InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Binnenland > Center Parcs de Eemhof, ideaal voor de watersporter

Center Parcs de Eemhof, ideaal voor de watersporter

Center Parcs de Eemhof is grotendeels georiënteerd op de watersport. Het ligt dan ook op een ideale locatie, direct aan het Eemmeer. Maar er valt meer te beleven in het Eemhof. Het heeft één van de uitgebreidste zwembaden van alle Center Parcs-vestigingen en ook veel andere activiteiten voor kinderen.

Bungalowparken van Center Parcs

Center Parcs heeft bungalowparken in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland. In Nederland is de Eemhof één van de negen parken. Niet alleen de Eemhof biedt watersportactiviteiten, ook de Kempervennen en Parc Sandur bieden dit in mindere mate. Alle parken bevinden zich op mooie locaties nabij water, strand of bossen.

Geschiedenis van het park

Het park werd geopend in 1980. In 2000 werd de Park Plaza getroffen door een grote brand. Daarna is niet meer gekozen voor het gebruikelijke overdekte centrum. In plaats daarvan is er een open plein gecreëerd, in mediterraanse sfeer. In 2012 zijn alle cottages van de Eemhof geheel vernieuwd en weer aangepast aan de huidige wensen. Ook is in 2012 het nieuwste deel van de Eemhof gereed gekomen; Marina de Eemhof. Hier vind je luxe suites met uitzicht op het meer en de luxe jachten in de jachthaven. Verder kan je hier genieten van het restaurant en de terrassen aan het water. Marina de Eemhof biedt faciliteiten voor dialysepatiënten, zodat ook deze mensen hier van een onbezorgde vakantie kunnen genieten. Het dialysecentrum biedt ruimte aan twaalf dialysepatiënten per dag.

Wat is er te doen op park de Eemhof?

  • Action Factory is een overdekt kindercentrum waar je bowlingbanen, bioscoopzalen, lasersquash en de constructie corner met glijbanen, ballenbak en speelparadijs.
  • Klimwanden vind je zowel binnen als buiten. Binnen is er een klimwand van acht meter hoog en buiten is er een spectaculaire klimtoren van twaalf meter hoog, de Via Ferrrata.
  • Zwembad Aqua Mundo is één van de mooiste zwembaden van Center Parcs. Je vindt er een golfslagbad, een wildwaterbaan en glijbanen. Bijzonder is de Turbo Twister, een glijbaan van maar liefst elf meter hoog. De glijbaan is 154 meter lang en je legt deze meters af op een opblaasband. Het bubbelbad, de sauna en het Turks stoombad zijn ook op deze locatie te vinden.
  • Watersporten, daar kan je op dit park bijna niet omheen. Je kan hier waterskiën, wakeboarden, jeugdzeilen en valkzeilen, kanoën, surfen, stand up paddle surfen, een boot huren, banaan varen, band varen en in het zwembad zijn mogelijkheden om duiklessen te volgen. Wanneer je met de boot naar Center Parcs de Eemhof wil, is dit ook mogelijk, er zijn ligplaatsen te huur in de jachthaven.
  • Verder zijn er sportmogelijkheden zoals tennissen, golfen, midgetgolfen, boogschieten, mountainbiken en vissen in de forelvijver.
  • Er zijn zeven restaurants waaronder The Market, waar je kan aanschuiven voor het dinerbuffet, grillrestaurant The Grill, Italiaans eten bij Pizza e pasta, het Grand Café voor de eenvoudige maaltijd, pannenkoekhuis Pancakes, snackbar Snacks en brasserie Zuiderzoet.

Omgeving van het park

De Eemhof is gelegen in de gemeente Zeewolde. Zeewolde is een klein dorpje wat betreffende toerisme behoorlijk aan de weg timmert. Helaas zijn vele toeristentrekkers nog in aanbouw of in ontwikkelstadium. Vanuit de jachthaven vaart er meerdere malen per dag een pont heen en weer naar het toeristisch plaatsje Spakenburg. Harderwijk met het bekende Dolfinarium is ongeveer een half uur rijden vanaf het park.

Adres van het Eemhof is Slingerweg 1 te Zeewolde. Wanneer je meer wil weten over Center Parcs de Eemhof en de verschillende arrangementen, kijk dan even op de website van Center Parcs.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Center Parcs, De Eemhof, alle bijzonderhedenCenter Parcs, De Eemhof, alle bijzonderhedenCenter Parc De Eemhof is al jarenlang een zeer geliefd vakantiepark in Flevoland en maakt onderdeel uit van alle Center…
Leuke weetjes over Center ParcsLeuke weetjes over Center ParcsCenter Parcs is bekend om de uitstekende kwaliteit vakantieparken die ze hebben in Europa. Center Parcs heeft maar liefs…
24Kitchen&Cottages: 17 t/m 20 april 201524Kitchen&Cottages: 17 t/m 20 april 2015Geïnspireerd op het theaterstuk 24Kitchen on Stage organiseren vakantieaanbieder Center Parcs en televisiezender 24Kitch…
Vakantieparken: Center ParcsVakantieparken: Center ParcsCenter Parcs is de naam van een keten van vakantieparken in Nederland, maar ook in Duitsland, Frankrijk, Engeland en Bel…
Bungalow: Vakantieparken in Nederland (Center Parcs, Landal)Vakantieparken - Vakantie in Nederland (zomer), waaronder in Center Parcs, Landal Greenparks en Hoogenboom vakantieparke…
Bronnen en referenties
  • http://www.centerparcs.nl/

Reageer op het artikel "Center Parcs de Eemhof, ideaal voor de watersporter"

Infoteur: Katinka900
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Binnenland
Special: Jongste gemeente
Schrijf mee!