InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Fairyland Santaworld: Welkom in de wereld van de kerstman

Fairyland Santaworld: Welkom in de wereld van de kerstman

Welkom in Fairyland Santaworld.... De wereld van de kerstman. Dit park is vooral speciaal omdat hier de kerstman woont en werkt. Bekijk zijn werkplek, zijn huis en neem plaats in de schoolbanken van de kerstmannen-school. Maar er is meer te doen: elfjes, trollen en kabouters maken dit park tot een geweldig sprookjesachtig geheel.

Algemene informatie

Tomteland of Fairyland Santaworld in Zweden ligt in de provincie Dalarna aan het Siljanmeer dicht bij Mora. Het park is gemakkelijk te vinden, het wordt namelijk duidelijk aangegeven door middel van grote borden. Het parkeren is gratis en met het toegangsbewijs kan je het park twee dagen bezoeken. Dit park is echt een bezoek waard en zeer geschikt voor de hele familie.

Het avonturenprogramma

Om 10 uur start het avonturenprogramma. Alle deelnemers worden helpers van de kerstman. Er is een krachtige kerstbal die allerlei gevaren zoals heksen, elfen, draken en trollen moet trotseren om bij het einddoel te komen...

Op verschillende tijden van de dag wordt het programma voortgezet. De stukjes zijn in het Zweeds, maar met wat fantasie voor iedereen gemakkelijk te volgen. Het programma speelt zich af door het hele park. Zo komen de trollen tevoorschijn uit het bos op de bergen. Tussendoor valt er héél véél te zien! Denk bijvoorbeeld aan het trollenhuis en ervaar hoe trollen leven en werken. Ook het kabouterdorp is te vinden in de bossen op de bergen. Op het grote plein, het centrum van het park, kom je allerlei figuren tegen, zoals heksen op rolschaatsen, draken, elfen, kabouters en zelfs de sneeuwpop kan je daar zien. Natuurlijk is daar ook van alles te eten en te drinken, vooral ijs! Want daar zijn ze in Zweden dol op.

De wereld van de kerstman

Ook héél belangrijk in Tomteland is de kerstman. Hij woont en werkt daar hoogst persoonlijk. Iedereen mag zijn grote huis
bewonderen en bekijken hoe hij slaapt, eet en werkt. Zijn huis staat natuurlijk vol met cadeautjes die straks allemaal weggegeven worden. Kleine kinderen mogen hun speen in de kerstboom hangen en dan geeft de kerstman als beloning hiervoor een cadeautje.

Één keer per dag is de kerstmanschool geopend en kunnen de kinderen leren hoe je kerstman kan worden. Natuurlijk vind je er ook rendieren die speciaal worden opgeleid om te leren springen en ook leren ze hoe ze voor een slee moeten rennen. Dat zijn toch taken die heel belangrijk zijn voor de rendieren van de kerstman.

Tijdens de wandeling door het park kom je allerlei doe-dingen tegen zoals hoefijzer werpen, goud zoeken, vissen in het meer, maar ook varen op een vlot of waterfietsen. Let wel op, want na 15 augustus is het park alléén ís middags open en is er geen avonturenprogramma meer. Maar evengoed valt er dan nog genoeg te zien.

Lees verder

© 2009 - 2017 Saskiaw, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kerstmis informatieKerstmis informatieWat gebeurde er met de eerste kerst, en wat is de eigenlijke betekenis ervan. Waar komt de kerstman eigenlijk vandaan?
Kerst gewoontesKerst of kerstmis is een belangrijk jaarlijks feest voor iedereen. De oorspronkelijke gedachte achter kerst is de geboor…
Kerstvieringen over heel de wereldIn elk land wordt er kerst gevierd, elk op zijn eigen manier. Lees hoe ze over de hele wereld kerst vieren. Hoe wordt er…
Kermis in AlmeloIn de eerste week van september wordt traditioneel de kermis georganiseerd in Almelo. Daarnaast wordt er nog een kermis…
Hoe wordt kerst wereldwijd gevierd?Hoe wordt kerst wereldwijd gevierd?Wij vieren in Nederland kerst met de familie of het gezin. Er staat een kerstboom in de woonkamer, met misschien wel een…

Reageer op het artikel "Fairyland Santaworld: Welkom in de wereld van de kerstman"

Infoteur: Saskiaw
Gepubliceerd: 03-09-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Zweden
Schrijf mee!