InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Bezienswaardigheden > Niagara watervallen, toeristische informatie

Niagara watervallen, toeristische informatie

Niagara watervallen, toeristische informatie De Niagara watervallen zijn drie watervallen die zich bevinden op de grens tussen de Verenigde Staten van Amerika en Canada. Ze zijn een grote toeristische trekpleister, zowel overdag als 's avonds stromen de toeristen toe voor de perfecte foto van de watervallen. Wat valt er allemaal te zien, te doen en te beleven rondom de watervallen?

Minolta toren

De Minolta toren staat vlak bij het Imax theater aan de Canadese kant van de grens en biedt een spectaculair uitzicht over de watervallen. Met name de Horseshoe Falls (zo genoemd vanwege de hoefijzervorm) bieden een mooi schouwspel. Er zijn nog meer torens rondom de watervallen die een mooi uitzicht bieden namelijk: The Skylon, Niagara Tower en de Gorge Observation Tower. De Gorge observation Tower is de enige toren op Amerikaans grondgebied. De overige torens staan aan Canadese zijde van de grens.

Imax theater

Het eerder genoemde Imax theater bevindt zich op de Fallsview Boulevard in het stadje Niagara Falls in Ontario. Hier zie je de film “Niagara: Miracles, Myths and Magic”.

Horseshoe Falls

Door erosie wordt de hoefijzervorm steeds verder uitgesleten. Iedere tien jaar verdwijnt er door de erosie 36 cm grond. Het water stort zich over een hoogte van 53 meter naar beneden. De Horseshoe is de grootste van de drie watervallen. De andere twee watervallen zijn de American Falls en de Bridal Veil Falls. Alle drie de watervallen worden ’s avonds verlicht. Door de steeds wisselende kleuren van de verlichting ontstaat er een spectaculaire lichtshow.

Bron: Ataribravo99 / PixabayBron: Ataribravo99 / Pixabay

Achter de watervallen

Vanaf Table Rock House (restaurant en cadeaushop) gaan twee liften de diepte in. Ze stoppen aan het begin van een tunnel diep onder de grond, die uiteindelijk eindigt op het platform achter de waterval. Er worden regenjassen verstrekt in de tunnel zodat je enigszins beschermd bent. Het donderend geraas van de waterval maakt het een bijzondere ervaring die je eigenlijk niet mag missen.

De Scrow

Dit schip werd in augustus 1918 door een sleepboot getrokken toen de lijn brak. Het schip werd door de stroming meegesleurd richting waterval. De mannen aan boord van het schip gooide hun hele lading overboord in een poging het schip weer onder controle te krijgen. Uiteindelijk strandde het schip op de plaats waar het wrak nu nog steeds ligt. Het duurde negentien uur voordat een reddingsteam erin slaagde de bemanning van het schip te halen.

Maid of the Mist

Dit zijn de rondvaartboten die passagiers vervoeren tot op 182 meter voor de waterval. Aan boord kunnen maximaal 300 personen. Er worden regenjassen verstrekt aan boord van deze bootjes. Berg kwetsbare zaken zoals mobiele telefoons en camera's goed op in een waterdichte zak. De rondvaartboten varen vanaf april tot eind oktober, wanneer het weer het toelaat.

Wil je de watervallen vanuit de lucht bekijken? Dan is het ook nog mogelijk om een helikoptervlucht boven de watervallen te maken.

Marineland Theme Park

Wanneer je met kinderen reist is dit een leuk park om te bezoeken. Het park bevindt zich vlak bij de watervallen aan Canadese zijde van de grens. Je vindt er shows met zeeleeuwen en dolfijnen en ook zijn er van dichtbij wilde dieren te zien. Er zijn een flink aantal achtbanen te vinden. Je moet voor een bezoek aan dit park toch wel een hele dag uittrekken.

Bron: Unsplash / PixabayBron: Unsplash / Pixabay

Amerikaanse zijde Niagara watervallen

Op vier locaties in het Amerikaanse Niagara vertrekken de Queens Royal Tours Horse en Carriage. Deze locaties zijn het Queen Victoria Park, de botanische tuinen, Goat eiland en het stadje Niagara on the Lake. Met deze rijtuigjes getrokken door paarden maak je een romantische rit langs de bezienswaardigheden rond de Niagara Falls.

Robert Moses Hydro-Electric Generating Station is te vinden in Lewiston. Je hebt hier een goed zicht op de in beton gepakte buizen die het water naar de turbines vervoeren. Elektriciteit opgewekt door water. Kan het natuurlijker? Aan de Canadese zijde vind je nog een generator namelijk het Sir Adam Beck Power Generation Station gelegen langs de Niagara Parkway (tussen de Botanische Tuinen en Queenston Heights Park).
Gerelateerde artikelen
De Niagara watervallenDe Niagara watervallenWatervallen blijven mensen fascineren, met name watervallen waarmee een immense hoeveelheid water naar beneden komt. Dat…
Rondreis door Oost-AmerikaRondreis door Oost-AmerikaHet oosten van Amerika is prachtig en heeft naast zijn grote steden ook strand en vele nationale parken. Zelf een vakant…
Op reis naar de provincie Ontario in CanadaOp reis naar de provincie Ontario in CanadaEen reis maken naar Canada is iets wat veel mensen uit Europa graag een keer zouden doen. Hoewel er mogelijkheden genoeg…
Toerisme in de Verenigde StatenToerisme in de Verenigde StatenDe Verenigde Staten heeft veel te bieden voor de toeristen. Er zijn prachtige steden en natuurgebieden en een rondreis m…
Marineland, Antibes – Le must de la Côte d’AzurMarineland is een groot themapark/dolfinarium in de Antibes aan de Côte d’Azur in Frankrijk. Je kan er onder andere orka…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Niagara watervallen, toeristische informatie"

Infoteur: Katinka900
Laatste update: 08-12-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Bezienswaardigheden
Schrijf mee!