Ronda (An…
Setenil - Zuid SpanjeSetenil - Zuid SpanjeSetenil de las Bodegas is een wit dorpje in de provincie Cadiz dat ten onrechte amper beschreven wordt in reisgidsen ove…
Dagtrips vanuit Ronda (Zuid-Spanje)Dagtrips vanuit Ronda (Zuid-Spanje)Ronda (Andalusië) is een ideale vakantiebestemming, niet alleen omdat het zo historisch is, maar je kan vanuit Ronda hee…
Bronnen en referenties
  • Plan de Dinamización del Producto Turístico en eigen ervaring

Reageer op het artikel "Guadiaro Vallei en het Bergmassief van Libar (Zuid-Spanje)"

Infoteur: Gertrudis
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!