InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Las Vegas: Hotels aan de Strip

Las Vegas: Hotels aan de Strip

Las Vegas: Hotels aan de Strip Las Vegas, de stad waar miljoenen bezoekers per jaar komen en waar je ontzettend veel kunt gokken. De gokautomaten staan in de meest prachtige hotels, die het vermelden zeker waard zijn. Wat kun je allemaal vinden in deze bijzondere stad? Welke hotels zijn er allemaal die je zeker eens moet bezoeken en wat kun je verwachten?

Las Vegas

Las Vegas, iedereen heeft er wel eens van gehoord, of is er al eens geweest. De stad ligt in Nevada, maar is niet de hoofdstad van deze staat. Dat is namelijk Carson City. Een stuk minder bekend dan Las Vegas. In Las Vegas komen ieder jaar meer dan 35 miljoen toeristen. Voor al deze toeristen zijn er meer dan 135.000 hotelkamers en 125.000 gokautomaten.

Las Vegas staat bekend om de gokkasten, de trouwkapellen en de bijzondere mensen. Ook heel bekend zijn de vele hotels die in Vegas te vinden zijn. De hotels zijn allemaal even speciaal en hebben allemaal een bijzonder thema. Je kunt er als bezoeker gemakkelijk naar binnen gaan en naar één van de shows kijken die daar te vinden is.

De belangrijkste hotels

(Alfabetisch gerangschikt)

Bellagio

Het Bellagio is het meest luxe hotel op de Strip. Er zijn bloemen uit de botanische tuinen en prachtige kunstobjecten. Ieder kwartier kun je een fonteinshow buiten het hotel zien. Het is gemaakt met een combinatie van licht, geluid en water. Het is de beste gratis show van Vegas.

Ceasars Palace

Wanneer je in dit hotel loopt, zal het net lijken of je in het oude Romeinse rijk bent beland. Er zijn diverse shows te zien en je kunt ook een 3D-film bekijken.

CircusCircus

Dit hotel ziet eruit als een grote circustent. Binnen is er een heus pretpark te vinden en er worden ook diverse circusshows gehouden gedurende de dag. Het pretpark wordt rond Halloween omgetoverd in een spooky pretpark.

Luxor

Het Luxor hotel is een zwarte piramide. De piramide komt overeen met de Egyptische piramide van Toetanchamon. Binnen in het hotel zul prachtige beelden treffen, allemaal in het thema van Egypte.

Mirage

Het Miragehotel heeft een tropische stijl. Binnen is een aquarium met honderden verschillende soorten vissen en haaien. Het geheel is ingericht met prachtige bananenbomen en andere tropische planten.

New York New York

Hotel New York New York valt meteen op. De skyline van New York is precies nagemaakt. Er is ook een grote achtbaan die door de skyline van New York gaat.

Paris

In hotel Paris kun je alles vinden wat met Parijs te maken heeft. Het meest opvallende is wel de Eiffeltoren, die precies is nagemaakt. Alleen is deze een stuk kleiner dan de echte versie. Binnen in het hotel kun je nog veel meer replica’s vinden. Als je hierin rondloopt, ben je even vergeten dat je in de drukte van Las Vegas zit.

Sahara

In dit hotel kun je de oosterse sfeer goed meemaken. Alles staat in het teken van het Midden Oosten en er zijn een paar zeer voordelige 'all you can eat' buffetten.

Stratosphere Tower

Dit hotel heeft 113 verdiepingen en is daardoor een hoge toren. Overal in Las Vegas kun je dit hotel zien. Bovenop de toren zitten drie attracties: Twee achtbanen en de ‘big shot’, waarin je recht omhoog wordt geschoten. De Big shot is de hoogste attractie ter wereld.

Treasure Island

Dit hotel heeft een piratenthema. Alles wat met piraten te maken heeft, kun je hier vinden. Er worden ook regelmatig spectaculaire shows gegeven.

Venetian

In dit hotel kun je Venetië zien. Er is echt water met gondels en het plafond is zo gemaakt dat het net lijkt of je buiten bent. De kamers in dit hotel horen bij de grootste op the strip in Las Vegas. Wil je echte luxe, dan moet je dus hier heen gaan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Las Vegas; bezienswaardigheden en tipsLas Vegas is erg leuk om een keer heen te gaan. Je kan voor een weekend gaan, maar aangezien er redelijk veel te zien en…
Las Vegas: de verrassendste uitjesLas Vegas: de verrassendste uitjesIn Las Vegas kun je meer dan alleen gokken... ontdek alle mogelijkheden van deze wereldstad en laat je betoveren! Al bli…
Encore Las Vegas: Las Vegas hotelEncore Las Vegas: Las Vegas hotelEncore Las Vegas is een jong hotel dat gelegen is op de Strip in Las Vegas. Het hotel wordt vaak afgekort tot gewoon ‘En…
Geschiedenis van Las VegasWhat Happens in Vegas, Stays in Vegas.... De bekende zin die je vast weleens gehoord hebt. Las Vegas ook wel Sin City ge…
Een blik op ... Las Vegas in Nevada, VSEen blik op ... Las Vegas in Nevada, VSHet is de grootste speeltuin voor volwassenen die je in gans Amerika kan vinden. Las Vegas is met zijn goktempels en gig…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Las Vegas: Hotels aan de Strip"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 29-05-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Special: Amerika
Schrijf mee!