InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Openluchtbad Boschbad in Apeldoorn

Openluchtbad Boschbad in Apeldoorn

Openluchtbad Boschbad in Apeldoorn Zwemmen in de openlucht kan in Apeldoorn bij het mooie en grootste openluchtbad van Nederland, openluchtbad Boschbad. Dit zwembad had voorheen de naam Kristalbad. Behalve een 50 meter bad vindt u hier een recreatiebad met 100 meter lange glijbaan, een peuterbad, een zandstrand met speelattributen, een springkussen, grote zonneweiden met of zonder schaduw en genoeg ruimte voor het beoefenen van diverse sporten.

Adres openluchtzwembad Boschbad

Waterspeeltuin Boschbad
Waterspeeltuin Boschbad
Felualaan 29
7313 GM Apeldoorn
Website: www.Boschbad.nl
Telefoon 055-3552987

Parkeren bij openluchtbad Boschbad

Vlak bij het Boschbad kunt u de auto kwijt op de grote parkeerplaats van Stadspark berg& Bos, Apenheul en het Boschbad. De ingang van dit parkeerterrein is te vinden aan de burgemeester Roosmale Nepveulaan. Voor een dagkaart betaald u hier 6 euro. Invaliden kunnen, met een invalidenparkeerkaart, binnen de hekken van het Boschbad staan. De hekken worden na een telefoontje voor u opengedaan. Voor fietsen is er een grote onbewaakte stalling aanwezig.

Tarieven Boschbad 2011

Glijbaan Boschbad, 100 meter
Glijbaan Boschbad, 100 meter
Kinderen t/m 1 jaar gratis
Kinderen 2 t/m 3 jaar 2.25 euro
Kinderen 4 t/m 17 jaar 4.50 euro
18 t/m 64 jaar 5 euro
65+ 4.50 euro

Openingstijden in de zomervakantie ( 2011)

Van 1 juli t/m 28 augustus zijn de openingstijden
Recreatiebad van maandag t/m zondag van 10.00-17.30 uur
Wedstrijdbad
Maandag en woensdag van 10.00- 19.00 uur
Dinsdag en donderdag van 07.00-17.30 uur
Vrijdag, zaterdag en zondag van 10.00-17.30 uur
Springkussen Boschbad
Springkussen Boschbad
Voor openingstijden buiten de zomerperiode, zie de website. Op de eerste pagina van de website vindt u dagelijks vanaf 13.00 uur voor de betreffende dag en de volgende dag de openingstijden. Als het KNMI een temperatuur voorspeld van 28 graden Celsius of hoger, dan blijft het bad open tot 19.00 uur.

Wat vindt u zoal in het openluchtzwembad Boschbad?

  • Wedstrijdbad 50 meter
  • Hoge- en lage duikplank
  • Recreatiebad met waterspeeltuin en 100 meter lange glijbaan
  • Peuterbad, omringd door een speelstrand
  • Water en zand speelattributen op het speelstrand
  • Meerdere grote zonneweiden. Grote bomen zorgen voor voldoende schaduw mogelijkheden.
  • Springkussen
    50 meterbad Boschbad
    50 meterbad Boschbad
  • Tafeltennistafels
  • Beach volleybal veld
  • Basketbal veld

Op de website en in de informatiefolder wordt verder vermeld dat er een kanovijver is, met een eiland in het midden. De vijver is echter afgesloten met hekken en is dus niet in gebruik.

Van mei t/m september worden er activiteiten georganiseerd. Voor meer informatie hierover kunt u terecht op de website van het openluchtbad.

Eten en drinken

Peuterbad Boschbad
Peuterbad Boschbad
Er zijn snacks, ijsjes en drankjes verkrijgbaar voor normale horecaprijzen.

Mijn mening

Openluchtzwembad Boschbad is het grootste buitenzwembad wat ik tot nu toe ben tegengekomen. We waren er in begin augustus, op één van de weinige zomerse dagen. Ondanks dat feit heb ik nog nooit zon rustig zwembad getroffen als het Boschbad. Het bad is gelegen op een enorm groot terrein. Je kunt er dus rustig zonnen en er is ook veel schaduw te vinden. De toiletten, douches en kleedhokken zien er netjes verzorgt uit. In de vele zwembaden is veel ruimte om te zwemmen of te spelen. In het 50 meterbad lag een grote mat uitgerold, leuk om overheen te rennen en te klauteren. Verder waren er meerdere grote zwembanden in het recreatiebad om mee te spelen. De waterspeeltuin is uitgebreid. De glijbaan van 100 meter is een mooie en snelle glijbaan. In het zwembad is voldoende toezicht door badmeesters. Qua spel- en speelmogelijkheden is het bad ook goed voorzien. Het grote springkussen is leuk voor jong en oud. De sportvelden zien er mooi verzorgd uit en er zijn een aantal tafeltennistafels op het park aanwezig. Een prachtige plek om te zwemmen en een dag door te brengen, voor jong en oud. De prijzen zijn netjes, je moet er alleen rekening mee houden dat je voor het parkeren 6 euro kwijt bent voor een dag.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Website en folder van Boschbad Apeldoorn

Reageer op het artikel "Openluchtbad Boschbad in Apeldoorn"

Infoteur: Wilmo
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Schrijf mee!