InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Keuzedagen voor 60 plussers bij NS voordeelabonnementen

Keuzedagen voor 60 plussers bij NS voordeelabonnementen

Keuzedagen voor 60 plussers bij NS voordeelabonnementen Abonnementhouders van 60 jaar en ouder met een dal voordeel-, altijd voordeel- of voordeelurenabonnement kunnen bovenop de korting die ze krijgen met het desbetreffende abonnement kiezen of ze gebruik willen maken van een aantal keuzedagen. Op deze keuzedagen kunnen deze abonnementhouders met grote korting een dag onbeperkt treinreizen in Nederland.

Wat zijn keuzedagen

De keuzedagen van de Nationale Spoorwegen (NS) zijn dagen waarop een abonnementhouder van 60 jaar en ouder, oftewel 60 plussers een dag onbeperkt kan treinreizen tegen een sterk gereduceerd tarief.

Reizigers van 60 jaar en ouder die in het bezit bent van een:
  • Dal voordeel abonnement
  • Altijd voordeelabonnement
  • Voordeelurenabonnement
kunnen ervoor kiezen gebruik te maken van keuzedagen tegen een vergoeding.

Kosten

Bij de eerder genoemde abonnementen kan er gekozen worden voor de aanschaf van een set van 7 keuzedagen bij het desbetreffende abonnement. De kosten voor de 7 keuzedagen komen bovenop het geldend tarief van het abonnement.

Een set van 7 keuzedagen voor 2e klas reizen kost 24,50 euro en voor 49,50 euro voor 1e klas reizen per contractjaar. De prijs voor de keuzedagen komt dus bovenop het abonnementsgeld van het desbetreffende abonnement.

Wanneer gebruik maken van een keuzedag

Er gelden verschillen voor de verschillende typen abonnementen. Mensen die in het bezit zijn van het Voordeelurenabonnement kunnen met een keuzedag een dag onbeperkt treinreizen op de volgende dagen:
  • Doordeweeks op: maandag, dinsdag, woensdag en donderdag en vrijdag vanaf 09.00 uur ’s ochtends
  • Naast deze doordeweekse dagen mag er ook gebruikt gemaakt worden van een keuzedag in het weekend de hele dag, dus ook voor 09.00 uur 's ochtends
  • Op feestdagen de hele dag, dus ook voor 09.00 uur 's ochtends
  • In de maanden juli en augustus en de week tussen kerst en oud&nieuw (25 december t/m 31 december) alle dagen van de week (maandag t/m zondag), de hele dag, dus ook voor 09.00 uur ’s ochtends.

Mensen die in het bezit zijn van het Dal Voordeelabonnement en Altijd Voordeelabonnement kunnen met een keuzedag onbeperkt treinreizen op de volgende dagen:
  • Doordeweeks op: maandag, dinsdag, woensdag en donderdag en vrijdag voor 06.30 uur 's ochtends en vanaf 09.00 uur ’s ochtends.
  • Naast deze doordeweekse dagen mag er ook gebruik gemaakt worden van een keuzedag in het weekend de hele dag, dus ook voor 09.00 uur 's ochtends
  • Op feestdagen de hele dag, dus ook voor 09.00 uur 's ochtends

Een extra opmerking voor abonnementhouders: let goed op welk abonnement u bezit en wanneer u een keuzedag kunt opnemen. Er zijn kleine verschillen in de geldigheid van keuzedagen voor abonnementhouders van een voordeelurenabonnement en abonnementhouders van Dal voordeel abonnement/Altijd voordeelabonnement.

Hoe gebruik maken van keuzedagen

Eén keuzedag mag vrij naar wens gebruikt worden gedurende het contractjaar. De overige 6 keuzedagen kunnen elk in een periode van 2 maanden gebruikt worden gedurende het contractjaar. Een voorbeeld: stel dat een abonnement 23 januari ingaat. Het contractjaar loopt dan van 23 januari 2014 tot en met 22 januari 2015. In elke periode van 2 maanden binnen dat contractjaar kan er gebruik gemaakt worden van 1 keuzedag (1 keuzedag in de periode 23 januari tot en met 22 maart, vervolgens 23 maart tot en met 22 mei etc. tot een keuzedag in de laatste periode 23 november tot en met 22 januari 2015).

Het voordeelurenabonnement oude stijl, beter bekend als de voordeelurenkaart, wordt niet meer verkocht. Wel behouden mensen dit abonnement die dit voor afschaffing al hadden en kunnen dit nog jaarlijks verlengen. Tegenwoordig moeten keuzedagen op de OV-kaart geladen worden via een kaartautomaat van de NS. De keuzedagen kunnen aangeschaft worden bij verlenging van het voordeelurenabonnement.

Dal voordeel abonnement en Altijd Voordeel abonnement krijgen de keuzedagen op een OV-chipkaart geladen. Op de dag dat er gereisd wordt, is het de bedoeling dat er bij een NS automaat één keuzedag op de OV-kaart geladen wordt. Die geldt dan op de desbetreffende dag als vervoersbewijs. Er wordt dus geen papieren vervoersbewijs gebruikt. In dit geval moet men in- en uitchecken met de OV-chipkaart. Voor aanvang van de treinreis moet men eerst inchecken. Inchecken kan vanaf 00.00 uur en uitchecken tot 04.00 uur de volgende dag.

Opletten bij gebruik van keuzedagen

Let hierbij op op welke dag de keuzedag valt (doordeweeks, weekend, feestdag) en of er wel/niet voor 09.00 uur gereisd mag worden! Als er internationaal gereisd wordt, reist u binnen Nederland met een keuzedag en betaalt u vanaf de grens. Als er met de Intercity Direct wordt gereisd, moet er een toeslag betaald worden tussen Rotterdam en Schiphol. Als een keuzedag niet wordt gebruikt, vervallen deze. Het is altijd raadzaam bij NS zelf te informeren bij vragen en/of veranderingen rondom het gebruik van keuzedagen.
© 2011 - 2016 Rinfo, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
6 voordeelabonnementen NSDe Nederlandse Spoorwegen hebben in 2011 orde geschapen in het aantal abonnementen en voordeelkaarten. Men heeft een zes…
Voordeelurenabonnement van de NS op een OV-chipkaartVoordeelurenabonnement van de NS op een OV-chipkaartDe voordeelurenkaart is veranderd. Tegenwoordig is de voordeelurenkaart ook een OV-chipkaart waarmee niet alleen met de…
Wanneer is studenten ov-chipkaart geldig?Als je recht hebt op studiefinanciering, kun je gratis of met korting reizen met de studenten ov-chipkaart. De studenten…
De voordeelurenkaart van de NSDe voordeelurenkaart van de NSDe voordeelurenkaart van de Nederlandse Spoorwegen (NS) is een kaart die hoort bij een Voordeelurenabonnement. Dit abonn…
Nieuwe abonnementen NS per 1 augustus 2011Nieuwe abonnementen NS per 1 augustus 2011Per 1 augustus 2011 komen de nieuwe NS abonnementen in gebruik. Maar is het een verbetering voor de reiziger? Dit overzi…
Bronnen en referenties
  • www.ns.nl
  • Spoor magazine 4 2011 van de NS
  • Spoor magazine 2 2012 van de NS
  • Spoor magazine 1 2014 van de NS

Reageer op het artikel "Keuzedagen voor 60 plussers bij NS voordeelabonnementen"

Plaats een reactie, vraag of opmerking bij dit artikel. Reacties moeten voldoen aan de huisregels van InfoNu.
Meld mij aan voor de tweewekelijkse InfoNu nieuwsbrief
Reacties

Diewerke Spoelstra, 29-08-2016 20:07 #171
Ik zou graag keuzedagen willen kopen, hoe doe ik dat?

Hartelijke groet,

D.Spoelstra

M. V. Althuis, 26-08-2016 21:23 #170
Als ik mijn keuzedag vrij reizen opneem kan mijn man dan die zelfde dag met een kaartje van een dagje vrij reizen aanbieding mee reizen? Er staat nl bij vermeld dat dat alleen kan in gezelschap van iemand met een geldig vervoersbewijs.

Afra Roozendaal, 10-08-2016 14:15 #169
Ik heb een voordeelabonnement met keuzedagen.

Nu staat er op mijn ns account dat de keuzedag geldig is van 18 juni tot 17 augustus 2016 en mijn volgende keuzedag gaat van 18 augustus tot 17 oktober 2016. Nu wil ik graag mijn keuzedag gebruiken op de 17e.

Vraag. Kan ik de 17e reizen met de keuzedag, daar er tot staat vermeld. Tot betekent volgens deze dag niet.

Tjon, 06-08-2016 14:50 #168
Ik heb vandaag de keuze dag opgehaald kan ik hem morgen gebruiken? Kan mijn man meereizen op de aanbieding die ik heb binnen gekregen op gratis dag reizen?

Tip als jullie antwoorden op de site erbij zetten hoeven we niet de zelfde vragen te stellen.

Met vr groet

J. C. L. Bezemer, 02-08-2016 14:32 #167
Kan ik met een keuzedag abonnement ook reizen met een andere vervoerder dan NS?

E. M. Kamp, 30-07-2016 20:46 #166
Hoe kan ik mijn extra vrije reis opnemen en hoe staat dat aangegeven?

Nelly Bakker, 26-07-2016 22:08 #165
Geldt dit alles ook voor Arriva?

Olga, 09-07-2016 10:42 #164
Ik wil het vrij-reizen-dagen stoppen, maar de overige zaken behouden. hoe doe ik dat? graag reactie

Anneke Krens, 30-06-2016 22:37 #163
Mag ik in de maand juli voor 9 uur weg?

Jan, 30-06-2016 16:57 #162
Ik wil mijn vrije keuze dagen opzeggen, maar mijn O.V. Kaart behouden met automatische opladen. hoe moet ik handelen?

Graag uw reactie en een vriendelijke groet

G. Schutte, 28-06-2016 12:43 #161
Kan ik mijn keuzedag ook bij een andere maatschappij gebruiken? bv Veolia?

Sas, 26-06-2016 13:26 #160
Heb net een account aangemaakt om te zien of ik nog recht heb op een keuze dag in de maand juli, of mijn extra keuze dag, maar ik kom er niet achter.
Waar kan ik dat bekijken?

Suzanne Galama, 20-06-2016 16:51 #159
Ik weet niet of ik mijn extra-keuze dag al gebruikt heb.
Hoe kom ik daar achter?

Trees van Dijk, 18-06-2016 11:10 #158
Wij hebben al een aantal keren geen gebruik kunnen maken van onze keuzedagen omdat mijn man ongeneeslijk ziek is en niet in staat meer om te reizen. Kunnen wij dit bedrag terugvragen? En hoe kan ik ons abonnement opzeggen?

J. E. Korver-Becker, 15-06-2016 10:50 #157
Hoe kom ik te weten wanneer onze vrijreizen dagen zijn?

M. Winter, 24-05-2016 11:40 #156
Ik heb mijn keuze dag opgehaald 23 mei. Ik gebruik hem 25 mei. Geeft dat geen probleem?

G. F. Wagenaer, 22-05-2016 17:18 #155
Hoe krijg ik een overzicht van de keuzedagen bij mijn nieuwe chipkaart?

T. Smid, 21-05-2016 10:21 #154
20 mei heb ik mijn keuzedag in Heerenveen geactiveerd. Iets te vroeg waardoor een klein bedrag werd afgeschreven. Logisch.
Gereisd naar Utrecht. Daar uitgecheckt tegen 11 uur. Rond 19.30 uur dezelfde dag weer ingecheckt. Tot mijn verbazing bleek ik toen met 40% korting te reizen en werd er meer dan 10€ afgeschreven.
Kan dit wel kloppen.
Gaarne reactie.

M. Kuitert, 18-05-2016 07:36 #153
Zijn de keuzedagen alleen geldig bij NS of ook bij andere treinvervoerders?

Mevr Rutten, 17-05-2016 11:32 #152
Ik had een vraagje. Als ik een dagje weg ga met een keuzedag, tot hoe laat mag ik 's avonds uitchekken? Kennissen zeggen dat je niet voor 18.30 uur mag terug reizen? Gaarne antwoord.
Vriendelijke groeten

T. Poortvliet, 12-05-2016 08:52 #151
Kan ik een dag van te voren m'n vrije reisdag laden bij de automaat?

R. Blaauw, 10-05-2016 16:25 #150
Hallo,

Wanneer kan ik mijn keuzedag die het gehele jaar geldig is activeren.?.
Is dat alleen mogelijk als binnen de periode van 2 maanden waarop een keuzedag geldig is, je deze hebt gebruikt en deze periode van 2 maanden nog niet verstreken is, of is er ook nog een andere manier?

M.vr.gr, Ron

H. M. Bronneman-Helmers, 08-05-2016 11:28 #149
Vraag over gebruik keuzedag

Ik moet op een doordeweekse dag voor 9.00 uur uit Leiden vertrekken om op tijd in Maastricht te kunnen zijn. Kan ik na een overstap in Utrecht (na 9.00 uur) voor de reis van Utrecht naar Maastricht (en de terugreis van Maastricht naar Leiden) alsnog een keuzedag gebruiken?
Met vriendelijke groet,
Ria Bronneman

Will, 03-05-2016 23:52 #148
Ik moet nar Indonesisch Ambassade in Den Haag, moet om 08.19 uur vanuit Venlo vertrekken om voor 12.00 daar te zijn, ik wil mijn keuze dag opnemen, hoe zit dat als ik voor 09.00 uur vertrek?

Gertrude van Santvoord, 02-05-2016 21:33 #147
Ik heb een vrij reizen kaart. Mag ik een persoon meenemen met 40% korting? Hoe moet ik dat dan regelen op een station waar alleen een automaat staat?

A. H. van Oudenallen, 02-05-2016 09:40 #146
Een vraag: ik heb mijn vrijreizen opgehaald. Nu wil ik toch zonder vrijreizen met de trein gaan. Kan dat en hoe los ik dit op?

J. C. J. Luijten, 29-04-2016 11:39 #145
Ik heb begrepen dat de keuzedagen niet meer via de post verstuurd worden. Mijn vraag is hoe krijg ik een overzicht van mijn keuzedagen? Vriendelijke groet, Ans Luijten

D. Kroon, 25-04-2016 07:43 #144
Is Hemelvaartsdag een feestdag?

Joke Kaauw, 16-04-2016 10:43 #143
Wij wilden in Veendam onze keuzedag voor vandaag activeren maar er staat geen n.s. automaat. Er was niemand die het wist. De automaat van arriva snapten we echt niet. Dus maar ingecheckt tot Groningen en daar onze keuzedag opgehaald. Hoe moest dat nu in Veendam en kunnen we de extra kosten terug claimen?

Wim Kok, 14-04-2016 08:33 #142
Afgelopen maandag heb ik mijn bestelling op de OV-chipkaart geladen, de eerste twee keuzedagen van mij ooit. Kennelijk is de eerste dag direct geactiveerd en op de terugweg gebruikt; de andere staat nog op de kaart; vandaag op dit moment reis ik weer op saldo en dat wil ik op de terugweg ook; het zal toch niet weer gebeuren dat dan ineens mijn resterende keuzedag wordt aangesproken?

J. V. D. Waarden, 05-04-2016 14:42 #141
Waarom kan ik niet inzien in mijn ov chip, hoeveel vrije dagen ik nog over heb?

Marja Kok, 03-04-2016 22:37 #140
Mijn bejaarde vader (83 jr) wil op donderdag 21 april na 9 uur gebruik maken van zijn vrij-reizen-dag. Normaal reist hij 2e klas, dit keer wil hij, met een andere reiziger, graag 1e klas reizen. Hoe kan hij zijn keuzedag opwaarderen? (bij het tijdelijke station in Assen is er geen NS loket meer waar hij informatie kan inwinnen.

Jaap Prijs, 31-03-2016 17:38 #139
Vraag, kan ik halverwege mijn abonnementsjaar (60+ voordeelkaart) keuzedagen kopen en lopen deze dan niet synchroon met het lopende abonnementsjaar? Het abonnementsjaar loopt van september tot september en wordt automatisch verlengd.
Als ik 1x per 2 maanden een dag op kan nemen, kom ik, als ik reken vanaf april 2016 niet uit (dat zijn 3 2maandelijkse perioden)
graag antwoord hierop

Toos Ruland, 20-03-2016 16:24 #138
Mag ik bij een vrije keuzedag iemand gratis meenemen?

J. S. Kuijken, 12-03-2016 14:54 #137
Kan ik mijn keuzedag zondag al ophalen bij de ns automaat als ik er de maandag erop mee reizen wil? Dus morgen ophalen en maandag mee reizen?

Lia van Ginneken, 08-03-2016 23:49 #136
Hoe kan ik zien of ik nog een keuze dag heb?

Ilse de Boer-Bakker, 05-03-2016 18:50 #135
Vanmiddag ging ik een keuze dag ophalen maar er was helemaal niets meer. Mijn laatste keuze dag van 14 nov. 2015 - 13 jan. 2016 heb ik laten verlopen., die van 14 jan. 2016 tot 13 maart 2016 zou er moeten zijn. Wat is hiervan de oorzaak?
met vriendelijke groet,
Ilse de Boer.

H. Piersma, 03-03-2016 14:56 #134
Op 3 maart j.l. had ik een keuzedag geladen op mijn op mijn OV-chipkaart. Een deel van de reis wilde ik doen met Arriva Zutphen-Ruurlo. Het inchecken bij Arriva lukte niet. Ook bij een ander incheckpunt van Arriva lukte het niet. Ligt dat aan mijn OV-chipkaart, doe ik iets fout of ligt
het aan Arriva?
met vriendelijke groet.
H.Piersma

L. Steenbergen, 25-02-2016 18:52 #133
Vraag:Mag ik met mijn voordeelurenabonnement door de week wel inchecken voor 9uur om dan op het perron te wachten tot mijn trein na 9uur komt om dan in te stappen.Graag hierop een duidelijk antwoord.Met vriendelijke groet L.Steenbergen

A. Moonen, 13-02-2016 12:01 #132
Hallo,
Ik moet een keuze-abonnement voor 6 x maal reizen voor drie dames regelen. Hoe moet ik dat doen? Heb ik pasfoto's nodig?
Graag hoor ik van u

N. Simons, 12-02-2016 14:34 #131
Dag,

Heb 7. febr. jl. een keuzedag gebruikt. Hoe kom ik nu aan de volgende?

Vr. gr. N.Simons

Hansje Pauw, 08-02-2016 11:03 #130
Ik wil een keuzevak gebruiken, maar reis het eerste traject voor 9 uur, welke ik wil betalen. Wat te doen?

W. Halbach, 02-02-2016 10:40 #129
Hoe kan ik zien in welke periode mijn keuzedagen gelden, (bezit een 60+ 7dagen keuze abonnement). Enkele maanden geleden werd ik door een conducteur aangesproken die mij vertelde dat ik niet op maandag en vrijdag mocht reizen, en ik op het volgende station (Utrecht) een geldig plaatsbewijs moest kopen, en hier kon ik mijn keuzedag terug laten zetten, is het juist dat ik mijn keuzedagen niet op vrijdag en maandag mag gebruiken.

H. Wijsman, 29-01-2016 13:18 #128
Hoe kan ik zien wat mijn keuzedagen zijn?

L. Schoolmeester-V D. Berge, 16-01-2016 14:00 #127
Als men een voordeelurenabonnement oude stijl heeft wat jaarlijks is verlengd mag men dan nu wel tussen 16.00 uur en 18.30 reizen?

M. van Oorschot, 09-01-2016 20:39 #126
Ik heb op het station in Arnhem een daluren 2de klas abbonnement afgesloten.
Hierbij zou ik 7 vrije dagen willen hebben, dit kregen ze niet voor elkaar op het station.
Het programma waar ze mee werken kan het niet voor elkaar krijgen.
Het verzoek was om de klanten servicedesk te bellen.ook deze kunnen niets doen.
Na verschillende telefoontjes is het nog niet gelukt.
Kan iemand mij vertellen hoe we dit wel voor elkaar kunnen krijgen.

Ineke, 06-01-2016 16:36 #125
Veel van deze vragen heb ik ook, maar waar kan ik het antwoord vinden?

P. M. Jille, 06-01-2016 12:54 #124
Vraag: ik heb een 60plus keuzedagenkaart. Als ik geen keuzedag neem maar wel een dagreis wil maken moet ik dan het volle pond betalen? Of reis ik op deze kaart dan met 40% korting.

Graag uw reactie

Van Duin, 02-12-2015 20:14 #123
Hoe zie ik hoeveel keuzedagen ik nog heb en tot wanneer ze geldig zijn?

P. G. L. Jansen, 15-11-2015 12:01 #122
Goede morgen mevrouw/mijnheer,

Begrijp ik het goed dat alle 7 keuzedagen het hele jaar door opgebruikt kunnen worden, dus niet zoals vroeger aan een beperking van 2 maanden gebonden zijn?
Kijk rustig met belangstelling uit naar uw antwoord
een fijne dag en met vriendelijke groet,

Patry Jansen.,

Jenny, 24-10-2015 20:24 #121
Ik zou graag willen weten welke kaart ik moet aanschaffen om ook die 7 dagen per jaar vrij te kunnen reizen…
en wat mij dat gaat kosten.
en hoe ik dat moet regelen wanneer ik een dag vrij ga reizen.

Ans Hemmink, 16-10-2015 10:42 #120
Ik heb een persoonlijke ov chipkaart, aangeschaft op 29 oktober 2014. Deze kaart is 5 jaar geldig. hoe kom ik nu weer aan 7 vrije reisdagen in het komende jaar?

Kalteren, 14-10-2015 10:56 #119
Vraag: hoe activeer ik keuzedag 1 geldig voor het hele contractjaar, .bij het activeren wordt gestart met keuzedag 2.

Mw V. Nieuwburg, 05-10-2015 12:05 #118
Omdat ik vrijwilligerswerk doe in een ziekenhuis in Amsterdam, vraagt de financiële administratie van mij een afschrift dat ik die dag gereisd heb, met de trein, kan ik dit via de ns. automaat van die dag uitprinten en hoe doe ik dat? Ik heb een voordeeluren abonnement 60 + met keuze dagen.
met vriendelijke groet,
Mw. van Nieuwburg

M. B. J. Jansen -. Koers, 05-10-2015 09:57 #117
Vraag; betreft Voordeelurenabonnement: Bij inchecken doordeweeks (vrijdag) vóór 06.30 mag dan gereisd worden vanaf de inchecktijd? (in dit geval 06.26)

Joop En Mies, 16-09-2015 14:34 #116
Waar moet ik op de computer zoeken naar een link om toestemming te geven de pasfoto op de huidige kaart te gebruiken voor de nieuwe kaart in 2017

Wil, 05-09-2015 12:11 #115
Waar moet ik op de computer zoeken naar een link om toestemming te geven de pasfoto op de huidige kaart te gebruiken voor de nieuwe kaart in 2017

Nicole van Tets, 27-08-2015 15:38 #114
Als ik met een dalurenkaart van Rotterdam naar Lille in Frankrij wil en iemand wil meenemen, hoe werkt dat dan als ik het als keuzedag gebruik. Die persoon is geen 60+
Ik begrijp dat ik na 9.00 uur moet vertrekken en in het buitenland geen gebruik kan maken van de keuzedag. Moet ik dan de trein uit om opnieuw in te checken? Kunt u me zeggen hoeveel dat kost retour.

M. Roelofs, 26-07-2015 12:14 #113
Met de keuze dag moet je dan nog bijbetalen?met papieren kaartje was dat toch niet of zit ik er naast.
ik hoor dat graag van jullie.

A. Costerus, 19-06-2015 17:32 #112
Ik heb al 11jaar een voordeelurenkaart abonnement en weet dat de korting pas na 9 uur ingaat.Hoe is dat met teruggaan, ik heb daar nooit bij stil gestaan, maar hoorde van vriendin dat je dan al voor 16 uur en pas na18.30 uur mag reizen, met korting, is dat zo?Dat is toch alleen bij een dalurenabonnement?En hoe zit dat in het weekend met een voordeelurenkaart abonnement, dan mag je toch ook voor 9 uur en zelf bepalen hoe laat je je teruggaat?Gaarne uw antwoord en bij voorbaat bedankt.
Groet Aletta

P. Kempenaars, 16-06-2015 14:13 #111
Ik ben 70 jaar. Hoe kom ik aan een keuzedagenkaart van 24,50?
Groetjes P Kempenaars

Kramer, 08-06-2015 12:42 #110
Reactie hoeveel korting krijg ik met een rail plus kaart op mijn keuzedag naar mechelen?

Annie Moonen, 28-05-2015 15:53 #109
Beste redactie,
Kunt u mij zeggen wat nu een keuzedagen-abonnement voor 60-plussers kostte? Het is nogal warrig om dit via de site vast te stellen. Ergens staat € 24,50 en er komt nog wat bij. Dus concreet wat zijn de kosten en hoe is dit te bestellen? Moet er dan ook een OV chipkaart worden benut. De een zegt ja de ander zegt nee.
Graag hoor ik van u

Rijksen, 13-05-2015 19:57 #108
Deze week ben ik 60 geworden. Mijn voordeel abonnement geldt tot december en daarna wordt het weer verlengt.
Kan ik nu wel voor de komende maande keuzedagen krijgen en opladen?

Slotema, 06-05-2015 19:26 #107
Waar kan ik zien hoeveel keuzedagen ik nog heb. De automaat bij A H geeft aan dat mijn pas niet herkend wordt, ik weet zeker dat ik nog keuzedagen heb.

Juul Hollaender, 19-04-2015 13:37 #106
Ik heb een vraag. Een tijdje geleden heb ik ergens gelezen (weet niet meer waar) dat je de vrij reizen kaartjes ook op papier kan krijgen. Wel tegen extra tarief maar met het voordeel dat je ze dan het hele jaar kan gebruiken en niet meer vast zit aan die 2 maanden elke keer dat dat vrij reizen kaartje geldig is. Is dat inderdaad zo en hoe kan je die dan aanvragen? Mijn moeder heeft hier wel interesse in en ze krijgt begin september haar nieuwe keuzedagen. Kan ze dan hiervoor kiezen? Hoe gaat dit in zijn werk? Graag informatie hierover. Alvast bedankt. J. Hollaender.

H. L. A. Jonkerman, 06-04-2015 13:27 #105
Vraag; Als ik mijn reis met de voordeelurenkaart onderbreek en dit station verlaat, moet ik dan op dit station ook uit en in checken Bij het vervolgen van de reis? Met vriendelijke groet Henk.

K. Hercules, 05-03-2015 10:01 #104
Als ik een OV chipkaart heb waar voldoende geld opstaat en ik reis met de bus, ik ben 65 plus krijg ik dan ook in de bus korting?

John Janssen, 07-01-2015 13:29 #103
Waar kan ik vinden wanneer de keuze dagen vallen (dag gratis treienen 60+).

A. Petri-Van Straten, 21-12-2014 14:15 #102
Mijn man en ik hebben een Dal Voordeel abonnement met Keuzedagen gekocht die is ingegaan op 23-11-2014. In de folder die wij toegezonden hebben gekregen staat dat de Keuzedagen niet gebruikt kan worden op maandag en vrijdag. Ik lees nu dat je gebruik kan maken van alle doordeweekse dagen en in het weekend. Klopt dit of heb ik een oude folder van de NS gekregen?

J. Klunder, 07-11-2014 10:37 #101
Wij willen onze 60+ abonnementen opzeggen, maar hoe moet dat? Hier in Ommen station kan dat niet.

Eric Appel, 30-10-2014 20:05 #100
Op 29-10-2014 reed ik met een keuzedag voor 60 plussers bij ns voordeelabonnementen zonder in te checken naar den haag. Daar checkte ik maar er stond inchecken. Bij de infobalie zei men dat ik door kon lopen. Op de terugweg naar Gouda checkte ik in
en de conducteur die zag dat ik in Gouda niet had ingecheckt zei er verder niets over. Bij aankomst in Gouda dacht ik uit te checken maar de paal gaf bij herhaling aan: inchecken geannuleerd. Kunt u mij zeggen wat ik verder moet doen om mijn fout ongedaan te maken?

C. J. Razat Rekers, 25-10-2014 15:53 #99
Ik heb keuzedag 3 tot en met 28 september 2014 erop staan. Nu heb ik ook keuzedag 4 er al opgezet. Vervalt nu keuzedag 3. Kan ik komende maandag 27 september dan niet meer op keuzedag 3 reizen? Dat zou jammer zijn.

G. J. Lammertink, 22-10-2014 10:53 #98
Goedemorgen,

Wij hebben een 60 + kaart met vrij reizen gedurende het hele jaar. Wij willen deze opzeggen maar weten niet hoe we dit moeten doen.
Graag advies.

Mvg,
G.J.Lammertink

A. A. van der Donk, 16-10-2014 16:53 #97
Ik ben al jaren houder van een voordeelabonnement 65+. Kan ik de 7e(extra) dag gebruiken op een door mij te kiezen dag of pas nadat alle 2maandelijkse vrij-reizen zijn gebruikt. De "machine" waarop ik met mijn chipkaart " keuzedag" klik, geeft geen uitsluitsel.Wel zegt ie in, voorkomend geval, dat ik mijn keuzedag voor die 2- maandperiode al gebruikt heb. Normaal zou zijn dat ie dan vraagt of ik de extra vrije dag wil gebruiken, voor zover nog niet gebruikt.

M. Stoop- Vogels, 15-10-2014 08:17 #96
Hoe moet ik reis 1 van de zeven vrije reizen ophalen bij de automaat op het station? (dus de reis die geldig is van 1-6-14 tot 1-6-15) Hoe zie ik dat op het scherm? Dank U.

Th van Ostaden, 11-10-2014 14:52 #95
Mag ik op maandag reizen met me vrijreizenkaartje?

C. Blokhuis, 07-10-2014 20:16 #94
Ik ben gewoon de tel kwijt en weet niet goed meer hoeveel kaartjes ik al gebruikt heb. Ook weet ik niet meer van wanneer tot wanneer mijn kaartjes lopen. Begon het in mei, of was het juni? Kortom ik mis overzicht. Kunt u mij helpen?

Joan, 02-10-2014 14:26 #93
Volgens mij is het pure controle dat je moet uitchecken als je een vrije keuzedag hebt. Vrij is vrij!

Paul van Koppen, 01-10-2014 16:09 #92
Naar onze mening zijn wij, mijn vrouw en ik, ieder 1 vrije keuzedag kwijtgeraakt zonder dat we gereisd hebben. Vraag : Hoe kan dat?
Moet je alleen inchekken bij het begin en pas uitchecken op het eind van de reis en niet op tussenstations waar je de reis onderbreekt of waarvandaan je weer naar het vertrekstation gaat? We snappen er niets van.Kunt u duidelijkheid verschaffen?
Vervolgens : Als je een keuzedag geladen hebt aan het begin van een 2-maandelijkse periode en je wilt gaan reizen zonder gebruik te maken van je zgn. vrij reizen, bv. omdat de afstand erg kort is (Schiedam -Vlaardingen) hoe moet je dat dan regelen?
Graag antwoord op deze vragen

M. A. W. Versijde, 30-09-2014 15:28 #91
Toen ik nog met kaartjes reisde zag ik altijd de data. Nu niet. Hoe weet ik wanneer ik na een reis weer recht heb op een volgende reis? Ik kan dat aan dat kaartje niet zien.

Be de Klein, 29-09-2014 22:08 #90
De paragraaf met het kopje "Dal voordeel abonnement en Altijd Voordeel abonnement krijgen… " eindigt met: "Inchecken kan vanaf 00.00 uur en uitchecken tot 04.00 uur de volgende dag.".
Dat klopt niet met eerder gemelde inchecktijden voor genoemde abonnementen en is kennelijk bedoeld voor het "papier vervangende" Voordeelurenabonnement? Het staat er nochtans onduidelijk en verwarrend.

Jan Kransse, 24-09-2014 10:31 #89
Geen verlening van mijn 60+ plus kaart op 15 04 2015. wat te doen?

B. Bekker, 20-09-2014 04:24 #88
Eerst een heel boekwerk doorspitten om gebruik te maken van de keuzedagen. Makkelijker kunnen we het niet maken. Reis liever met eigen vervoer dan met de niet erg hygiënisch e treinen van de NS.

Ineke V. D. Pol, 15-09-2014 14:26 #87
Ik heb mijn keuzedag die geldig is tot 24 september al gebruikt, nu heb ik nog een keuze dag vanaf 25 mei 2014 tot 24 mei 2015, kan ik dat kaartje net zo ophalen als de andere keuze dagen.

N. van Mechelen, 20-08-2014 15:54 #86
Ik weet nog steeds niet hoe ik mijn vrij reizen op een vrije keuzendag moet activeren.
Kunt U mij dat uitleggen?
Vriendelijk groeten.
Neeltje van Mechelen.

S. Saueressig, 29-07-2014 11:14 #85
Ik heb een extra papieren keuze kaartje ontvangen, geldig tot en met 31-07-2014. Hoe moet ik hiermee inchecken, het kaartje staat niet bij de 7 keuzedagen moet ik deze gewoon nog afstempelen?

Julia van Beersum, 09-07-2014 10:25 #84
Ik heb nog één keuzekaartje, geldig tot 9 augustus. kan ik dat nog gebruiken?

J. Biermans, 08-07-2014 12:31 #83
Ik heb een keuzedag die ik in juli ga gebruiken (60plus)
2 vragen:
Vraag 1 : kan ik die ook op een maandag of vrijdag gebruiken in die maand
Vraag 2: kan ik die voor 9 uur gebruiken in de maand juli

M. Klaasse, 08-07-2014 12:20 #82
Moet ik, als ik gebruik maak van een keuzedag deze zowel op de heen als op de terugreis laden?

H. van de Wint -. Groeneveld, 03-07-2014 12:04 #81
Ik heb nog een papieren kaartje voor vrij reizen, geldig tot 2 augustus a.s., en wil dit 31 juli gebruiken.
Staat dit kaartje vanaf 7 juli (geen pap. kaartje meer) bijgeboekt op mijn o.v.chipkaart? En zo ja, welk nummer kaartje is dit dan. Vanaf 2 augustus begint mijn nieuwe abonnement met de nieuwe vrijreizen kaartjes genummerd 1, 2 enz.
Vriendelijke groet,
Lenny van de Wint

M. W. J. /harink, 28-06-2014 23:49 #80
Moet ik na het ophalen van een keuzedag ook in- en uitchecken tijdens overstappen naar verschillende vervoersmaatschappijen?

Ies V. Bavel, 26-05-2014 14:37 #79
Hallo
Ik heb al enkele jaren een voordeelabonnement, maar maak nog geen gebruik van keuzedagen. Hoe kan ik die bestellen?
Met vriendelijke groeten

D., 22-05-2014 12:45 #78
Ik wil keuzedagen bestellen bij de verlenging van mijn voordeelurenkaart. De NS zegt dat dat via 'mijn ns' moet gebeuren, maar daar staat alleen dat keuzedagen niet actief zijn. Ik kan werkelijk nergens vinden HOE ik keuzedagen moet aanvragen. Hoe doe je dat? Dat kan toch niet zo moeilijk zijn?

Trijnje, 12-05-2014 19:21 #77
Ik heb een ns voordeelabonnement vanaf april 2013, klop het dat ik met mijn keuzedag niet tussen 4:00 en 18:30 mag reizen? en ook niet in die tijd tegen 40 procent korting kan reizen?

J. Tummers, 23-04-2014 13:18 #76
Keuze dagen 60+ kaart iedere 2 maanden vrij reizen. De 7e dag welke het hele jaar geldig is, zit deze op de OV chipkaart?

H. Hollebrand, 15-04-2014 20:31 #75
Ik heb de keuzedag 1 dag voordat ik er gebruik van maak op mijn voordeelurenkaart gezet, terwijl ik nu lees dat dit alleen op de reisdag kan. Ben ik die dag nu kwijt?

Arcmellema -Lock, 11-04-2014 13:28 #74
Ik wil graag 18 april vrij reizen het is goedevrijdag! is dit een feestdag en kan ik dan voor 09.00 uur reizen en op vrijdag?

H. Bras, 03-04-2014 21:12 #73
Ik woon in Duiven. Als ik bij een OV ophaalpunt in Duiven mijn keuzedagen ophaal, krijg ik er twee (voor de periode van twee maanden en voor het hele jaar). Bij een NS automaat kiest de automaat er een.
Als ik gebruik wil maken van een keuzedag moet ik dan eerst betalen voor Duiven Arnhem, daar de keuzedag ophalen en verder reizen op mijn keuzedag. Hoe wordt de enkele reis Duiven Arnhem vergoedt?

Aalt, 26-03-2014 12:39 #72
Ik heb een voordeelurenkaart met keuzedagen. Op een keuzedag betaal ik € 6 bij voor de eerste klas. Mijn kaart geeft aan
dat in dit bedrag heb bijbetaald en dus 1e klas kan reizen. Aan het eind van de dag als ik terugreis blijkt er dat ik alleen 2e klas
kan reizen. Waar is dan de extra betaalde € 6 gebleven?

Rein Jonkman, 09-03-2014 10:38 #71
Enige weken geleden heb ik aan de kaartautomaat gekeken welke vrije reisdagen klaar stonden, dat waren er toen 2. Ik heb GEEN vrije reisdag geladen op dat moment. Vandaag gebruik ik mijn eerste vrije reisdag, maar de dag die het hele jaar geldig blijft is niet meer beschikbaar. Hoe kan ik die terug krijgen?

Schilp, 23-02-2014 10:40 #70
Kan ik een dag voordat ik reis de reis al op de OV chipkaart zetten?

Hanneke Terburg, 07-02-2014 14:27 #69
Vraag: mag de laatste papieren vrijekeuze dag ook gebruikt worden als gewone vrijekeuzedag dus zonder naar een dichtstbijzijnd station te gaan om hulp te vragen m.b.t. het "ophalen van vrijekeuzedagen"?

A. P. Keller, 21-01-2014 16:38 #68
Geprobeerd om een keuze dag op mijn OV chipkaart te laden maar door een of andere oorzaak is dit fout gegaan en staat er volgens de kaartlezer geen keuzedag op m'n kaart, wat kan ik daar aan doen?

Mw Schep-Boomsma, 15-01-2014 15:32 #67
Helaas zie ik hier onder al meer reacties met dezelfde vraag: hoe kom ik aan die keuzedagen, waar aanmelden? Zie nog steeds geen link in uw informatie. Kan dit niet duidelijker en sneller aangepast als er zoveel vragen over zijn, dat lijkt me toch de bedoeling van dit reactieformulier.

Arendse, 14-01-2014 13:16 #66
Ik heb al jaren een voordeelabonnement 65 plus met 7 keuzedagen 2de klas. Het abonnement loopt van 3 januari 2014 t/m 2 januari 2015. Ik wil mijn keuzedagen omzetten van 2de- naar 1ste klas in abonnement. Hoe en wanneer kan ik dat doen?
Groet Peter.

A. R. Braun, 05-01-2014 18:00 #65
Met uw te pas en te onpas doorgevoerde digitalisering van uw "producten" (hoe komt u op het woord voor een treinkaartje!) maakt u het uw reizigers (hier mag u het woord "klanten" gebruiken) alleen maar nodeloos moeilijk. Keer terug op uw schreden en laat de communicatie over uw "producten" schriftelijk en per post lopen. Maakt u om te beginnen geen gebruik van mijn email om deze reactie te reageren!

J. Groenewold, 09-12-2013 10:42 #64
Ik heb vanaf 22 november een 60 plus abonnement met keuze dagen. Kan ik 12 december gebruik maken van een keuze dag?

J. V. Holkenbrink Szalmasi, 26-11-2013 14:33 #63
Kunt U mij helpen. hoe kan ik opnieuw een voordeeluren abonnement van 60+ zonder keuzedagen bestellen? Wij willen met ingang van 8 januari het abonnement hebben. Op het NS station kunnen wij niet meer terecht voor een formulier. Mijn NS ov-chipkaart is geldig tot 10.10. 2015.
Bij voorbaat dank

P. C. van Hoffen, 26-11-2013 10:07 #62
Vraag: Waarom moet je altijd inchecken en uitchecken als je de hele dag mag reizen op je vrije keuzedag? Als je hebt ingecheckt staat dat toch op je kaart en kan elke controleur op elke trein (ook andere vervoerders dan NS) zien dat je die hele dag in elke trein mag reizen? Dat uitchecken is op een groot station een hele wandeling naar de uitgang en dan weer terug om in te checken bij de andere vervoerder. Als je moeilijk loopt kost zo'n wandeling veel extra tijd. Kun je mooi de aansluiting missen. Mag ik met een keuzedag volstaan met alleen inchecken?

Ea de Boer Entes, 21-11-2013 11:19 #61
Wat kost een 60 plus keuzedagen-abonn.? Heb er een aanbieding van in huis gehad, maar was te laat. Binnen hoeveel dagen kan ik hem in huis hebben?

Met vriendelijke groet, Els de Boer

M. A. T. Ket-V D. Vlugt, 01-11-2013 14:12 #60
Graag zou ik de data van vrij reizen willen veranderen van de 26e van de maand naar de 9e van de maand.
kan dat met ingang van de volgende serie keuzedagen?
alvast vriendelijk bedankt.

F. W. Snikkers, 29-10-2013 09:41 #59
Is het zo dat we met een voordeelabonnement nu ook in in de maanden november en december voor 9.00 uur kunnen reizen?

Fred Snikkers.

Christa Schep, 27-10-2013 16:14 #58
Leuk die informatie over vrije reizendagen, maar hoe en waar koop je die?
Ik wil graag de 7 vrije reizen kaartjes a2€ kopen, hoe doe ik dat.?
Mijn voordeel urenkaart is geldig tot 10-1 2015
Ik hoor graag van u
Met vriendelijke groet

Mevr A. Engel, 23-10-2013 12:00 #57
Een vriendin beweert dat er een speciale actie is dit jaar. Je zou gedurende de maand oktober met een keuzedagkaartje van het 60plusvoordeelabonnement ook op maandag en vrijdag mogen reizen (na 9.00 uur uiteraard). Het staat niet in spoor, maar zij heeft het in een krant gelezen. Ik kan het nergens vinden op het Internet en wil het toch wel weten. Kunt u mij informeren? Misschien is het een reclame-actie, die mij is ontgaan of iets voor de herfstvakantie? Bedankt.
Mevr. A.Engel

T. de Vries, 18-10-2013 10:27 #56
Als ik een keuzedag oplaad, moet ik die dan op dezelfde dag gebruiken, of is hij gedurende de loopperiode geldig?
T.de Vries

Clerx-Bax, 16-10-2013 11:40 #55
Heb uit de aanbieding 1x 2dagkaartjes besteld en betaald maar nog niets ontvangen (Besteld en betaald op 8-10-2013).

Wareman, 13-10-2013 10:44 #54
Wil met mijn man naar bijv. Rotterdam met 40%korting hoe zet ik dan het bedrag op de kaart, en moet er dan op allebei de kaarten geld staan.
En hoeveel, het bedrag wat de reis kost of moet er een hoger bedrag op wat niet erg vriendelijk zou zijn,
Tineke Wareman

Riet Verburgh, 09-10-2013 15:01 #53
Mag in de herfstvakantie ook op maandag en vrijdag van de keuzedagen gebruik worden gemaakt?
Ik kom het niet tegen in uw info.

De Bosch Kemper, 09-10-2013 14:20 #52
Vraag: op grond van een mededeling in ns.nl/spoordeelvooru gelden de keuzedagen ook op maandag en vrijdag. Ook voor 9 uur, zoals in de zomermaanden?
Tweede vraag (voor het geval van niet geldig-zijn vóór 9 uur)::
Ik wil maandag een trein nemen om 8.24 uit de Haag en naar Sittard reizen. Normaal reis ik met een ov-chipkaart met korting. Hoe moet ik het eerste stuk betalen?
Andere (samenhangende) vraag:
Als ik om 8.15 incheck (, koffie ga drinken) en om 13.30 in Sittard uitcheck, hoe weet NS dan wanneer ik ben ingestapt? Hoe wordt dat afgerekend?

Th Saeijs, 09-10-2013 12:09 #51
Samen met mijn vrouw willen wij gebruik maken van de 60 plus abonnement kaart. Maar wij hebben een NS kaart zonder een korting, wil U mij dan aangeven wat moet doen. Graag een antwoord op mijn vraag.

N. List Wortel, 09-10-2013 10:49 #50
Goedemorgen.

Op 24 okt ga ik met mijn laatste papieren kaartje van Harlingen naar Leeuwarden, daar
laat ik mijn eerste keuzedag boeken, de volgende dag wil ik terug met mijn vrije keuzedag, welke het hele jaar gratis is, dit vanaf een klein station, hoe kan ik die dag boeken? Telefonisch kom ik er niet door, vandaar via de pc.
Bedankt alvast.
N.List -Wortel

Henk, 07-10-2013 16:10 #49
Ik heb een Voordeelurenabonnement met papieren kaartjes. Moet ik nu de 7 extra kaartjes op mijn chipkaart laten zetten (in 1 keer) en moet dat op de reisdag of kan dat ook voor de periode van 2 maand waarin ik wil reizen?

Cocky van der Tuin, 03-10-2013 09:47 #48
Omdat de kaartjes voor gratis reizen 1 maal in de 2 maanden niet meer verstrekt worden, vraag ik me af hoe ik dan toch gebruik kan maken van gratis reizen?

Vdejong, 02-10-2013 23:06 #47
Ik woon in Sneek. Daar is geen N.S.kaartautomaat. Wel in Leeuwarden. Moet ik voor iedere keer dat ik dat ik, wil reizen, eerst een kaartje kopen voor Leeuwarden, waar ik daar mijn O.V. chipkaart kan opladen? Of is het bijgevoegde keuzekaartje geldig voor alle 7 dagen?
graag een antwoord.

H. J. Stuurman, 27-09-2013 14:06 #46
Dalvoordelenurenkaart in oktober 2013 ook te gebruiken op maandag en vrijdag?
A.u.b. antwoord op vraag.

Lei Sitsen, 26-09-2013 20:47 #45
Wat gaat me een volgende railpluskaart kosten en hoe werkt het? Waar kan ik de antwoorden vinden die de inzenders hebben gestuurd. Misschien zit het antwoord op mijn vraag erbij en hoef ik ze niet weer te stellen.

A. M. C. M. van Overveld, 25-09-2013 09:25 #44
Mijn partner en ik hebben beide een voordeel uren abonnement, dat loopt niet synchroon. Waarom kan de ns dit niet gelijkstellen? Het wordt door de ns gezien als het opzeggen van het oude abonnement en dan moet je een nieuw abonnement nemen zodat je oude abonnement vervalt. Jammer dat daar geen begrip voor bestaat bij ns.

N. Kriele, 24-09-2013 21:32 #43
Wat te doen als met keuze dag naar bv Amsterdam ga en daar gebruik ga maken van ander openbaar vervoer (metro/tram)?

G. de Jager, 10-09-2013 19:34 #42
L.S.,
Het laatste papierenkeuzedagkaartje kan gebruikt worden voor een dag vrij reizen.
en niet alleen, om naar een station te reizen voor inlichtigingen te gaan?
Bij voorbaat bedankt voor Uw reactie.
G. de Jager.

A. van Deventer-Goes, 09-09-2013 15:18 #41
Ik gebruikte een vrij-reizendag-kaartje. Ik stapte op in Den Bosch en checkte in. aangekomen in Utrecht checkte ik uit. Op de terugweg naar huis vertelde de conducteur mij dat ik in Utrecht niet had mogen uitchecken maar dat pas na aankomst in Den Bosch had moeten doen. Op het moment van uitchecken in Utrecht was mijn vrijreizenkaart volgens hem verbruikt. Ik mag toch de hele dag vrij reizen en net zo vaak in-en uitschecken als ik wil?
Kunt u mij zeggen hoe het zit.
Met vriendelijke groeten,

tonne

Fmpjacobs, 27-08-2013 13:12 #40
Mijn echtgenoot heeft de keuzedagen van 29-08-2013 tot en met 28-10-2013.
mijn vrije keuze loopt van 15-10-2013 tot en met 14-12-2013.
Kunnen we dit synchroon laten lopen?
Dus i.p.v. 2 maanden moeten we in 2 weken de vrije reis opnemen.
Graag hiervoor een oplossing.

Ineke, 14-08-2013 23:55 #39
Ik heb jaren geleden een Voordeelabonnement aangeschaft en dit steeds laten verlengen. Mijn man wilde vorig jaar ook zo'n abonnement maar kon alleen maar een Dal-Voordeelabonnement kopen. Nu hebben wij beiden zeven keuzedagen die ik wel en hij niet op een maandag of vrijdag in de maanden juli en augustus mag gebruiken. Dit is zeer onhandig en ik hoop dat de N.S. daar eens over na wil denken.

R. Brandon, 23-07-2013 08:52 #38
Door omstandigheden ben ik niet altijd in de gelegenheid om een keuzedag op tijd te gebruiken voordat de geldigheid er van verloopt. Is het mogelijk de geldigheid van een keuzedag te verlengen?
Met vriendelijke groet:
Rob Brandon

Wilma, 18-07-2013 23:35 #37
Mag je een keuzedag in de zomervakantie (nu dus) ook op vrijdag gebruiken?
Vriendelijke groet,

Wilma Schaminée

Ella Konings, 14-07-2013 22:38 #36
Wat is het antwoord op onderstaande vraag?
De Bruyn J., 13-03-2013 16:28 #23

2 - Mijn echtgenoot is al sinds enkele jaren in het bezit van keuzedagen in de periode 24-03 t/m 23-03.
Bestaat er een mogelijkheid om de dit synchroon te laten lopen?

Hans Brave, 08-07-2013 14:19 #35
Als ik gebruik maak van een keuzedag, wat moet mijn mede passagier dan betalen?

Crl de Chateau, 05-07-2013 09:45 #34
Is in de vakantieperiode juli/augustus ook de beperking van niet op vrijdag en pas na 9 uur reizen van toepassing?

Ah Nijmolen, 04-07-2013 21:46 #33
Heb vandaag mijn ("VRIJE") keuzedag gebruikt… Kreeg controle thv westervoort. hier bleek dat ik zo'n 5x in/uitgechecked was… Ben op mijn vrije keuzedag naar a.dam gereisd, ben daar met het ov naar mijn tante en v.v gereisd. De conductrice adviseerde me om dringend contact met ns op te nemen want ik had al zo'n 25e verreist; Hoe kan dit? Help.

J. Woldenberg, 04-07-2013 16:48 #32
Kan ik mijn voordeelabonnement opzeggen en toch 40 procent korting hebben want ik kan nooit op vrijdag en maandag reizen. Ik ben 75 jaar dus meer dan de helft verdwijnt in de prullenbak.

Y. G. V. D. Wal, 02-07-2013 14:04 #31
Ik ben onlangs 60 geworden. Mijn vraag is; hoe bestel je die kaartjes?

Ien Lejeune, 28-06-2013 10:32 #30
Juni 2013 en nog steeds onduidelijk waar je keuzedagen op je oude stijl abonn. kunt bestellen.

Heleen Oosterbroek, 17-06-2013 18:15 #29
Omdat ik 60 jaar ben geworden heb ik een gratis reizen kaartje 1e klas ontvangen. Mag ik, wanneer ik een willekeurige dag dat kaartje gebruik, een 2e passagier meenemen ook 1e klas met 40% korting? Omdat ik een voordeelurenkaart heb?

José Terra, 16-06-2013 18:07 #28
Beste lezer,

Als ruim 30 jaar heb ik een Jaartrajectkaart Haarlem-Amsterdam, waardoor ik automatisch ook 40 % korting heb op overige trajecten.

4 april van dit jaar ben ik 60 jaar geworden. Kan ik nu ook gebruik maken van de mogelijkheid van de set van 7 keuzedagen? Zo ja, hoe gaat dat dan in zijn werk, omdat ik al een abonnement heb. Ik heb niets van de NS vernomen, terwijl vrienden van mijn leeftijd automatisch bericht ontvingen.

Een ander vraagje. Begin dit jaar begreep ik van een loketist bij Haarlem NS dat dit jaar op enig moment de OV-chip op mijn jaartrajectkaart geactiveerd zou worden, zodat ik niet alleen met de bus maar ook met de trein kan reizen. Klopt dit?

Ik hoor graag van u.

Vriendelijke groet, José Terra

Gerrit, 11-06-2013 16:47 #27
Mag ik op mijn vrije keuze dagen met mijn 60 plus kaart ook bij andere vervoers maatschappijen gratis reizen?

Tcj Vande Linde, 22-05-2013 19:11 #26
In januari een 60+ kaart gekocht met vrij reizen. 2e vrije reis geladen en bij inchecken moest ik gewoon betalen (40% korting). Wat nu? Ik wil zaterdag weer een vrij reizen laden maar wellicht gaat dat weer mis. Station Almelo heeft geen loket en kan niet helpen.

Willemijn Timmermans, 16-05-2013 12:47 #25
Hoe en waar koop ik deze vrij rijzen kaartjes? Ik heb een voordeelurenabonnement oude stijl.

Yvonne, 03-04-2013 02:32 #24
Goede morgen.
Ik heb een vraag: Stel: ik reis met een 60+ kortingskaartje, op een keuzedag door de week, kan ik dan op die toch toch ook iemand meenemen met 40% korting? De zg meereis-korting. Kan die andere persoon dan haar eigen kaart activeren voor 40 % korting op die dag, als zij met mij samen reist?
groeten yvonne

De Bruyn J., 13-03-2013 16:28 #23
1 - Ik heb al jaren een voordeelurenabonnement, ben 60 geworden en wil graag keuzedagen kopen. Mooie brief van de NS ontvangen waarin staat dat dit mogelijk is, via www.ns.nl/voordeel. Maar daar staat alleen maar algemene informatie. Ben al uren aan het zoeken hoe ik dit moet doen. Allerlei informatie over de keuzedagen maar niet hoe ik ze in mijn bezit krijg.
2 - Mijn echtgenoot is al sinds enkele jaren in het bezit van keuzedagen in de periode 24-03 t/m 23-03.
Bestaat er een mogelijkheid om de dit synchroon te laten lopen?

Coby, 12-03-2013 16:34 #22
Ik heb vrije keuzedagen op mijn ovchipkaart staan, moet ik dit via de site activeren of een automaat bij het station en kan ik dit ook van te voren doen?
mvg C van Immerseel

W. J. J. Aerts, 08-03-2013 12:03 #21
Door privé omstandigheden heb ik afgelopen jaar de keuzedagen opgezegd. Hoe kan ik deze weer activeren?

Nora van Dee, 03-03-2013 14:05 #20
Leuk: op mijn verjaardag een gratis 1e klas treinkaartje!

Maar daarna zoek ik me wild op al uw Sites waar ik de 7 keuzekaartjes ad € 14 kan bestellen. Daarna maar naar het loket van het station gegaan. Maar zelfs het NS loket van het Centraal Station in Amsterdam kan mij niet vertellen hoe dat moet.

Weet u hoe dat moet?

Met vriendelijke groeten,

Nora van Dee

M. de Haan, 08-02-2013 15:15 #19
Hoop dat ik ook antwoord op de reactie krijg. Ook ik wil van mijn keuzedag gebruik maken, maar er verschijnt niets op het scherm.
Hoe gaat dit in zijn werk?

J. J. van den Elsaker, 03-02-2013 14:45 #18
Geachte heer/mevrouw.
Aangezien het de eerste keer is dat mijn vrouw en ik gebruik maken van een keuzedag zou ik graag exact willen weten hoe ik deze activeer voor een reis.
Ik heb de dagen wel al geladen maar wat moet ik precies doen op de dag dat we gaan reizen.Hoe werkt dat precies.
Mijn zeer hartelijke dank voor uw hulp! Groeten J.J.van den Elsaker/Apeldoorn

Aafke Kuik, 30-01-2013 23:34 #17
Ik ben 60 jaar en wil graag gebruik maken van de keuzedagen. Graag ontvang ik antwoord hoe en waar ik die kan aanvragen en betalen.

C. de Putter, 29-01-2013 13:00 #16
Zijn mijn keuzedagen (icm. voordeelurenabonnenement) ook geldig op vrijdagen na 19u? (oftewel: begin het weekend op vrijdag 19u?)

Kokkelkorn, 12-01-2013 21:29 #15
Ben genoodzaakt onze 60+keuzeabonement op te zeggen[financieel]
hoe gaat dat in zn werk, en kan ik het ns pasje blijven gebruiken als vervoermiddel?

T. de Groot, 07-12-2012 20:59 #14
Wilde gisteren reizen op een keuzedag en kreeg hem in de NS automaat niet te zien, uiteindelijk maar gewoon op de ov kaart gereisd.

Rita van Balen, 16-11-2012 13:57 #13
Ik heb een 60+ voordeelurenabonnement en wil keuzedagen bestellen. Ben al uren aan het zoeken op de site van NS hoe deze te kopen. Allerlei informatie over de keuzedagen maar niet hoe ik ze in mijn bezit krijg. Graag stap voor stap hoe ik deze online kan bestellen.

J. C. Mulder, 30-10-2012 15:19 #12
Vraag:
Ik gebruik mijn 60+ voordeeluren abonnement alleen voor de 7 bijgeleverde keuzedagen. Is het hiervoor nodig om de ov-chipkaart te activeren?

F. W. Brouwer, 15-10-2012 10:41 #11
Ik ben al uren bezig met het zoeken naar antwoord op mijn vraag:
Ik wil een reis maken en gebruik maken van zowel NS als Arriva.
Hoe doe ik dat met mijn papieren keuzekaart? Is die ook geldig bij de andere maatschappijen?

Jhbburgers, 20-09-2012 10:11 #10
Ik heb bij primavera mijn ov chipkaart opgewaardeerd en mijn dalvoordeel maar de keuzedagen moet ik bij de ns doen. Moet ik dat van te voren activeren of op de reis dag zelf ik ga voor het eerst reizen is de kaart dan al helemaal in orde. Alles is betaald.

E. van de Laak, 18-09-2012 20:49 #9
Mag mijn partner wel meereizen met 40% korting als ik als abonnementhouder een vrije keuzedag heb en dus niets hoef te betalen?

G. Beckers, 18-09-2012 11:00 #8
Ik heb een voordeelurenabonnement oude stijl. Binnenkort word ik 60 en wil ik graag gebruik maken van de keuzedagen. Hoe vraag ik deze aan?

Dick Westdijk, 10-08-2012 15:19 #7
L.s.
is mijn keuzekaart ook geldig op treinlijnen van connextion, arriva en synthus?

Pieter Meijer, 31-07-2012 20:08 #6
Hierboven staat: "De keuzedagen van de Nationale Spoorwegen (NS) zijn dagen waarop een abonnementhouder… een dag onbeperkt kan treinreizen".
Mijn vraag: betreft dit alleen de treinen van de NS of ook bij andere vervoerders (Arriva, Synthus, etc)?

Sjo Serpenti, 25-07-2012 08:59 #5
Er heerst grote onduidelijkheid over de vraag of 60 plussers met een Dal uren abonnement, hun keuzedag wel of niet kunnen (mogen) gebruiken op de maandag en vrijdag in de maanden juli en augustus.
UIt de NS publicatie: Wanneer kunt u Keuzedagen opnemen?
"in juli en augustus de hele dag". Dit betekent volgens mij dat ook in de spits mag worden gereisd. Er staat niet dat op alle dagen kan / mag worden gereisd.
Wat is het juiste antwoord?

P. Schilstra-Hoven, 09-07-2012 11:42 #4
Houd reizen op een keuzedag in dat ik voor negen uur moet beginnen met reizen en krijg ik de keuzedagen automatisch bij mijn voordeel-abonnement of moet ik dat appart aanvragen?
H.Gr.

Dries van Unen, 03-06-2012 20:12 #3
Een bewoner die keuzedagen gebruikt heeft nog geen nieuwe keuzedagen gekregen. Hoe gaat dit, moet ik die voor haar aanvragen?

Leny Arts, 29-05-2012 23:38 #2
Kan ik dubbele keuzendagen aanvragen?

N. van Dijk-Schaap, 16-05-2012 13:05 #1
Ik heb 30 april een brief ontvangen waarin stond dat ik BINNEN ENKELE DAGEN 7 keuzedagen en railplus kaart zou ontvangen. Heb nog niets ontvangen. 3 keer klanten service gebeld zonder goed antwoord. Moest maar afwachten. In de brief staat duidelijk ENKELE DAGEN!

Infoteur: Rinfo
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Bronnen en referenties: 4