InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > De Rotterdampas: Gratis activiteiten in 2014

De Rotterdampas: Gratis activiteiten in 2014

De Rotterdampas: Gratis activiteiten in 2014 De Rotterdampas biedt vele kortingen maar ook veel gratis activiteiten. Lees hier welke attracties je voor nop kan bezoeken in 2014.

Algemene info Rotterdampas

De Rotterdampas is dé kortingspas voor in Rotterdam en omstreken. De Rotterdampas biedt hoge korting of gratis toegang bij meer dan 500 activiteiten. Dit jaar zijn er ook veel aanbiedingen geldig in Den Haag.

De Tarieven zijn als volgt:
  • Volwassenen v.a. 18 jaar - 60,-
  • Kinderen 3 t/m 17 jaar - 12,50 (Inwoners van Rotterdam)
  • Volwassenen v.a. 65 jaar - 20,- (Inwoners van Rotterdam)
  • Student t/m 33 jaar 12,50 (studerend of wonend in Rotterdam)
  • Volwassenen met een minimuminkomen - 5,- en een gratis pas voor inwonende kinderen (Inwoners van Rotterdam)

Je kan de Rotterdampas online aanvragen of op een van de vele Rotterdampas verkoop-locaties. Zie de Rotterdampas-site voor aanschaf.

Alle gratis activiteiten!

Wij Nederlanders houden van gratis uitjes. Op de site van de Rotterdampas zelf worden de aanbiedingen echter slordig tentoongesteld en zie je zo door de bomen het bos niet meer. De populairste aanbiedingen zijn daarbij diegene waar je niets voor hoeft te betalen. Hierbij dus een opsomming van de gratis activiteiten in 2014 met de Rotterdampas.

Zeven keer gratis naar de film
Met de Rotterdampas kan je gratis één keer naar een filmvoorstelling in afzonderlijk Lantaren-Venster, Cinerama en Pathé. Deze actie geldt niet voor speciale voorstellingen zoals 3D vertoningen. Het gratis Pathé kaartje kan je zowel op de locatie op het Schouwburgplein claimen als bij de locatie naast De Kuip. Daarnaast kan je in 2014 ook in Kriterion, in CineNoord, in de JT Bioscoop in Vlaardingen en in het Omniversum één keer gratis naar de film.

Gratis ijsjes
Bij ijssalon Venezia krijg je één keer een gratis ijsje met twee bolletjes. Bij ijssalon Capri krijg je ook één keer een gratis hoorntje of beker met twee bollen Italiaans ijs.

Naar de Euromast voor nop
Ook kan je gratis heel Rotterdam bezichtigen vanaf de Euromast. Je kan daar tegelijk iets eten en drinken op 96 meter hoogte. En daarna gelijk door naar de lasergame-boot.

Onderwater lasergamen
Één maal gratis lasergamen op de lasergameboot tegenover de Euromast. Je kan onderwater lasergamen en daarna ook eten en drinken op de boot, ideaal voor een kinderfeestje! Ook goed in combinatie met de andere acties.

Varend op de Spido de havens van Rotterdam ontdekken
Een gratis trip met de Spido-boot waarbij je de havens van Rotterdam verkent. Varend door de maas krijg je via de speakers informatie te horen over de omgeving, het is mogelijk om te eten en drinken aan boord en ook leuk voor oudere en invalide mensen. Je kan zowel buiten als binnen zitten. De boot vertrekt onder de Erasmusbrug.

Pret in pretpark Duinrell
Sinds 2014 kan je ook een gratis kaartje krijgen voor het pretpark Duinrell. Vooral leuk voor kinderen op de basisschool, een middagje gegarandeerd plezier.

Spelen in Plaswijckpark
In dit park zijn ontzettend veel speeltoestellen te vinden maar ook waterattracties en een klein dierenpark. Gratis met de Rotterdampas en 50% korting op een jaarabonnement.

Een midgetgolfballetje slaan
Naast het Euromastpark staat de midgetgolf-baan Parkhaven. Hier kan je met de Rotterdampas gratis een rondje midgetgolfen. Als je na dit rondje nog niet genoeg hebt gegolfd krijg je bij ieder volgend bezoek 50% korting. Tot 31 Maart kan je bij het restaurant ook nog eens met 25% korting een pannenkoek bestellen.

Zwemmen bij de 25 zwembaden in rotterdam
Je kan alle zwembaden in Rotterdam ontdekken, en allemaal één keer gratis. Voor een overzicht van de zwembaden, zie de website.

Onbeperkt zonder te betalen naar alle Musea in Rotterdam
Wanneer je maar wilt gratis naar het museum, zoals het Boijmans van Beuningen, het Rotterdam-museum of museum de dubbelde palmboom.

Smullen van een gratis ijsje
Bij Capri op de Kareldoormanstraat kan je éénmaal een gratis hoorntje of bakje met twee ijsbolletjes krijgen om even na te genieten van alle gratis activiteiten.
© 2012 - 2014 Sveneras, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Pathe Bioscoop EindhovenWil je lekker een avondje uit gaan in Eindhoven. Kies dan voor een Pathé Bioscoop. Het is een mooie bioscoop op loopafst…
Beste gratis Antivirus 2014 - Gratis virusscanner downloadenBeste gratis Antivirus 2014 - Gratis virusscanner downloadenHier kunt u de beste gratis antivirus programma's van 2014 en 2013 vinden. De nieuwe virusscanners gratis downloaden is…
Wat zijn de daluren bij de NS?Wat zijn de daluren bij de NS?In de daluren kun je bij de NS met bepaalde abonnementen goedkoper reizen. Dit geldt ook wanneer je meereist met iemand…
WK Superbike: 27 april 2014 op het TT circuit AssenWK Superbike: 27 april 2014 op het TT circuit AssenOp zondag 27 april 2014 wordt de derde wedstrijd van het FIM WK Superbike 2014 verreden. Deze wedstrijd zal plaatsvinden…
Converteer je mediabestanden met Free Studio 2013Converteer je mediabestanden met Free Studio 2013We gebruiken allerlei mediabestanden op onze computer, uit allerlei verschillende bronnen. Soms moeten ze van het ene be…
Bronnen en referenties
  • http://www.rotterdampas.nl/
  • Het Rotterdampas-boekje

Reageer op het artikel "De Rotterdampas: Gratis activiteiten in 2014"

Reacties

A. van den Cali, 17-11-2014 17:33 #3
Kan ik ook met de Rotterdampas naar de bioscoop in Den Haag? Zo wel, op welke locaties is het geldig?

H. H. Verschuren, 19-09-2014 18:10 #2
Ik ben blij met mijn Rotterdampas want zo kan ik van mijn AOW toch leuke dingen doen. Zoals met mijn kleindochter naar de Diergaarden gaan. Mijn kleindochter heeft geen Rotterdampas. Maar er was een mooie aanbieding in de Diergaarden kinderen zijn gratis in de maand September. Ik er heen en voor mij was de entre 4-euro. Maar tot mijn verbazing was het gratis entre van mijn kleidochter alleen geldig als een volwassener een kaartje kocht voor de volle prijs. Dus niet met de Rotterdampas. Ik was zo teleurgesteld. In afwachting van u antwoord bij voorbaat mijn dank.

Met vriendelijke groet H H Verschuren. Reactie infoteur, 22-09-2014
Beste H H Verschuren,

Helaas heeft de Diergaarde Blijdorp zelf het recht beleid te voeren in verband met kortingsacties. De Rotterdampas heeft daar weinig over te zeggen. Ik begrijp dat u een teleurstelling heeft ervaren en door een bericht naar de Rotterdampas te sturen kunnen ze hier eventueel over in overleg gaan met de dierentuin.

Met vriendelijke groet,
Sven.

Hvandal, 24-10-2012 12:20 #1
Wij hebben samen een nieuwe pas, maar konden in Pathé niet gratis naar de film omdat de computer aangaf dat wij al reeds daarvan gebruik hebben gemaakt, dat klopt maar wel met de pas van 2011, wij zijn een beetje teleurgesteld kan dit zo maar? Reactie infoteur, 26-10-2012
Volgens mij is dit niet zomaar mogelijk. Je koopt ieder jaar namelijk een nieuwe pas, daarbij zitten alle kortingen en gratis kaartjes vernieuwd.

Er zijn echter twee mogelijkheden, als je tussen januari en maart naar de pathé bent gegaan is de pas uit 2011 nog geldig en de nieuwe tickets van 2012 volgens mij niet.

De andere mogelijkheid is dat de werknemer bij de pathé een fout heeft gemaakt.
In dat geval kan je ofwel een mail naar de Rotterdampas sturen of naar pathé met de klacht, tenminste, als u het daar voor over heeft.

Infoteur: Sveneras
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Reacties: 3
Schrijf mee!