InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Stranden op Tenerife

Stranden op Tenerife

Stranden op Tenerife Heerlijk genieten op één van de vele stranden die Tenerife u biedt! De stranden zijn anders als op Fuerteventura of Gran Canaria, ze zijn klein en bezitten donker zand. Een andere, unieke ervaring.

De mooiste stranden van Puerto de la Cruz

  • Playa Jardin Dit strand bestaat uit 3 baaien met bovenaan een schilderachtige, aangelegde tuin van 17.000 m2. Er zijn cafés, een restaurant, wandelpromenades, zonneterrassen en een kiosk voor muzikale evenementen aanwezig.
  • Playa Martianez Een kleine baai aan de nieuw aangelegde promenade.
  • Lago Martianez Het wereldberoemde aangelegde meer aan de rand van de zee, de trots van Puerto de la Cruz. Het bezit een traditionele bouwstijl, Canarische flora, prachtige omliggende tuinen, lange wandelpaden en originele sculpturen.
  • Bollullo Een kleine baai, welke te voet van Puerto de la Cruz bereikbaar is.
  • El Socorro Een zandstrand gelegen in een kleine baai. Er zijn hoge golfen en het is ideaal voor windsurfen.

De mooiste stranden van het zuiden

  • Playa Fañabe Een nieuw aangelegd, grote zandstrand met veiligheidsvoorzieningen. Omzoomd met een nieuw aangelegde wandeldijk, welke langs vele open terrassen en restaurants loopt.
  • Playa del Duque Een donkerkleurige strand met rustig kustwater, gelegen aan de noordelijke kant van Costa Adeje. Het is het strand van het vijfsterrenhotel Bahia del Duque. Één van de mooiste stranden van het zuiden.
  • Playa de Los Cristianos Van een klein vissersdorpje uitgegroeid tot een toeristische trekpleister. Los Cristianos bezit een nieuw, wijd strand met lichtgekleurd zand.
  • El Médano Achter de luchthaven (met zeer weinig overlast) buiten het dorp vindt u het wijde strand van El Médano met goede surfmogelijkheden.

Overige stranden op Tenerife

  • Playa de la Candelaria Vlakbij de basiliek ligt het brede vulkaanzandstrand van Candelaria. Let echter op de voor sterke stromingen en golven, blijf bij de kusstrook zwemmen. Verderop vindt u Playa Charquito, wat veiliger is. Candelaria biedt vele restaurants gespecialiseerd in verse vis.
  • Playa de las Teresitas Een hel zandstrand met een golfbreker, gelegen op ongeveer 10 kilometer van de hoofdstad Santa Cruz. Het is één van de mooiste stranden van Tenerife. Het strand is 1,5 kilometer lang en het zand is afkomstig uit de Afrikaanse Sahara.
  • Playa de Los Roques Een wild, romantische baai met rotsen. Het strand bestaat uit zwart lavazand. Alleen bereikbaar te voet vanuit Taganana. Wandelt u naar het zuiden, komt u enkele baaitjes tegen.
  • Playa de San Marcos Een klein strandje gelegen in een baai, in de buurt van Icod de los Vinos. Soms is hier een sterke stroming en golven aanwezig.
  • Garachico Een natuurbekken in een lavaklip, met een steenachtig strandje. Een erg mooi gebied.
  • Los Gigantes Een klein zandstrand naast de steile rotsen, waar Los Gigantes zo beroemd om is.
  • Playa de Arena Een fijn, donker vulkaanzand met palmen en bloemen. Een mooi strand met een geweldig zicht op de kliffen van Los Gigantes.
  • Playa Paraiso Een zeewaterbekken.
  • El Laguillo Een zwembadcomplex in Los Gigantes.
  • Playa de Masca Dit strand is te voet bereikbaar of per boot. Te voet gaat u een redelijk zware afdaling tegemoet van ongeveer 3 uur. Vanaf de jachthaven van Los Gigantes of vanaf Playa San Juan bereikt u het strand per boot. Het strand bezit keien en zwart vulkaanzand.

Let erop dat vooral bij kleine open stranden soms gevaarlijke stromingen en hoge golven zijn. Zwem om deze reden niet te ver weg. Op de grote stranden geven vlaggen u aanwijzing met betrekking tot het zwemmen:
  • Groene vlag Ideaal zwemweer
  • Gele vlag Zwemmen op eigen risico
  • Rode vlag Zwemmen verboden
Gerelateerde artikelen
Playa de las Americas - TenerifePlaya de las Americas - TenerifeInformatie over de badplaats in het zuiden van tenerife, Playa de Las Americas. De mogelijkheden in de plaats zelf en ex…
Whale Watchen op Tenerife (Spanje)Whale Watchen op Tenerife (Spanje)Op het Canarische Eiland Tenerife is van alles te doen voor toeristen, waaronder een tocht op zee om walvissen en dolfij…
De stranden van Gran CanariaDe stranden van Gran CanariaGran Canaria, dat tot de Canarische Eilanden behoort, is één van de toppers voor een ideale zonvakantie vanwege het guns…
Tenerife, wereld vol contrastenTenerife, wereld vol contrastenHet veelzijdige en zonnige Tenerife heeft letterlijk en figuurlijk een hoogtepunt dat je niet mag missen: De Pico del Te…
Goedkoop vliegen naar Tenerife - Canarische EilandenGoedkoop op vakantie naar Tenerife met RyanAir, Transavia, Air Berlin, Condor, ThomasCook, ArkeFly, Jetairfly en TUIfly.…

Reageer op het artikel "Stranden op Tenerife"

Infoteur: Jootje
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!