InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > De Rotterdampas: Gratis activiteiten in 2012

De Rotterdampas: Gratis activiteiten in 2012

De Rotterdampas: Gratis activiteiten in 2012 De Rotterdampas biedt vele kortingen maar ook veel gratis activiteiten. Lees hier welke attracties je voor nop kan bezoeken in 2012.

Algemene info Rotterdampas

De Rotterdampas is dé kortingspas voor in Rotterdam en omstreken. De Rotterdampas biedt hoge korting of gratis toegang bij meer dan 500 activiteiten. Dit jaar zijn er ook veel aanbiedingen geldig in Den Haag.

De Tarieven zijn als volgt:
  • Volwassenen v.a. 18 jaar - 60,-
  • Kinderen 3 t/m 17 jaar - 12,50
  • Volwassenen v.a. 65 jaar - 20,-
  • Student t/m 33 jaar 12,50
  • Volwassenen met een minimuminkomen - 5,- en een gratis pas voor inwonende kinderen

Je kan de Rotterdampas online aanvragen of op een van de vele Rotterdampas verkoop-locaties. Zie de Rotterdampas-site voor aanschaf.

Alle gratis activiteiten!

Wij Nederlanders houden van gratis uitjes. Op de site van de Rotterdampas zelf worden de aanbiedingen echter slordig tentoongesteld en zie je zo door de bomen het bos niet meer. De populairste aanbiedingen zijn daarbij diegene waar je niets voor hoeft te betalen. Hierbij dus een opsomming van de gratis activiteiten in 2012 met de Rotterdampas.

Drie keer gratis naar de film
Met de Rotterdampas kan je gratis één keer naar een filmvoorstelling in afzonderlijk Lantaren-Venster, Cinerama en Pathé. Deze actie geldt niet voor speciale voorstellingen zoals 3D vertoningen. Het gratis Pathé kaartje kan je zowel op de locatie op het Schouwburgplein claimen als bij de locatie naast De Kuip.

Naar de Euromast voor nop
Ook kan je gratis heel Rotterdam bezichtigen vanaf de Euromast. Je kan daar tegelijk iets eten en drinken op 96 meter hoogte. En daarna gelijk door naar de lasergame-boot.

Onderwater lasergamen
Één maal gratis lasergamen op de lasergameboot tegenover de Euromast. Je kan onderwater lasergamen en daarna ook eten en drinken op de boot, ideaal voor een kinderfeestje! Ook goed in combinatie met de andere acties.

Varend op de Spido de havens van Rotterdam ontdekken
Een gratis trip met de Spido-boot waarbij je de havens van Rotterdam verkent. Varend door de maas krijg je via de speakers informatie te horen over de omgeving, het is mogelijk om te eten en drinken aan boord en ook leuk voor oudere en invalide mensen. Je kan zowel buiten als binnen zitten. De boot vertrekt onder de Erasmusbrug.

Pret in pretpark Duinrell & het Tikibad
Sinds 2012 kan je ook een gratis kaartje krijgen voor het pretpark Duinrell óf een kaartje voor het pretpark inclusief 2 uur toegang tot het Tikibad. Vooral leuk voor kinderen op de basisschool, een middagje gegarandeerd plezier.

Spelen in Plaswijckpark
In dit park zijn ontzettend veel speeltoestellen te vinden maar ook waterattracties en een klein dierenpark. Gratis met de Rotterdampas en 50% korting op een jaarabonnement.

Een midgetgolfballetje slaan
Naast het Euromastpark staat de midgetgolf-baan Parkhaven. Hier kan je met de Rotterdampas gratis een rondje midgetgolfen. Als je na dit rondje nog niet genoeg hebt gegolfd krijg je bij ieder volgend bezoek 50% korting. Tot 31 Maart kan je bij het restaurant ook nog eens met 25% korting een pannenkoek bestellen.

Zwemmen bij de 25 zwembaden in rotterdam
Je kan alle zwembaden in Rotterdam ontdekken, en allemaal één keer gratis. Voor een overzicht van de zwembaden, zie de website.

Onbeperkt zonder te betalen naar alle Musea in Rotterdam
Wanneer je maar wilt gratis naar het museum, zoals het Boijmans van Beuningen, het Rotterdam-museum of museum de dubbelde palmboom.

Smullen van een gratis ijsje
Bij Capri op de Kareldoormanstraat kan je éénmaal een gratis hoorntje of bakje met twee ijsbolletjes krijgen om even na te genieten van alle gratis activiteiten.
© 2012 - 2014 Sveneras, gepubliceerd in Binnenland (Reizen en Recreatie) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Spido, al 90 jaar in RotterdamSpido, al 90 jaar in RotterdamAl jaren lang is de Spido bekend van de rondvaarten door de havens van Rotterdam. Behalve havenrondvaarten zijn er ook d…
Pathe Bioscoop EindhovenWil je lekker een avondje uit gaan in Eindhoven. Kies dan voor een Pathé Bioscoop. Het is een mooie bioscoop op loopafst…
Fit for Free: de goedkoopste sportschoolFit for Free: de goedkoopste sportschoolLid zijn van een sportschool hoeft je geen vermogen te kosten zolang je maar de juiste sportschool kiest. Fit for Free i…
Maritiem Rotterdam: langs de Nieuwe MaasMaritiem Rotterdam: langs de Nieuwe MaasDe Leuvehaven met het Maritiem Museum. De rondvaart door een wereldhaven. De trendsettende Erasmusbrug. Een overtocht me…
Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?Gratis Virusscanner of een Betaalde Virusscanner?Een gratis virusscanner werkt even goed als een betaalde virusscanner en soms zelfs beter. Je leest hier waarom dit zo i…
Bronnen en referenties
  • http://www.rotterdampas.nl/
  • Het Rotterdampas-boekje

Reageer op het artikel "De Rotterdampas: Gratis activiteiten in 2012"

Reactie

Hvandal, 24-10-2012 12:20 #1
Wij hebben samen een nieuwe pas, maar konden in Pathé niet gratis naar de film omdat de computer aangaf dat wij al reeds daarvan gebruik hebben gemaakt, dat klopt maar wel met de pas van 2011, wij zijn een beetje teleurgesteld kan dit zo maar? Reactie infoteur, 26-10-2012
Volgens mij is dit niet zomaar mogelijk. Je koopt ieder jaar namelijk een nieuwe pas, daarbij zitten alle kortingen en gratis kaartjes vernieuwd.

Er zijn echter twee mogelijkheden, als je tussen januari en maart naar de pathé bent gegaan is de pas uit 2011 nog geldig en de nieuwe tickets van 2012 volgens mij niet.

De andere mogelijkheid is dat de werknemer bij de pathé een fout heeft gemaakt.
In dat geval kan je ofwel een mail naar de Rotterdampas sturen of naar pathé met de klacht, tenminste, als u het daar voor over heeft.

Infoteur: Sveneras
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Reacties: 1
Schrijf mee!