InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Buitenland > Trendy reisbestemming - Curaçao

Trendy reisbestemming - Curaçao

Is Curaçao een trendy reisbestemming? Ja, waarom niet. Hier vind je niet alleen maar zon, zee en strand, maar ook een hele reeks op en top trendy activiteiten, beach bars, restaurants en verblijven doe je natuurlijk in een trendy hotel.

Design hotel

Voor een verblijfplaats op Curaçao zijn er mogelijkheden zat. Er is een fantastisch aanbod van prachtige, luxueuze resorts met alles erop en eraan tot appartementjes met uitzicht op zee. Maar je kunt ook kiezen voor een design en dus trendy logement, iets dat er echt helemaal uitspringt zoals het nieuwe Papagayo Beach & Design Hotel op een half uurtje van Willemstad. De Nederlandse architect Cees den Heijer is er in geslaagd om via een innoverende design een perfect samenspel te creëren tussen het tropische klimaat en een comfortabel verblijf. Er is in dit hotel een allesomvattende guest service, inclusief sport en wellness. Het sfeervolle Speciality Restaurant Papagayo staat aangeschreven als een van de beste restaurants van Curaçao.

Lokale kunst

Zonnen, zwemmen en luieren op Curaçao kunnen afgewisseld worden met heel verrassende activiteiten, zoals een kennismaking met de wereld van de kunst en van de design op het eiland. Er is bijvoorbeeld Mon Art Gallery, centraal gelegen in het Riffort van Otrobanda in Willemstad. Je maakt er kennis met het werk van Caribische kunstenaars en ontwerpers, met schilderijen, foto’s, beelden, zilveren sieraden, ringen. Hier krijg je via de kunst een gans andere kijk op de architectuur en de natuur van Curaçao, je gaat het eiland en zijn bewoners beter begrijpen. Je kunt er originele kunst en juwelen vinden.

Zelf creatief aan de slag!

Wie weet, ontdek je tijdens je vakantie op Curaçao, verborgen talenten. Dat is perfect mogelijk want op Curaçao kun je trendy cursussen en lessen volgen, zoals een schildercursus bij kunstenares, en voormalig Miss Curaçao, Nena Sanchez die haar inspiratie vindt in het landschap van Curaçao en de pracht van het eiland in felle kleuren op canvas vastlegt. De setting is schitterend, aan een landhuis met zicht op de zoutpannen van Saliña. Misschien heb je zin om juwelen te maken met natuurlijke materialen. Het kan, tijdens een design-workshop in het atelier van Evelien Sipkes. Het is daar ook mogelijk andere vaardigheden uit te proberen, tijdens een lessenreeks keramiek of batik. Je kan er natuurlijk ook gewoon mooie artefacts kopen voor thuis. Bij Serena’s Art Factory kan je je eigen persoonlijke Chi Chi te maken. Chi Chi staat op Curaçao als de oudste zus in het gezin, vaak voorzien van enige rondingen. Op straat of bij de mensen thuis zal je op Curaçao dan ook vaak ‘Chi Chi’ horen.

Natural healing

De trend van terug naar de natuur is al een tijd geleden ingezet, maar nog altijd gangbaar. Zoek je graag je heil in de kracht van de natuur? Dan moet je beslist naar de kruidentuin van Dinah Veeris die al sinds 1982 onderzoek doet op het terrein van geneeskrachtige kruiden. Op ‘Den Paradera’, zo heet haar botanische en historische tuin, is er een winkel waar je kruiden koopt en je kunt er terecht voor verschillende massages en healings. Je vindt er middeltjes tegen cellulites, verbranding, hoge bloeddruk, astma, maar ook producten voor een ‘spiritual herb massage’.

Koloniale architectuur

Er zijn geleide tours in het teken van de typische architectuur van Willemstad olv gids Anko van der Woude waarbij je met name het minder bezochte stadsdeel Otrobanda leert kennen. Ook een bezoek aan een van de landhuizen die verspreid liggen over het gehele eiland, de vroegere plantagewoningen dus, horen op het programma van de trendy reiziger thuis. Ieder landhuis heeft zijn eigen boeiende geschiedenis. Sommige van die landhuizen zijn verbouwd tot kleine, uiterst sympathieke hotels of ze worden gewoon in zijn geheel als vakantiewoning verhuurd, ideaal voor de meest trendy vakantie op Curaçao.

De innerlijke mens

Vergeten we tenslotte niet de vele trendy beach bars en restaurants, waaronder St. Tropez Ocean Club voor een sublieme cocktail met zicht op zee om erna te genieten van een exquise maaltijd in Zest, uitgebaat door Vlaamse chef Franky Vandierendonck of hoe trendy is het niet om gewoon bij de locals te lunchen in bijvoorbeeld Plasa Bieu of Jaanchies?
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Trendy reisbestemming - Curaçao"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 18-06-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!